Όταν η Audi παρουσίαζε το πρώτο Q2, στο Σαλόνι της Γενεύης του 2016, επικέντρωσε τα λόγια της στο σχεδιασμό του: στον τρόπο που τα πολυγωνικά σχήματα, κυρίως στο ύψος των ώμων -από το εμπρός μέχρι το πίσω φτερό- αλλά και στις άκρες των προφυλακτήρων, του έδιναν έναν φίνο αέρα φρεσκάδας στην ανερχόμενη -τότε- κατηγορία των πολυτελών B-SUV.
Τα χρόνια πέρασαν και οι Γερμανοί δικαιώθηκαν: το Q2 παραμένει ακόμα και στις μέρες μας -με τη βοήθεια και μιας ελαφράς ανανέωσης το 2021- ένα σίγουρα αποδεκτό και καθόλου αναχρονιστικό SUV, παρά τα χρόνια του, κι αυτό οφείλεται εν πολλοίς στο σχεδιαστικό βάθος που είχε εκείνο το πρωτόλειο Q2 του ‘16.
Ο ανταγωνισμός έχει πληθύνει, έκτοτε: μόλις παρουσιάστηκε το Lexus LBX, το Mini Countryman πέρασε στη νέα γενιά του, το DS 3 ανανεώθηκε, και παρότι ο βίος του Audi Q2 είναι βραχύς πια, το γερμανικό premium B-SUV παραμένει μια ανταγωνιστική πρόταση. Η οποία ξεκινώντας από τις 26.900 ευρώ (με τον χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα της έκδοσης 30 TFSI) καλύπτει ορισμένες πτυχές που δείχνουν την ηλικία του – όπως τη μικρή και μη-αφής οθόνη πολυμέσων που αιωρείται στο ταμπλό και τη λίγο τσιμπημένη κατανάλωση χωρίς υβριδική υποβοήθηση.
Όμως, αυτά δεν είναι σοβαρά μειονεκτήματα: η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί γύρω στα 7,0 lt/100km ακόμα και με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων αυτής της δοκιμής, ενώ η κεντρική οθόνη έχει πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone και ελέγχεται από τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη της κονσόλας – που πολλές φορές είναι πολύ πιο εύχρηστος και λειτουργικές από πολλά σύγχρονα ταμπλό που όλα γίνονται με την αφή.
Κατά τα άλλα, το Q2 είναι ένα εύχρηστο, πρακτικό και αποδοτικό B-SUV, ευέλικτο στην πόλη και ευρύχωρο για ταξίδια, ποιοτικό και γεμάτο εξοπλισμό, που ταιριάζει με τον ελληνικό ψυχισμό που συχνά αποζητά ένα αυτοκίνητο αναγνωρισμένου status και αναγνωρίσιμης εικόνας, με καλή τιμή και εξαίρετη ποιότητα, χωρίς το τεράστιο μέγεθος μεγαλύτερων και πιο ενεργοβόρων SUV.
Και το Q2 τα καλύπτει όλα αυτά με τιμή αρκετά κάτω από τις 30 χιλιάδες – που δεν μπορούν να υποσχεθούν οι Lexus, Mini και DS. Εξάλλου, με την ανανέωση του 2021 το Q2 ευθυγραμμίστηκε και με τα σύγχρονα δεδομένα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού υποβοήθησης της οδήγησης, συνεπώς και από αυτή την πλευρά δεν υπάρχουν απώλειες.
Audi Q2 35 TFSI S tronic: Σχεδιασμός
Η ανανέωση του 2021 -στο τέλος του κύκλου της πρώτης του τετραετίας στην αγορά- τόνωσε το αμάξωμα του B-SUV του Ίνγκολσταντ με λίγο πιο δυναμικές λεπτομέρειες: η οκταγωνική γρίλια κατέβηκε λίγο χαμηλότερα, τα πολυγωνικά μοτίβα του αμαξώματος έγιναν λίγο πιο αιχμηρά, και παρέμεινε η φρεσκάδα που το διαφοροποιεί από την αυστηρότητα των μεγαλύτερων SUV της Audi. Επίσης, οι LED προβολείς απέκτησαν την προαιρετική επιλογή Matrix LED.
