Uncategorized
Εισήγηση Δ. Κωνσταντόπουλου κατά τη 2η μέρα συζήτησης του Νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση »
Ολοκληρώνουμε σήμερα τη συζήτηση για το σχέδιο νόμου που αφορά την ελληνόγλωσση και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Ουσιαστικά νομοθετούμε για τον απανταχού ελληνισμό, για τα ελληνόπουλα σε όλα τις γεωγραφικές συντεταγμένες του πλανήτη Γη.
Νομοθετούμε για τη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, τη γλώσσα μας , τη σχέση με την μητέρα πατρίδα , τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που προσφέρουν στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση σε δύσκολες πλέον συνθήκες διαβίωσης και χωρίς ιδιαίτερα κίνητρα.
Για όλα τα παραπάνω και για την αξιακή σημασία αυτής της συζήτησης, το Νομοσχέδιο θα έπρεπε να είναι λιτό και απέριττο.
Απαλλαγμένο από άρθρα και τροπολογίες που δεν διευθετούν ζητήματα άμεσης και επείγουσας νομοθετικής παρέμβασης.
Ως Δημοκρατική Συμπαράταξη πιστεύουμε στο διάλογο , στη βάσανο της συζήτησης και της προσπάθειας σύνθεσης.
Θα επιμείνουμε σε αυτόν και ζητούμε από την κυβέρνηση να σταματήσει να θεωρεί αυτό το διάλογο προσχηματικό.
Κύριοι της Κυβέρνησης,
Χρησιμοποιείτε ως άλλοθι πορίσματα του διαλόγου, αυθαίρετα και χωρίς τη συμμετοχή του ΙΕΠ και του ΕΣΥΠ, για να εισάγετε προς ψήφιση ζητήματα που άπτονται του πυρήνα αυτού του διαλόγου και απαιτούν περαιτέρω συζήτηση και διαβούλευση.
Το είδαμε στο νομοσχέδιο για την έρευνα, με τη ρύθμιση των νηπιαγωγείων, το βλέπουμε σήμερα με το άρθρο για την ιδιωτική εκπαίδευση και την τροπολογία για την ειδική αγωγή .
Κύριε Υπουργέ τόσο εσείς , όσο και ο αρμόδιος Υφυπουργός, μνημονεύσατε θετικά πολιτικές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση , την εκπαίδευση Ελλήνων του εξωτερικού , την ιδιωτική εκπαίδευση , την ειδική αγωγή και την ενίσχυση υποστηρικτών δομών στην εκπαίδευση γενικότερα.
Να σας θυμίσω, ότι σε σχέση με τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης τον Ιανουάριο και το Σεπτέμβριο του 2015, υπάρχει μεγάλη απόσταση λόγων, δεσμεύσεων και πράξεων.
Άλλωστε ακόμα περιμένουμε το νόμο που θα καταργήσει τα μνημόνια και την πράξη που θα διαγράψει το χρέος.
Σε λίγες μέρες θα ακούσουμε το πρώτο κουδούνι και πιστέψτε μας από τώρα ηχούν οι καμπάνες των προβλημάτων, των λειτουργικών κενών , των 5.500 λιγότερων εγγραφών στα Νηπιαγωγεία, της εργασιακής ομηρίας των εκπαιδευτικών, των απαράδεκτων κτιριακών υποδομών και μια σειρά από ζητήματα που χρονίζουν για τα οποία όλοι μας και εσείς πιστεύω δίνουμε τον αγώνα μας για την επίλυσή τους.
Διοικητικά, η μάχη του αυτονόητου για την εκπαίδευση είναι κάθε χρόνο από χέρι χαμένη. Υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις το 1999 το 2007 το 2014.
Σήμερα, η μάχη αυτή έχει απτά αποτελέσματα . Μια σειρά από υπηρεσιακές μεταβολές ( μεταθέσεις – αποσπάσεις , άδειες ) έχουν ολοκληρωθεί και αποτυπωθεί με τρόπο ηλεκτρονικό, ελπίζουμε και αξιόπιστο.
Από την άλλη μεριά, ζητάτε τα κενά από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, τα οποία επεξεργάζονται και αλλάζουν αυθαίρετα οι Περιφερειακοί Διευθυντές και τελικά το Γραφείο σας δίνει τα κενά στα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Κάποια στιγμή πρέπει να εμπιστευτούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης, να τα αξιολογήσουμε και να τα εγκαλέσουμε για τυχόν σκόπιμα λάθη και παραλείψεις τους.
