Σε κανέναν δεν πρέπει να κάνει εντύπωση το γεγονός πως η Toyota βρίσκεται εδώ και δεκαετίες σταθερά στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών– αγοραστών αυτοκινήτων. Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) είναι για άλλη μια φορά αποκαλυπτικά, αναφορικά με τον τρόπο που προσεγγίζουν την αγορά οι αγοραστές.
Για το δεκάμηνο του 2023 που υπάρχουν δημοσιευμένα τα στοιχεία που αφορούν στην Ελληνική αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, η εικόνα είναι αρκετά καλή σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα χρόνια (δεν πρέπει να ξεχνάμε και το άτυπο… reset της αγοράς στα χρόνια της καραντίνας λόγω COVID-19) και δείχνει πως υπάρχουν ακόμα περιθώρια ανόδου. Η κατάταξη ανά μάρκα μέχρι τώρα για το 2023, έχει ως εξής:
1. Toyota 14.691 ταξινομήσεις
Με μεγάλη διαφορά από την επόμενη, η Toyota κρατά την πρώτη θέση και για το δεκάμηνο του 2023, έχοντας σημειώσει 14.691 νέες ταξινομήσεις. Παρά το γεγονός πως οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι μεγάλες, η ανταπόκριση της ελληνικής αντιπροσωπείας στη ζήτηση που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα της Ιαπωνικής εταιρείας είναι εξαιρετική και όπως φαίνεται, έχει αποδώσει καρπούς.
2. Opel 9.843 ταξινομήσεις
Έχοντας ανανεώσει πρακτικά όλη της τη γκάμα, η Opel προσβλέπει σε ακόμα καλύτερη συνέχεια, τόσο για το “κλείσιμο” του 2023, όσο και για όλο το 2024. Με το Corsa να είναι σε εξαιρετική φόρμα εμπορικά (με την πρόσφατη ανανέωση να “υπόσχεται” ακόμα καλύτερη συνέχεια), οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Opel “καλπάζουν” και θεωρείται βέβαιο σχεδόν το ότι στο τέλος της χρονιά θα έχουν ξεπεράσει τις 10.000 συνολικά.
3. Peugeot 9.470 ταξινομήσεις
Η γκάμα της Peugeot είναι πληρέστατη και “αγγίζει” την πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων σήμερα. Προσφέροντας και δύο από τις καλύτερες SUV προτάσεις της αγοράς, το 2008 και το 3008, σε πολύ καλά “στοχευμένα” τμήματα της ελληνικής αγοράς και έχοντας πολύ καλή παρουσία στο κομμάτι των εταιρικών πωλήσεων, για την Peugeot είναι πολύ λογικό να περνάει μια πολύ καλή εμπορική περίοδο στην Ελλάδα.
4. Citroen/DS 8.851 ταξινομήσεις
Στα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. η Citroen και η DS Automobiles τοποθετούνται μαζί ως σύνολο πωλήσεων, αν και μιλάμε για δύο διαφορετικές εταιρείες με ανάλογες προσεγγίσεις των segment στα οποία έχουν μοντέλα. Όπως και να έχει, η πορεία του best seller C3, μαζί με τα εξαιρετικά crossover/SUV που τοποθετούνται βάσει μεγέθους πιο πάνω, δείχνουν το πόσο καλά τοποθετημένη είναι στην ελληνική αγορά η Γαλλική εταιρεία.
5. Hyundai 8.443 ταξινομήσεις
Για τη Hyundai, η 5η θέση δεν συνιστά επιτυχία μια και τα μοντέλα της αυτή την περίοδο είναι εξαιρετικά, ενώ εύστοχη είναι και η τοποθέτηση στην αγορά. Οι μεγάλες αναμονές που επιβλήθηκαν λόγω της περιόδου έχουν προφανώς “χτυπήσει” την πορεία της Hyundai μέσα στο 2023, με το 2024 να αναμένεται πιο “καυτό”- οπότε και η Κορεάτικη εταιρεία θα ανακάμψει και θα βρεθεί πιο ψηλά στην κατάταξη.
6. Volkswagen 7.357 ταξινομήσεις
Χωρίς να έχουν την πρωτιά σε κάποια κατηγορία, τα μοντέλα της VW εμφανίζουν μια συνέπεια στην παρουσία τους μέσα στην πρώτη δεκάδα, προσφέροντας ένα πολύτιμο μέσο όρο ταξινομήσεων ανά μήνα στη Γερμανική μάρκα. Αυτό και μόνο είναι σημαντικό για την εν γένει εμπορική πορεία της VW, τα μοντέλα της οποίας είναι σχεδόν πάντα μέσα στην τελική short list των επιλογών όλων των εν δυνάμει αγοραστών αυτοκινήτων.
7. Suzuki 5.900 ταξινομήσεις
Οι Έλληνες παραδοσιακά εκτιμούν την υψηλή αξιοπιστία στα αυτοκίνητα. Υπό αυτό το πρίσμα, δεν είναι καθόλου παράξενο το γεγονός πως η Suzuki είναι ψηλά στις πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων. Η τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας που έχει κάνει τα μοντέλα της Suzuki εξαιρετικά ανταγωνιστικά αλλά και η συμπίεση του χρόνου παράδοσης, έχουν όπως φαίνεται πολύ καλό αποτέλεσμα.
8. Kia 5.544 ταξινομήσεις
Η γκάμα της Kia είναι σε πολύ καλή φόρμα και “συναντά” τις ανάγκες της ελληνικής αυτοκινητιστικής σκηνής. Από εκεί και πέρα, η “χαμηλή πτήση” της, μάλλον -όπως και στην περίπτωση της Hyundai- οφείλεται στις μεγάλες περιόδους αναμονής από την παραγγελία έως την παραλαβή του αυτοκινήτου από τον ευτυχή ιδιοκτήτη. Όπως και να έχει πάντως, προφανώς και είναι επιτυχία το γεγονός πως είναι στη δεκάδα.
9. Fiat 5.208 ταξινομήσεις
Μοιάζει απόλυτα φυσικό το γεγονός πως η Fiat έχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων (Segment A) με το Panda, που παρά τα χρόνια του, δείχνει ικανό να κρατήσει την πρώτη θέση και μάλιστα με αρκετό “αέρα” από το δεύτερο Kia Picanto και το τρίτο Hyundai i10. Η υβριδική του εκδοχή, το έχει εκσυγχρονίσει τόσο όσο χρειαζόταν για να περάσει μια φάση “δεύτερης νεότητας” σε ότι αφορά στην απήχησή του στην αγορά.
10. BMW 4.723 ταξινομήσεις
Για μια εταιρεία όπως είναι η BMW, με βάση το γεγονός πως ο τιμολογιακός πήχης πάνω από τον οποίο κινούνται οι προτάσεις της είναι έτσι και αλλιώς τοποθετημένος ψηλά και μόνο που δίνει το παρόν στη δεκάδα, είναι μεγάλη υπόθεση. Εύλογα σκέφτεται κανείς πως έχει να κάνει με τη γοητεία που ασκεί εδώ και χρόνια η μάρκα στον Έλληνα αγοραστή αυτοκινήτου- αλλά και με την πρωτιά της Σειράς 1 στην επιμέρους κατηγορία των πωλήσεων.
Πηγή: Sport24.gr