Εκτός από φουτουριστικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες κάποιας χολιγουντιανής παραγωγής, το μικρό αυτό μοντέλο θα μπορούσε να είναι μια πρόταση από κάποιο “μικρό” κατασκευαστή, που “ψάχνει” τις τάσεις τις αγοράς και προτείνει εναλλακτικά μοντέλα για να δει αν το κοινό θα ανταποκριθεί θετικά. Αν απομονώσουμε τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, ξεκινώντας από το όνομα Corrida, με το οποίο παρουσιάστηκε, θα δούμε πως ο εντυπωσιασμός μόνο επιφανειακός δεν είναι.
Το Corrida λοιπόν, παρουσιάστηκε με τα σήματα της Ford ως ένα σχέδιο του ανεξάρτητου -τότε- studio σχεδιασμού Ghia. Η συνεργασία των δύο, Ford και Ghia, είχε ήδη ξεκινήσει με την πρώτη να τοποθετεί περήφανα το όνομα της δεύτερης, πάνω σε συγκεκριμένες (και πολύ πλούσια εξοπλισμένες) εκδόσεις κάποιων μοντέλων.
Παρουσιάστηκε το 1976 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνου στην Ιταλία και έχει το “παράσημο” του πρώτου πρωτότυπου που βασίστηκε στο “ταπεινό” από κάθε άποψη Ford Fiesta. Βάλτε λοιπόν στην εξίσωση, πως παρά το εξωστρεφές και πολύ φουτουριστικό σχήμα, το Corrida είχε τα μηχανικά μέρη του Fiesta, που εκείνη την εποχή είχε εντυπωσιάσει και έκανε αξιοσημείωτες πωλήσεις με κινητήρα 1,1 λίτρων.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Corrida, πέραν των φώτων εμπρός και πίσω, ήταν τόσο οι “σπαστές” πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω και δίπλωναν, όσο και το πορτ μπαγκάζ που με τη βοήθεια μεντεσέδων και δύο αμορτισέρ, άνοιγε προς τα κάτω όλο το κάτω μέρος. Οι λογική πίσω από τις συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες, είχε να κάνει με την πρακτικότητα και τη διευκόλυνση στη χρήση.
Από τη μια οι πόρτες “δίπλωναν” περιορίζοντας έτσι το αναγκαίο πλάτος του αυτοκινήτου όταν ήταν παρκαρισμένο, ενώ το “κατέβασμα” του πορτ μπαγκάζ, εξυπηρετούσε θεωρητικά την πιο εύκολη φόρτωση. Από την εμφάνιση του Corrida, αυτό που έπρεπε να κρατήσει κανείς, είναι το coupe στυλ του αμαξώματος, καθώς εκείνη την εποχή, κάποιοι ανταγωνιστές έκαναν νούμερα πωλήσεων με ανάλογα μοντέλα (π.χ. Fiat 128 3p).
Τώρα πια, εκ του ασφαλούς, μπορούμε να πούμε πως δεν… έλειψε από τη γκάμα της Ford αλλά ούτως ή άλλως, ήταν μια πολύ προκλητική προοπτική που στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε “τι ψάρια θα έπιανε” αν με κάποιο τρόπο προχωρούσε η εξέλιξή του για να περάσει στην παραγωγή. Οι φίλοι της Ford, για να δουν το πρώτο μικρό coupe από την αγαπημένη τους μάρκα, έπρεπε να περιμένουν έως το 1997, όταν και κυκλοφόρησε στις αγορές το Puma- που φυσικά χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα και πολλά κοινά μηχανικά μέρη με το Fiesta τέταρτης γενιάς.
Πηγή: Sport24.gr