Τα τελευταία χρόνια ζούμε μια πραγματική επανάσταση σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος στα αυτοκίνητα και τις μετακινήσεις γενικότερα. Η εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει όπως όλα δείχνουν, φτάσει και δείγματα γραφής από το μέλλον όπως είναι το ηλεκτρικό SUV της Audi που έχουμε εδώ, μας κάνουν λίγο πιο αισιόδοξους.
Η ιδιαίτερη επιτυχία των SUV αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά, έρχεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το “boom” των ηλεκτρικών, μια και για πολλούς λόγους, οι δύο αυτές κατηγορίες ταιριάζουν ιδιαίτερα. Η επιτυχία των SUV έγκειται -ή καλύτερα, ξεκινά- από το γεγονός πως προσφέρουν υψηλή θέση οδήγησης και καλύτερη περιμετρική ορατότητα, στοιχεία που εκτιμώνται ιδιαίτερα από το κραταιό γυναικείο φύλλο.
Ως γνωστόν, οι γυναίκες είναι που μπαίνουν στο στόχαστρο των τμημάτων marketing σχεδόν στο σύνολο των εταιρειών που ασχολούνται με προϊόντα και υπηρεσίες. Εκτός της οικονομικής ανεξαρτησίας σε πολλές περιπτώσεις, ο λόγος των γυναικών έχει ιδιαίτερη βαρύτητα στην τελική απόφασηπου θα λάβει μια οικογένεια για την αγορά ενός αυτοκινήτου (για να περιοριστούμε στα καθ’ ημάς και να μην επεκταθούμε).
Το Q4 Sportback που έχουμε μπροστά μας, στην έκδοση με τους δύο κινητήρες, την τετρακίνηση και τους 300 ίππους, είναι μια πολύ χαρακτηριστική περίπτωση που μπορεί να φέρει την επανάσταση στην επιλογή του αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Το Audi Q4 Sportback 50 e-tron είναι μέλος της ιδιόμορφης κατηγορίας των αυτοκινήτων που μπορεί να επιλέξει κανείς και μόνο για την εμφάνισή του κι ας μην ασχοληθεί ούτε λίγο με τα υπόλοιπα χαρίσματά του.
Η καλαίσθητη γραμμή του αμαξώματος και η στιβαρότητα που αποπνέει, είναι το Α και το Ω, στο να “κάνει φίλους”. Όπως το βλέπεις και μόνο, πριν μπεις στην καμπίνα όπου θα τονιστεί έτι περαιτέρω η αίσθηση της στιβαρότητας, ξέρεις πως έχεις να κάνεις με ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ικανό αυτοκίνητο που θα καλύψει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες για ταχύτητα, ασφάλεια και -πρωτίστως- πρεστίζ.
Όλο το premium πακέτο των αυτοκινήτων της Audi είναι εδώ μπροστά μας και δείχνει στην καλύτερή του στιγμή. Ίσως το μέλλον να έχει περισσότερη “ροή” στις γραμμές του αμαξώματος, έτσι όπως μας δείχνει το πρωτότυπο grandsphere (που συμπτωματικά, αυτή την περίοδο εκτίθεται στοεμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι). Αυτή τη στιγμή όμως, οι τευτονικές ευθείες και οι ακμές, έχουν τον πρώτο λόγο.
Τα φώτα εμπρός και πίσω, δίνουν το στίγμα μιας πολύ σύγχρονης πρότασης για τις μετακινήσεις. Αυτό που αξίζει να τονιστεί, είναι πως σε ετούτη εδώ, τη Sportback έκδοση, το Q4 έχει τελείως διαφορετική διαμόρφωση στο πίσω μέρος σε σχέση με την κλασική έκδοση του μοντέλου. Η αυξημένη κλίση της οροφής τονίζεται από το πιο έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ αλλά και την απουσία του υαλοκαθαριστήρα πάνω του.
Μπροστά η εικόνα με την κλειστή πολυγωνική μάσκα, γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα χάρη στα LED φώτα, η χορογραφία των οποίων κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, δίνουν το στίγμα της υπερσύγχρονης προσέγγισης. Στην καμπίνα αντίστοιχα, ο πίνακας οργάνων είναι η μια από τις δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας στο ταμπλό και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να τον διαμορφώσει όπως θέλει.
Η κεντρικά τοποθετημένη διακρίνεται για την ταχύτητά της στην απόκριση και έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας με το κοίλο κάτω μέρος, που δημιουργεί θήκες για αντικείμενα και φιλοξενεί την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphones. Αναφορικά με τις θήκες για αντικείμενα στην καμπίνα, υπάρχουν πολλές σε πολύ βολικά σημεία, στοιχείο που καταδεικνύει την προσπάθεια της Audi να προσφέρει ένα εξελιγμένο περιβάλλον.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η άνεση των πίσω επιβατών, που αισθάνονται πολύ καλά με το διαθέσιμο χώρο που δείχνει πολύ μεγαλύτερος χάρη στην απουσία του τούνελ της μετάδοσης και είναι τελείως επίπεδος. Αντίστοιχα και ο χώρος για τα κεφάλια είναι πολύ καλός -ελαφρώς περιορισμένος σε σχέση με την κλασική εκδοχή αμαξώματος του Q4 αλλά και πάλι παραμένει ικανοποιητικός.
