Slider
Αλέξανδρος Γερολυμάτος: Η κάθε χώρα πρέπει να αναδεικνύει τον πολιτισμό της μέσα από την μουσική
Καλεσμένος το μεσημέρι της Τρίτης, στον Agrinio937 fm και την αθλητική εκπομπή «ΟΛΑ SPORTS», με τον Παρασκευά Μάζη, ο νεαρός, Αγρινιώτης τραγουδιστής, Αλέξανδρος Γερολυμάτος. Στην διάρκεια της κουβέντας μας, ακούσαμε τα τρία του κομμάτια, παράλληλα μιλήσαμε για την μουσική, τα δικά του πρώτα βήματα, αλλά και τον θεσμό του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision.
Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με την μουσική;
Από το ίντερνετ. Έβαζα και άκουγα τραγούδια, ώσπου σιγά σιγά έμαθα κιθάρα, όταν ήμουν 6 ετών. Στη συνέχεια ήρθε και η επιλογή του μουσικού σχολείου, όπου άρχισα να το βλέπω ακόμη πιο ζεστά. Τώρα βρίσκομαι στην Αθήνα, στο Fame Studio μαζί με πάρα πολλούς καλούς καθηγητές, όπως ο Κώστας Δείξιμος, ο Γρηγόρης Πετράκος κ.ά. Δεν έχουν μόνο έναν καθηγητή, ο καθένας μας έχει αναλάβει στον τομέα του.
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, έχεις βγάλει ήδη τρία κομμάτια. Τι έχεις να μας πεις για αυτό;
Ναι, έτσι είναι. Έχω ήδη βγάλει τρία τραγούδια. Βέβαια, το ξεκίνημα ήταν καθαρά πειραματικό θα έλεγα, (Παραμιλά και Αδιαφορεί – Ο χρόνος μας μισός) σε αντίθεση με το τελευταίο κομμάτι με τίτλο ”Απουσία” σε μουσική δική μου και στίχους του Νίκου Ιωαννίτη. Γενικά, σε όλα τα κομμάτια υπάρχουν δικά μου βιώματα, αλλά και ακούσματα με τα οποία μεγάλωσα. Το πιο πρόσφατο είναι περισσότερο με ποπ στοιχεία, αν και ελληνική μπαλάντα με κάποια όργανα. Στην Ελλάδα υπάρχουν λίγοι που έχουν τεχνική και πόσο μάλλον την απόλυτη τεχνική. Είναι προσόν να την έχεις, άσχετα με το αν θα την χρησιμοποιήσεις.
Μπορεί να σε δούμε σύντομα στο δυναμικό κάποιας δισκογραφικής εταιρείας;
Για να είμαι ειλικρινής δεν ήταν κάτι που είχα σκεφτεί εξ αρχής. Όμως, πλέον μπαίνουν όλα σε μία άλλη βάση και δεν είναι αρνητικός σε πιθανή πρόταση. Ήδη υπάρχουν κάποιες αρχικές συζητήσεις, αλλά δεν είναι κάτι επίσημο.
Τα προηγούμενα χρόνια τα τηλεοπτικά κανάλια είχαν γεμίσει το πρόγραμμα τους, με διάφορα μουσικά Talent Show. Τώρα στην θέση αυτών υπάρχει το The Voice. Υπάρχει συνέχεια μέσα από κάτι τέτοιο;
Σίγουρα, ένα Talent Show δίνει ευκαιρίες. Πρέπει ένας τραγουδιστής να έχει φωνή και για αυτό θεωρώ ότι πλέον το The Voice είναι σε άλλη φάση, κρατώντας την ουσία. Κάτι ανάλογο είχαμε και στο Fame Story. Στο The Voice η διαφορά είναι πως δεν υπάρχουν μαθήματα, απλά πηγαίνουν σχεδόν έτοιμοι τραγουδιστές, εκεί όπου ξεχωρίζουν οι καλύτερες φωνές. Μπορούν να βγουν, αρκεί η ελληνική δισκογραφία να είναι σε θέση να τους βγάλει στην αγορά. Υπάρχουν και φωνές, οι οποίες δεν μπορούν να στηριχτούν στην Ελλάδα, όσο στο εξωτερικό. Είναι διαφορετικό και μακριά από την Ελλάδα, εύκολα μπορεί να υπάρξει σημαντική συνέχεια, καθώς και εξέλιξη. Ένας καλλιτέχνης πρέπει να έχει την αυθεντικότητα του, να μην μπερδεύεις τις φωνές.
Ποια είναι η άποψη σου για την Μαρία-Ελένη Κυριακού, όπως και για τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού, της Eurovision;
Παρακολουθούσα το Show. Είναι μία φωνή με τρομερή τεχνική, αλλά όπως λέγαμε και στο διάλειμμα το τραγούδι δεν είναι απλά τεχνική, όσο και συναίσθημα. Στέλνουμε ένα ωραίο κομμάτι, όμως εδώ κάπου δεν συμφωνώ. Ο Διαγωνισμός ξεκίνησε τελείως διαφορετικά, θέλοντας να περάσει προς τα έξω τον δικό της πολιτισμό και μέσα από την μουσική μπορείς εύκολα να το κάνεις. Ανούσιο, να στέλνουμε κάτι ξένο και όχι κάτι δικό μας, είτε με ελληνικό στοίχο, είτε με ελληνικά στοιχεία. Δεν κρίνω την φωνή της Μαρίας, όσο τον τρόπον με τον οποίον προσεγγίζουν οι χώρες, αυτόν τον διαγωνισμό. Ξεφεύγουμε από τον αρχικό στόχο. Ότι πουλάει είναι αυτό που προχωρά, κάτι άλλο εύκολα χάνεται στο πέρασμα των χρόνων.
Η άποψη σου για την διασκευή πολλών παλιών τραγουδιών;
Δεν είναι λάθος, φτάνει να ξέρεις τι είναι αυτό που θέλεις να περάσεις. Δεν μπορείς να αφαιρέσεις τον βασικό κορμό του τραγουδιού, αλλάζοντας αυτό για το οποίο το ξεχώρισε ο κόσμος. Ένα παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το ”Ξημερώνει Κυριακή”, το οποίο πήρε ο Μιχάλης Χατζηγιάννης πριν μερικά χρόνια και το άλλαξε τόσο πολύ που έχασε την αρχική του ουσία. Είναι τελείως διαφορετικό το να αλλάζεις θετικά, από το να καταστρέφεις ένα κομμάτι.