Connect with us

Επιστήμες

Εφαρμογή «Never Lost» από μαθητές γυμνασίου

550 334 171259

Πενήντα μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Κέρκυρα, με κίνητρο την βοήθεια προς τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μία καινοτόμο εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας, ένα παιδί που βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση ή πανικό, με δύο μόνο κλικ, να μπορεί να ενημερώνει την οικογένειά του.

Η εφαρμογή “Never Lost”, που δημιουργήθηκε για να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας, απαντά σε ορισμένα ερωτήματα που έχει ένα παιδί όταν χαθεί, ή βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπως, «πού βρίσκομαι; Έχω χαθεί. Πώς μπορώ να ζητήσω βοήθεια; Πώς θα στείλω στους γονείς μου τη θέση μου; Πώς μπορώ να δω πού βρίσκομαι;».

Η ιδέα γεννήθηκε στο Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών που βρίσκεται στη Βόρεια Κέρκυρα, όμως επειδή οι γνώσεις των μαθητών του σχολείου, σε σχέση με τον προγραμματισμό ήταν λίγες, έπρεπε να δοθούν ρόλοι και σε μεγαλύτερες τάξεις, γι αυτό έγινε συνεργασία με το ΕΠΑΛ Κάτω Κορακιάνας, καθώς και με το 2ο και 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας.

app%201

Ο καθηγητής πληροφορικής στο Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Σωτήρης Φωτίου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πόσο εύκολα ένα παιδί παίρνει άμεσα βοήθεια χρησιμοποιώντας την καινοτόμα εφαρμογή.

«Ουσιαστικά, όταν ανοίγεις την εφαρμογή, εμφανίζονται 6 μεγάλα κουτάκια. Το πρώτο, λέει “πάρε τηλέφωνο” ενώ τα άλλα, “στείλε μήνυμα”, “δες τη θέση σου”, “στείλε τη θέση σου με μήνυμα”, “στείλε τον χάρτη της θέσης σου”.

Όταν ο χρήστης πατήσει την εικόνα “πάρε τηλέφωνο”, μιλάει με τη μητέρα του. Αν πατήσει, “στείλε μήνυμα” θα σταλεί αυτόματα μήνυμα το οποίο είναι ήδη γραμμένο και αναφέρει “έχω χαθεί”. Αν βρεθεί σε πανικό, πατώντας το εικονίδιο της θέσης, έρχεται στο κινητό των γονιών του, ένα χάρτης.

Ο κ. Φωτίου, επισημαίνει πως οι μαθητές εργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό και λειτούργησαν με πολύ χαρά, καθώς ήταν εκείνοι που ζήτησαν από τους καθηγητές της πληροφορικής να δημιουργήσουν την εφαρμογή.

Ωστόσο, όπως εξηγεί ο καθηγητής, κάθε χρόνο, μαζί με συναδέλφους του, αναζητούν καινούργιες ιδέες, προκειμένου το μάθημα να είναι πιο ευχάριστο στους μαθητές, ώστε να έχουν ένα κίνητρο για να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο. Αυτό που διδάσκονται φέτος είναι πώς να φτιάχνουν εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android.

«Θελήσαμε να τους περάσουμε το μήνυμα, πως μπορούν να δημιουργήσουν μία εφαρμογή για κάποιους που έχουν ανάγκη», επισημαίνει και αναφέρει ότι, άρχισαν να μιλάνε στους μαθητές, για το Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήρι στην Κέρκυρα με τα 40 παιδάκια που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Ειδικό Σχολείο και πλήθος ερωτημάτων από τους μαθητές για τα προβλήματα και την ζωή των ατόμων με ειδικές ανάγκες, αλλά και ο προβληματισμός των μαθητών, για το τι θα μπορούσαν να τους προσφέρουν ως βοήθεια.

des thesi%20(1)

«Εμείς ως εκπαιδευτικοί», λέει ο Σωτήρης Φωτίου, «αρχικά σκεφτήκαμε τους βασικούς άξονες του εγχειρήματος και θέσαμε τον προβληματισμό μας στα παιδιά. Τα ίδια τα παιδιά πήραν τον προβληματισμό μας και πρότειναν την δημιουργία της εφαρμογής. Το μυστικό ήταν να νιώσουν το project ως δική τους ιδέα, ως δική τους δημιουργία. Μόνο έτσι θα λειτουργούσαν με χαρά. Τα παιδιά αρκετές φορές δεν έβγαιναν διάλειμμα».

Ήταν μία εκπαιδευτική διαδικασία, που λειτούργησε πολύ καλά, για τέσσερα σχολεία. Τα παιδιά συνεργάζονταν ακόμη και μέσω Skype ενώ υπήρξαν επισκέψεις από το ένα σχολείο στο άλλο. Οταν δημιουργήθηκε η εφαρμογή, τα παιδιά του Γυμνασίου την ανέβασαν στο διαδίκτυο και ο καθένας πλέον μπορεί να την κατεβάσει δωρεάν.

Η εφαρμογή είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, ακόμη και για ηλικιωμένους. Μάλιστα, πριν από τρεις εβδομάδες, παρουσιάστηκε σε συνέδριο πληροφορικής στην Καστοριά και ήδη, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο καθηγητής Πληροφορικής υπογράμμισε: «Τα παιδιά του δημοσίου σχολείου, το οποίο βάλλεται γενικότερα, μπορούν και δημιουργούν καινοτόμες εφαρμογές, αρκεί να έχουν το κίνητρο. Το κίνητρο ήταν πώς θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε κάποια παιδιά, τα οποία έχουν την ανάγκη μας. Και εμείς μπορούμε να το κάνουμε αυτό».

Η ομάδα εργασίας των πενήντα μαθητών, που σχεδίασε και υλοποίησε την εφαρμογή με ανακοίνωση της, απευθύνει πρόσκληση στους γονείς: «Σας καλούμε να κατεβάσετε την εφαρμογή Νever Lost από το Google Play Store, να την εγκαταστήσετε στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού σας και να του εξηγήσετε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει, αν χρειαστεί, να τη χρησιμοποιήσει. Με την ευχή η εφαρμογή να χαρίσει σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε παιδί».

Όλες οι πληροφορίες για την καινοτόμο εφαρμογή βρίσκονται στην ιστοσελίδα του
σχολείου, www.epalkerkyras.com/neverlost.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014