Μια από τις αισθητικές καινοτομίες του Q2 εξ αρχής ήταν η ιδιαίτερη διαχείριση της πίσω κολόνας, η οποία με το μαύρο της γυαλιστερό χρώμα συνεχίζει τη μαύρη φιμέ περίμετρο των πλευρικών και πίσω τζαμιών και δίνει την αίσθηση αιωρούμενης οροφής. Τέλος, με το φρεσκάρισμα του 2021 άλλαξαν λίγο και τα κρύσταλλα των πίσω φώτων, όπως και οι γραμμές στα πολύγωνα του πίσω προφυλακτήρα. O SUV προσανατολισμός εκφράζεται από τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά προστατευτικά και από το λίγο αυξημένο -στα 14,4 εκατ.- ύψος από το έδαφος.
Audi Q2 35 TFSI S tronic: Εσωτερικό-Χώροι
Στα 4,208 μέτρα του αμαξώματος και στα 2,6 ανάμεσα στους δύο άξονες το Q2 προσφέρει εξαίρετο χώρο για τέσσερις επιβάτες και αυτό είναι ένα από τα πιο δυνατά του ‘χαρτιά’, ειδικά απέναντι στο Lexus LBX.
Κι αυτό συμβαίνει χωρίς το γερμανικό B-SUV να θυσιάζει το χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 405 λίτρα (ή στα 1.050 lt με την πτώση των πίσω καθισμάτων) και προσφέρει εύχρηστο χαμηλό κατώφλι και διαμόρφωση δύο δαπέδων.
Πιο μπροστά, η παρέμβαση του 2021 άλλαξε λίγο το σχέδιο του ταμπλό στους αεραγωγούς και του πρόσθεσε μια οριζόντια λωρίδα μεταλλικού χρώματος και εξαιρετικού υλικού με καρό μοτίβο. Το διατήρησε αρκετά ζεστό -ειδικά σε σχέση με άλλα μοντέλα του ομίλου- παρά την εσκεμμένη του λιτότητα, και σίγουρα όσο διαχρονικό είναι και το σχέδιο του αμαξώματος.
Μαζί με τις αλλαγές αυτές, ανασχεδιάστηκε και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου S tronic, κι επιπλέον προστέθηκαν περισσότερες επιλογές για τα υλικά και τις επενδύσεις ενός έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά ποιοτικού διάκοσμου, που κάνουν το Q2 σημείο αναφοράς στα premium B-SUV.
Παρότι η κεντρική οθόνη δεν είναι αφής (που, όπως προείπαμε, ίσως αυτό να μην είναι καν μειονέκτημα) και περιορίζεται στις 8,3 ίντσες, το Q2 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων -ως ένα από τα πρώτα συμπαγή αυτοκίνητα που τον καθιέρωσαν- που επιδέχεται πολλές και διαφορετικές διαμορφώσεις. Πρόκειται για το Audi Virtual Cockpit, με μέγεθος 12,3’’, που είναι προαιρετικό. Πίσω στην κεντρική οθόνη, εκείνη ενσωματώνει το λογισμικό MMI navigation plus και προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου με φωνητικές εντολές και ασύρματης σύνδεσης του smartphone.
Audi Q2 35 TFSI S tronic: Κινητήρας
Η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις -αποκλειστικά- βενζίνης του γερμανικού συμπαγούς SUV, η 35 TFSI, κρύβει στο καπό της την τετρακύλινδρη μονάδα 1.5 λίτρου που αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Σε όλες τις περιπτώσεις συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S tronic, το οποίο δίνει την αίσθηση μιας “χρυσής τομής” στην κλιμάκωση -σε συνδυασμό με την επιλογή ανάμεσα στα προφίλ Comfort, Auto, Dynamic, και Individual του Audi drive select- για να καλύπτει είτε την οικονομία της ήπιας κίνησης είτε τις επιδόσεις της σβέλτης οδήγησης.
Το peak της ροπής βγαίνει στην επιφάνεια από τις 1.500 στροφές. Μέχρι εκεί το κιβώτιο καλύπτει την υστέρηση πριν μπει το Turbo με μια αξιοπρεπή πρώτη απόκριση στο γκάζι, κι από εκεί κι έπειτα ο κινητήρας λειτουργεί γραμμικά, ξεδιπλώνοντας προοδευτικά όλο και περισσότερη ισχύ μέχρι τους 150 ίππους στις 5.000 στροφές. Το αποτέλεσμα είναι το Q2 35 TFSI να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα και να φτάνει τα 218 km/h.
