Slider
Αυγενάκης με 34 βουλευτές ρωτούν για την τύχη των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων
Για αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την τύχη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κάνει λόγο ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης σε ερώτηση του που συνυπογράφουν 35 βουλευτες της ΝΔ.
Ο κ. Αυγενάκης υποστηρίζει ότι κυβέρνηση και ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ κρύβονται μεταξύ της πραγματικότητας και της ψηφοθηρικής λογικής με αποτέλεσμα να συσκοτίζουν την κοινή γνώμη αναφορικά με την τύχη των αεροδρομίων αλλά και να καλλιεργούν αντιεπενδυτικό κλίμα στην χώρα.
Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, αποτέλεσε σημαντικό έργο της προηγούμενης κυβέρνησης εξασφαλίζοντας αφενός την αποτελεσματική – σύγχρονη λειτουργία τους και αναβάθμισή τους, και αφετέρου τον περιορισμό των δημοσίων δαπανών και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Με τη σύμβαση αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που είχε προωθήσει η προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχανόταν η σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, αύξηση του κύκλου εργασιών και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.
Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης, που «έκλεισε» με την επιλογή αναδόχου την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014, είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών για τη χώρα καθώς αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκ ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δις ευρώ την 40ετία. Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1450 άμεσες και 15000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.
Τα στελέχη της κυβέρνησης με μία σειρά αντιφατικών δηλώσεων περισσότερο συσκοτίζουν παρά ξεδιαλύνουν τις προθέσεις της ελληνικής πολιτείας. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα εξής:
– Στις 28 Ιανουαρίου ο Υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε ότι «υπάρχει μία περιοχή στην οποία η νέα κυβέρνηση δεν θα δώσει συνέχεια, σε θέματα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων».
– Στις 20 Φεβρουαρίου στη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου η Κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «οι Ελληνικές αρχές θα δεσμευτούν για να μην αντιστρέψουν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί».
– Στις 22 Φεβρουαρίου με δήλωσή του ο τότε Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Βαρουφάκης αναφέρει ότι «όσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα δεν πρόκειται να ανατραπούν εκτός από περιπτώσεις των οποίων τη νομιμότητα μπορούμε βάσιμα να αμφισβητήσουμε».
– Ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Παύλος Πολάκης είχε τονίσει το Νοέμβριο του 2014 ότι «… η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου [Χανίων] θα είναι μια καταστροφή. …. ενώ ζήτησε μια σαφή πολιτική δέσμευση ακύρωσης της πώλησης του αεροδρομίου από την επερχόμενη κυβέρνηση.
– Στα μέσα Φεβρουαρίου ο Υπουργός Επικρατείας κ. Αλέκος Φλαμπουράρης αναφέρει σε τηλεοπτική του συνέντευξη «… τέρμα η ιδιωτικοποίηση στα αεροδρόμια […]για εμάς δεν είναι ένα πακέτο, όπως έκαναν οι άλλοι. Μπορεί σε κάποιο να επιλεγεί μια σύμπραξη ιδιώτη με το δήμο, αλλού να είναι μόνο ιδιώτης …».
– Παράλληλα, ο αν. Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης τον Φεβρουάριο 2015, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του τάχθηκε υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια και υπέρ της δημιουργίας ενός μεικτού σχήματος ιδιωτών – δημοσίου για τη διαχείρισή τους. Ενώ τον Μάιο του 2015, δήλωσε ότι θα προχωρήσουν όσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν οριστικοποιηθεί οι συμβάσεις τους, ενώ για τις υπόλοιπες παρέπεμψε στη συνολική διαπραγμάτευση.
Σε επίκαιρη ερώτηση την 27η Ιουλίου 2015 απάντησε αναφορικά με το ζήτημα ότι: «Καλά κάνουν οι 29 και ρωτάνε για το διαγωνισμό που εσείς είχατε προβλέψει και δεν είναι συμφέρον για τη χώρα. Ανεξάρτητα αν η Κυβέρνηση θα κληθεί να τον εφαρμόσει γιατί υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και δέσμευση. […] Η Κυβέρνηση λέει το εξής απλό: Υπάρχει ένας διαγωνισμός που υποχρεώνεται η χώρα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι αποδεχόμαστε και το μοντέλο που εσείς είχατε ξεκινήσει και εμείς καλούμαστε να ολοκληρώσουμε.»
– Ενώ, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Stern χαρακτήρισε το τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ που προσφέρει η κοινοπραξία «εύλογο» (fair). (…)
Η αλλόκοτη αυτή άσκηση της επαναλαμβανόμενης κυβίστησης στην οποία επιδίδονται οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί όχημα μετάβασης ανάμεσα στην πραγματικότητα και την ψηφοθηρία. Επιτέλους, πρέπει να σταματήσουν Κυβέρνηση και κυβερνητικοί Βουλευτές να σφυρίζουν αδιάφορα, επειδή η Αξιωματική Αντιπολίτευση είναι πολύ πιο υπεύθυνη από την ίδια την Κυβέρνηση. Η σύγχυση και το έλλειμμα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης που δημιουργούν σε κοινωνία και επενδυτές έχει τεράστιο κόστος για τη χώρα. Οφείλουν να το αντιληφθούν και εκείνοι που υπερψηφίζουν και μετά φωνασκούν υποκριτικά, χωρίς να νιώθουν την παραμικρή ενοχή για το κόστος της λαϊκίστικης ρητορείας που ανέπτυξαν. (…)
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Ποιές πρωτοβουλίες προτίθεστε να αναλάβετε για την καλύτερη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας; Ποια τα οφέλη για την ελληνική οικονομία;
2. Ποια είναι η πρόθεσή σας αναφορικά με τη σύμβαση αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων; Γιατί καθυστερείτε να εφαρμόσετε την όποια πολιτική σας;
3. Ποιο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και ιδιωτικοποιήσεων που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε;
4. Πως θα αντιμετωπίσετε τις αντιφατικές συμπεριφορές που προκαλούν σύγχυση στην κοινή γνώμη όσο και στους επενδυτές;
ypodomes.com