Άλλες Ειδήσεις
Από 23/11 οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ – Η διαδικασία
Από Δευτέρα 23 Νοεμβρίου ξεκινά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων του νέου προγράμματος του ΟΑΕΔ με την ονομασία “Ενίσχυση της ρευστότητας και της απασχόλησης” για τη στήριξη 12.700 εργαζομένων και ελεύθερων επαγγελματιών. Με το πρόγραμμα αυτό του ΟΑΕΔ κόστους 65 εκατ. ευρώ πέφτει η αυλαία των προγραμμάτων ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013. Η δράση αποτελείται από δύο διαφορετικά προγράμματα, που απευθύνονται σε διαφορετικές περιφέρειες της χώρας και συνδυαστικά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του ΟΑΕΔ την αίτηση υπαγωγής τους στο πρόγραμμα από: * Τη Δευτέρα 23/11 για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έδρα στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Κρήτης, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων * Την Τρίτη 1/12 για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έδρα στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας. Ειδικότερα το πρόγραμμα απευθύνεται: (α) Σε νέους ελεύθερους επαγγελματίες, πρώην ανέργους, που έκαναν έναρξη επαγγέλματος από την 1/1/2014, και (β) Σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς που πραγματοποίησαν καθαρή αύξηση των θέσεων εργασίας τους μετά την 1/1/2015, προσλαμβάνοντας έναν ή περισσότερους ανέργους. Η δράση προβλέπει την αναδρομική κάλυψη για το 2015 δαπανών νέων ελεύθερων επαγγελματιών (ενοίκια, αποσβέσεις παγίων, ασφαλιστικές εισφορές, έμμεσες δαπάνες για την αγορά εξοπλισμού) και την επιδότηση με 450 ευρώ μηνιαίως των καθαρών νέων θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν από επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς εντός του 2015, με δέσμευση των τελευταίων για διατήρηση των επιδοτούμενων θέσεων για ισόποσο χρονικό διάστημα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και για τα δύο ανωτέρω προγράμματα είναι η ενδιαφερόμενη επιχείρηση να είναι πιστοποιημένος / εγγεγραμμένος χρήστης στο πληροφοριακό σύστημα (portal) του ΟΑΕΔ και να διαθέτει κωδικούς πρόσβασης σε αυτό (κλειδάριθμος επιχείρησης)*. Στην περίπτωση που οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις δεν είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στο Πληροφοριακό Σύστημα (portal) του Οργανισμού, θα πρέπει να επισκεφτούν την Υπηρεσία του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η έδρα της επιχείρησης και να προσκομίσουν τα κάτωθι δικαιολογητικά για την έκδοση κλειδαρίθμου, προκειμένου στη συνέχεια να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για την υπαγωγή στα ανωτέρω προγράμματα: 1. Οι ατομικές επιχειρήσεις την Βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος. 2. Τα νομικά πρόσωπα πρόσφατο καταστατικό της επιχείρησης από όπου θα προκύπτει η μετοχική ή/και εταιρική σύνθεσή της καθώς και το ΑΦΜ της επιχείρησης. Η ανωτέρω διαδικασία μπορεί να διενεργηθεί από νόμιμα εξουσιοδοτημένο πρόσωπο. Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα τότε κατά την έκδοση του κλειδαρίθμου θα πρέπει να δηλώνονται και να καταχωρούνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία (δ/νση, τηλ., email, κ.λπ.) κάθε υποκαταστήματός της. *Προσοχή: Επισημαίνεται ότι για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων υπαγωγής (για εργοδότες και νέους ελεύθερους επαγγελματίες) στα ανωτέρω προγράμματα, απαιτείται κλειδάριθμος που αντιστοιχεί σε επιχείρηση και όχι κλειδάριθμος που αντιστοιχεί σε φυσικό πρόσωπο.