Σε αντιδιαμετρικό ρυθμό, ήπιας κίνησης, το Q2 συμβάλλει με την τεχνολογία που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους και μαζί με τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου πετυχαίνει μέση κατανάλωση που η Audi δίνει στα 6,0 lt/100km, και η πράξη περίπου στα 7,0 λίτρα.
Audi Q2 35 TFSI S tronic: Στο δρόμο
Ενώ το δάπεδο του Q2 επιφυλάσσει αρκετή στιβαρότητα για να κινηθεί κανείς σε αρκετά σβέλτο ρυθμό, η προτεραιότητα της πλειοψηφίας των αγοραστών του Q2 -και κάθε SUV- είναι η άνεση στο δρόμο. Και η ρύθμιση της ανάρτησης -παρά τον ημιάκαμπτο πίσω- είναι ιδανική για την ποιότητα της κύλισης και την απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου. Σε συνδυασμό με τις συμπαγείς του διαστάσεις, την εξαίρετη ηχομόνωση και την ψηλή θέση οδήγησης με ευρεία περιμετρική ορατότητα, το Q2 είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο για την καθημερινότητα.
Και επιστρέφουμε στο πλαίσιο. Η στιβαρότητά του επέτρεψε στους μηχανικούς του Ίνγκολσταντ να ρυθμίσουν ένα πολύ συγκροτημένο σύνολο, κρατώντας το ύψος από το έδαφος μικρό (για SUV) που ανταποκρίνεται εξαιρετικά σε πιο πιεστικές απαιτήσεις, ταχύτερου ρυθμού σε διαδοχικές στροφές. Η πρόσφυση και ο έλεγχος των κλίσεων θυμίζουν καλοστημένο hatchback, όπως και η ακρίβεια του τιμονιού στην είσοδο της στροφής και η δύναμη των φρένων. Για πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση S line με πιο σφιχτή ανάρτηση με μειωμένο ύψος 10 χιλιοστών.
Η ηλεκτρονική σουίτα με την οποία εμπλούτισε το Q2 η ανανέωση του 2021 μετάγγισε από τα μεγαλύτερα ‘Q’ της Audi το πιο προηγμένο σύστημα Audi pre sense, που μεταξύ άλλων διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Προαιρετικά, με το πακέτο Drive το Q2 αποκτά και Adaptive Cruise Assist, το οποίο -συνδυάζοντας το Adaptive Cruise Control με το Active Lane Assist- ελέγχει την επιτάχυνση και επιβράδυνση του αυτοκινήτου μέσα στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας.
Audi Q2 35 TFSI S tronic: Συμπέρασμα
Με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου της έκδοσης 30 TFSI το Q2 αποτελεί μια εξαίρετη value-for-money επιλογή στα πολυτελή B-SUV, ενώ ο τετρακύλινδρος 1.5 της 35 TSFI το φέρνει πιο κοντά στις τιμές βάσης του ανταγωνισμού γύρω στις 31 χιλιάδες ευρώ – όπως του Lexus LBX με τον Hybrid σύστημα ίδιου κυβισμού.
Η ανανέωση του 2021 έκρυψε τα χρόνια του γερμανικού B-SUV, και το διατήρησε ως μια άκρως ανταγωνιστική πρόταση. Την ανταγωνιστικότητά του εξασφαλίζει η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών του, οι χώροι και η οδική του συμπεριφορά κατά κύριο λόγο, ενώ τα στοιχεία που υποδηλώνουν την ηλικία του -αμιγώς θερμικό, λίγο αυξημένη κατανάλωση, ψηφιακός εξοπλισμός- στην ουσία των πραγμάτων δεν είναι σοβαρά μειονεκτήματα. Κατά συνέπεια, παραμένει μια καλή επιλογή.
Audi Q2 35 TFSI S tronic
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο S tronic / 7
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 rpm
- Ροπή: 250 Nm / 1.500 rpm
- 0-100 km/h: 8,6 sec
- Τελική ταχύτητα: 218 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 6,0 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 137 g/km
- Μήκος: 4,208 m
- Μεταξόνιο: 2,601 m
- Βάρος: 1.380 kg
- Χώρος αποσκευών: 405-1.050 lt
- Τιμή: από 31.900 €
Πηγή: Sport24.gr