Το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας δίνει πόντους πρακτικότητας και ευκολίας, ενώ αποκαλύπτει ένα κανονικό σε σχήμα χώρο, με χωρητικότητα 613 λίτρων. Μιας και μιλάμε για χώρους, πάντα θα είναι «ευαίσθητη» περιοχή το πώς διαχειρίζονται οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους χώρους που «προκύπτουν» από τη μετακίνησή τους προς την ηλεκτρική εποχή.
Τούτου λεχθέντος, είναι μάλλον ακατανόητη σε πρακτικό επίπεδο το γεγονός πως κάτω από το εμπρός καπό, για άλλη μια φορά, δεν εντοπίζεται “frunk”- όπως είναι στην αυτοκινητιστική διάλεκτο το “εμπρός πορτ μπαγκάζ”. Ανοίγοντάς το, έρχεται στο φως ένα μέρος της ηλεκτρικής εγκατάστασης του αυτοκινήτου αλλά και μένουν σε κοινή θέα οι ενισχύσεις του πλαισίου.
Εκεί που αρχίζουν τα πραγματικά ενδιαφέροντα, είναι όταν το Audi αρχίσει και κινείται. Η αίσθηση είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλοστημένο τετρακίνητο SUV, με “βαρύ” πάτημα που μεταφράζεται σε ασφάλεια, ενώ κάνει και τους 300 ίππους να μην φαίνονται υπερβολικοί. Είναι διαθέσιμοι με αυτή τη χαρακτηριστική αμεσότητα και από αυτό και μόνο το στοιχείο, η εικόνα που διαμορφώνει ο οδηγός στο μυαλό του είναι πραγματικά εξαιρετική.
Σε σπορ διάθεση βρίσκεται και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι είναι απευθείας μεταφορά από τις γρήγορες εκδοχές των «συμβατικών» SUV της Audi. Ομοίως και τα προγράμματα οδήγησης που προσαρμόζουν το σύνολο στις επιθυμίες του οδηγού σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση και τη διαχείριση της ενέργειας. Το Q4, είναι ένα εξαιρετικά ευθύβολο αυτοκίνητο, που υπερθεματίζει στην αποτελεσματικότητα και μέσω αυτής, στην αυτοπεποίθηση του οδηγού του.
Η τετρακίνηση φροντίζει να έχει πάντα ο οδηγός το καλύτερο επίπεδο της πρόσφυσης και να “κρύβει” κάπως το βάρος αλλά και τις διαστάσεις του αμαξώματος σε διαδρομές με στροφές. Όταν χρειαστεί, τα φρένα θα “λάμψουν” με την αποτελεσματικότητα και την αντοχή τους κι ας ξενίζει το γεγονός πως πίσω βρίσκουμε ταμπούρα και όχι δισκόφρενα.
Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, το Q4 Sportback, όσο και σπορ αν θέλει να θεωρείται, δεν είναι στον προορισμό του να κινείται 10/10 συνεχώς. Όσο και αν ο οδηγός μπορεί να το “διεκδικήσει” κάτι τέτοιο εκμεταλλευόμενος και το εξαιρετικό στήσιμο με την πολύ καλή κατανομή του βάρους ανά άξονα. Η αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία των 82 kWh μπορεί να φτάσει έως τα 498 χιλιόμετρα.
Ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου, είναι 11,0 kW, κάτι που συμβάλει στην επαναφόρτιση των μπαταριών με αντίστοιχης ισχύος wallbox σε χρόνο κοντά στις 7 ώρες. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία της πλατφόρμας MEB, το Q4 Sportback μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή (έως 135 kW) από τελείως άδειο έως το 80% της χωρητικότητας, μόλις σε 35 λεπτά της ώρας.
Από εκεί και πέρα, το λόγο έχει -όχι η υπεράσπιση αλλά- ο λογιστής που θα δει το κόστος για την απόκτηση του ηλεκτρικού SUV της Audi και μπορεί να εγείρει ενστάσεις. Αυτό όμως είναι ένα θέμα τόσο υποκειμενικό, που δεν θα μπορούσε να πάρει κανείς θέση. Μένοντας στο αντικειμενικό κριτήριο του συγκεκριμένου μοντέλου, που έχει να κάνει με την πληρότητά του σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας αλλά και στην ανωτερότητα του σήματος της Audi στη μάσκα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi Q4 Sportback 50 e–tron
Απόδοση ηλεκτροκινητήρων (συνδυαστικά): 300 ίπποι/ 460 Νm
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 82
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μικτή κατανάλωση (εργ. WLTP kWh/100 χλμ.): 17,7
Αυτονομία (εργ. WLTP χλμ.): 498
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Βάρος (κιλά): 2.215
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλ.): 4.588×1.865×1.614
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.764
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 535
Τιμή: από 61.800 €
Πηγή: Sport24.gr