Connect with us

Slider

Δείτε την αναλυτική πρόοδο της Ιόνιας οδού

Δείτε την αναλυτική πρόοδο των έργων στους 5 Αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση

 

Ολοκληρώθηκε και τυπικά η θητεία του πρώην πλέον αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και στα πλαίσια ενημέρωσης των έργων παραχώρησης δόθηκε στη δημοσιότητα η πρόοδος στους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Το ypodomes σήμερα σας παρουσιάζει αναλυτικά την κατάσταση κατασκευαστικά και χρηματοδοτικά που βρίσκονται οι 5 παραχωρήσεις των οδικών μας αξόνων:

1. ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ
Το Έργο περιλαμβάνει:
-Την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου «Ιόνια Οδός», μήκους 196 χλμ. περίπου, από το Αντίρριο έως και τον ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό περιοχή Ιωαννίνων. Στην κατασκευή περιλαμβάνεται κατασκευή σήραγγας μήκους 2.900 μ. περίπου στο όρος ΚΛΟΚΟΒΑ στην περιοχή του Αντιρρίου
-Την αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ σε μήκους περίπου 172 χλμ, από τον Α.Κ. Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια.
-Τον νέο συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός  ανέρχεται σε  1.905 εκατ. €, εκ των οποίων 1.704 εκατ. € αφορούν στη Σύμβαση Παραχώρησης και περίπου 201 εκατ. € σε λοιπές δαπάνες (απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, αρχαιολογία, σύμβουλοι, κλπ) οι οποίες βαρύνουν το δημόσιο.

Ο Προϋπολογισμός της Σύμβασης Παραχώρησης (1.704 εκατ. €) καλύπτει κατασκευαστικές δαπάνες ύψους 1.515 εκατ. € καθώς και χρηματοοικονομικά κόστη ύψους 189 εκατ. €.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. ως ακολούθως:
α) από το ΕΤΠΑ, για την περίοδο Γ’ ΚΠΣ 2000-2006,
β) από το ΕΤΠΑ, για την περίοδο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Η συνολική πρόοδος φτάνει στο 60% του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

2.ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Παράκαμψη Πάτρας έχει συνολικό μήκος 202 χλμ.

Στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται:
-H Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση Νέων Τμημάτων Αυτοκινητοδρόμου σε μήκος 120χλμ, από την Κόρινθο στην Πάτρα , με 16 χλμ. νέες σήραγγες και νέες μεγάλες γέφυρες και νέους ασφαλείς ανισόπεδους κόμβους και διαβάσεις.
-Κατασκευαστική και λειτουργική αναβάθμιση των 82 χλμ. των Υφιστάμενων Τμημάτων του  Αυτοκινητόδρομου, από την Ελευσίνα μέχρι την Κόρινθο και την  Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας.

Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 1.240 εκ.  €. Εκτιμάται ότι το Έργο είναι εφικτό να ολοκληρωθεί μέσα το Φθινόπωρο του 2016.

Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί περίπου το 67% περίπου του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

3.ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65
Το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 έχει μήκος 175 χλμ  περίπου και τετράϊχνη διατομή, πλάτους 23,30 μ ή 22,00 μ (σε δυσχερή τμήματα) (σύμφωνα με την οικ. 8938/30-10-08 Απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.), με δυο λωρίδες και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα.

O Παραχωρησιούχος έχει την ευθύνη μελέτης, κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία. Σε αυτή τη φάση κατασκευάζεται το μεσαίο τμήμα του δρόμου από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Ο Παραχωρησιούχος έχει επίσης την ευθύνη λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος του Αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ από Σκάρφεια (Χ.Θ. 183+300) έως Ράχες (Χ.Θ. 240+300), (πέταλο Μαλιακού), μήκους 57,2 χλμ.
Το έργο, όπως διαμορφώθηκε μετά την τροποποίηση (reset) της Σύμβασης Παραχώρησης και όπως κατασκευάζεται σήμερα,  αφορά ο τμήμα Ξυνιάδα -Τρίκαλα (μήκους περίπου 79χλμ).

Ο συνολικός προϋπολογισμός  ανέρχεται σε  1.435 εκατ. €, εκ των οποίων 1.285 εκατ. € αφορούν στη Σύμβαση Παραχώρησης και περίπου 150 εκατ. € σε λοιπές δαπάνες (απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, αρχαιολογία, σύμβουλοι, κλπ) οι οποίες βαρύνουν το δημόσιο.

Ο Προϋπολογισμός της Σύμβασης Παραχώρησης (1.285 εκατ. €) καλύπτει κατασκευαστικές δαπάνες ύψους 755 εκατ. € καθώς και χρηματοοικονομικά κόστη ύψους 530 εκατ. €.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. ως ακολούθως:
α) από το ΕΤΠΑ, για την περίοδο Γ’ ΚΠΣ 2000-2006,
β) από το Ταμείο Συνοχής, για την περίοδο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Η συνολική πρόοδος του έργου είναι στο 60% του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

4. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου έχει μήκος 230 χλμ  περίπου και τετράϊχνη διατομή, με δυο λωρίδες και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα.

O Παραχωρησιούχος έχει την ευθύνη μελέτης, κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου από τις Ράχες Φθιώτιδας μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός  ανέρχεται σε  1.3 δις €.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. ως ακολούθως:
α) από το ΕΤΠΑ, για την περίοδο Γ’ ΚΠΣ 2000-2006,
β) από το Ταμείο Συνοχής, για την περίοδο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Η συνολική πρόοδος του έργου είναι στο 93% του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

5.ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΟΡΕΑΣ
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη έχει συνολικό μήκος 205 χλμ.

Στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται:
-Η Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση  Νέων Τμημάτων Αυτοκινητοδρόμου από την Κόρινθο μέχρι την είδοσο της πόλης της Καλαμάτας.
-Κατασκευή του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη
-Κατασκευή της Περιμετρικής Καλαμάτας

Ποσοστό ολοκλήρωσης φυσικού αντικειμένου Έργου Παραχώρησης:
Το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου του Έργου ανέρχεται σε 93%.

Απομένει η ολοκλήρωση του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη (46 χλμ) και της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας (11 χλμ).
Στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη έχουν εκτελεστεί εργασίες ύψους 186 εκ. € και στην Περιμετρική οδό της Καλαμάτας 60 εκ. €.

Αρχική σελίδα

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014