Slider
Ιόνια Οδός: Ζητά ένα χρόνο παράταση για το έργο σε 28 μήνες έτοιμη η Κλόκοβα
Τα έργα της Ιόνιας Οδού μέχρι τώρα ήταν «σιωπηλά». Αυτό γιατί οι εργασίες γίνονταν κυρίως σε τμήματα εκτός του υπάρχοντος οδικού δικτύου. Την προηγούμενη Παρασκευή με «διπλή» ανακοίνωση ανακοινώθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τόσο στην Κλόκοβα όσο και στον κόμβο Κουβαρά.
Περνώντας σε πιο σημαντικά έργα στον άξονα της Ιόνιας Οδού το επόμενο διάστημα, τέτοιου είδους ρυθμίσεις αναμένεται να πυκνώσουν, καθώς τα έργα θα γίνονται όλο και πιο αισθητά στις κοινωνίες της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου. Αυτό όμως είναι το μικρότερο θέμα στον ωκεανό προβλημάτων που κάνουν την εμφάνιση τους.
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Ένα χρόνο παράταση ζητούν από την Ιόνια Οδό στο Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο στο σύνολο του. Πρόκειται για μια αναμενόμενη εξέλιξη καθώς μόλις πριν λίγες εβδομάδες ξεκίνησε η διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας, μήκους 2,9χλμ.
Όπως αναφέρουν άνθρωποι από την Νέα Οδό στο ypodomes.com στο θέμα του αυτοκινητόδρομου υπάρχουν ακόμα απαλλοτριώσεις που δεν έχουν συντελεστεί ενώ τα έργα εξελίσσονται με προβλήματα λόγω των προβλημάτων που έχουν ανακύψει στη χώρα τους τελευταίους μήνες.
Αυτό σημαίνει παράταση και στο μαρτύριο των κατοίκων των περιοχών καθώς θα πρέπει να υπομείνουν τα έργα για τουλάχιστον 2,5 χρόνια ακόμα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα θα έπρεπε να ολοκληρωθούν στα τέλη του έτους και η σήραγγα Κλόκοβας τον Αύγουστο του 2016.
Πλέον με την παράταση που έχει ζητηθεί το χρονοδιάγραμμα δίνει «αέρα» 20 και 28 μηνών αντίστοιχα στα έργα προκειμένου να ολοκληρωθούν και να αποδοθούν στην κυκλοφορία.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Ένα από τα σοβαρά ερωτήματα που προκύπτει είναι τι γίνεται με τη χρηματοδότηση καθώς το τμήμα που προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους. Από εκεί και έπειτα θα έχουμε την ..άβυσσο καθώς από το Υπουργείο θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο κακά σενάρια.
Το πρώτο θα είναι να δοθούν χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ και να «πετσοκοπεί» ακόμα περισσότερο το ήδη ασφυκτικά γεμάτο από έργα πρόγραμμα. Το δεύτερο θα ήταν να μείνουν χωρίς χρηματοδότηση τα έργα στο νέο ΕΣΠΑ, κίνηση παράτολμη και χωρίς κανείς να μπορεί να υπολογίσει τις συνέπειες.
Σε κάθε περίπτωση πάντως περνάμε και πάλι σε «σκοτεινή περίοδο» καθώς η υπόγεια πολεμική που αναπτύσσεται μεταξύ Υπουργείου και παραχωρησιούχων μόνο προβλήματα προμηνύει. Ήδη το θέμα των διοδίων έχει γίνει σημαία για το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Όπως έχει επισημάνει εδώ και καιρό το ypodomes η παράταση των έργων στην Ιόνια Οδό και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους ήταν δεδομένη μιας και η προθεσμία για το τέλος του 2015 ήταν εξαρχής ένα άπιαστο όνειρο για όλα τα μέρη. Μόνο που τότε υπήρχε η «φιλική διάθεση» του Υπουργείου. Τώρα αυτό δεν υπάρχει και η συνέχεια αναμένεται αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com