Είναι δυνατόν, να στέλνετε χρονοδιάγραμμα καταγραφής λειτουργικών κενών πριν από την 1/9 και μάλιστα με τρόπο αυστηρό και απόλυτα δεσμευτικό ;
Και αυτό το χρονοδιάγραμμα να εκτελείται πιστά από τα στελέχη σας, τα οποία πρωτοστατούσαν στις καταλήψεις των Διευθύνσεων σε άλλες εποχές, αρίστευσαν στη συνέντευξη για να επιλεγούν και σήμερα εκτελούν αυτά τα οποία κατήγγειλαν ;
Γνωρίζετε τι γίνεται κάθε μέρα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από καταλήψεις και ματαίωση συνεδριάσεων των Περιφερειακών Συμβουλίων.
Τα πράγματα είναι απλά .
Έχουμε αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας στο Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο , μείωση σε ώρες μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση στο ωράριο λειτουργίας του Γυμνασίου, υποβάθμιση της λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου.
Όλο αυτό το πακέτο, δημιουργεί πλεόνασμα εκπαιδευτικών . Το πόσοι είναι αριθμητικά, θα αποτυπωθεί πολύ σύντομα.
Το ζητούμενο είναι αν με αυτές τις παρεμβάσεις υπηρετούμε την ποιότητα της εκπαίδευσης, τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας , τις βιολογικές αντοχές των εκπαιδευτικών , το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών.
Να σας θυμίσω ότι κατά το παρελθόν, στο θέμα του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών και των ρυθμίσεων για την ιδιωτική εκπαίδευση, η έλλειψη διαλόγου δημιούργησε τεράστια προβλήματα και ανακολουθίες από τη μεριά της κυβέρνησης.
Σήμερα πολύ απλά σας λέμε ότι σε ό,τι αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση ελάτε στο διάλογο για να δούμε μαζί τις ουσιαστικές αλλαγές στον Νόμο 682. Με μια γραμμή απλά σήμερα να επαναφέρουμε την κανονικότητα με την εποπτεία στο Υπουργείο Παιδείας.
Επίσης κ. Υπουργέ, είναι απαράδεκτο στην παρ. 8, δημόσιοι εκπαιδευτικοί να καταλαμβάνουν θέσεις άνεργων ιδιωτικών εκπαιδευτικών .
Σε ό,τι αφορά την Ειδική Αγωγή, να αποσύρετε την τροπολογία η οποία θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος και στο διάλογο να αναζητήσουμε την καλύτερη λύση .
Λύση η οποία θα υπηρετεί την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης , θα στηρίζει τις οικογένειές τους και θα σέβεται τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ 61 & ΠΕ 71.
Σε ό,τι δε αφορά τις συνταξιοδοτήσεις και την πλάνη της Υπηρεσίας, το ζήτημα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί καλούνται να επιστρέψουν χωρίς συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο .
Δηλαδή, επιστρέφουν στην οργανική τους θέση ;
Με ποια διαδικασία θα επανεκκινηθεί η μισθοδοσία τους ;
Μη βρεθούν οι εκπαιδευτικοί αυτοί σε απομακρυσμένες περιοχές και χωρίς να παίρνουν και το μισθό τους !
Κύριε Υπουργέ καταθέσαμε δύο τροπολογίες.
Η με αριθμό 652 αφορά την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συναφές αντικείμενο ως επτά έτη, που έχει διανυθεί πριν από το διορισμό εκτός δημοσίου τομέα για τη βαθμολογική τους εξέλιξη.
Γίνεται σε όλο το δημόσιο τομέα, και είναι κατάφωρα άδικο να εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς.
Η δεύτερη, με αριθμό 653, δίνει το δικαίωμα μετάταξης στην εκπαίδευση δημοσίων υπαλλήλων που κατέχουν πτυχία διορισμού στην εκπαίδευση εφόσον υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις.
Είναι μια ρύθμιση που δεν προκαλεί καμία δαπάνη στο δημόσιο.
Και μία παρατήρηση σχετικά με μια νομοτεχνική βελτίωση που κάνατε χθες το βράδυ . Απαγορεύετε τη χρήση χώρων των ιδιωτικών σχολείων το απόγευμα και έτσι οδηγείτε 3000 εργαζόμενους στο δρόμο, στην ανεργία.
Θα πρέπει να το δείτε ξανά, να το επαναξιολογήσετε και να πάρετε πίσω τη ρύθμιση αυτή .
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Ολοκληρώνουμε μια ακόμη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, με την ευχή η πολιτική ηγεσία να μην συνεχίσει να υπηρετεί τη διδακτική αρχή, «επανάληψη (άσχετων άρθρων – αιφνιδιαστικών τροπολογιών) μήτηρ μαθήσεως» γιατί ο βαθμός της επίδοσής της θα είναι κάτω από τη βάση .