Slider
Παρέμβαση Κατσιφάρα στον ΟΣΕ για τη γραμμή Κρυονέρι – Μεσολόγγι – Αιτωλικό – Αγρίνιο
Επιστολή στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο απέστειλε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, ζητώντας την αξιοποίηση της ανενεργούς σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονέρι – Μεσολόγγι – Αιτωλικό – Αγρίνιο και την έναρξη μελέτης από τις υπηρεσίες του Οργανισμού, ώστε να διαπιστωθεί αν είναι βιώσιμη οικονομικά και να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες υλοποίησης της πρότασης.
Η συγκεκριμένη επιστολή έρχεται σε συνέχεια της συνάντησης που έγινε πριν λίγες ημέρες, στα γραφεία της Περιφέρειας με την ηγεσία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, κατά την οποία μεταξύ άλλων, συζητήθηκε το θέμα της επαναλειτουργίας της συγκεκριμένης γραμμής έπειτα από την πρόταση που έκανε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας και την οποία απεδέχθησαν με θέρμη οι εκπρόσωποι των δύο Οργανισμών.
Ο κ. Κατσιφάρας υπενθυμίζει πως με απόλυτη επιτυχία λειτουργεί τόσο ο Προαστιακός της Πάτρας και προχωρά με γοργά βήματα η β’ φάση ανάπτυξής του μέχρι την Κάτω Αχαΐα, όσο και οι δύο ειδικές τουριστικές γραμμές, ο Οδοντωτός Διακοπτό – Καλάβρυτα και Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία και σημειώνει: «Αν στις παραπάνω βιώσιμες τοπικές σιδηροδρομικές γραμμές προστεθεί και ο Προαστιακός Μεσολογγίου – Αιτωλικού – Αγρινίου, τότε θα έχουμε ένα πλέγμα παρεμβάσεων στην σιδηροδρομική πολιτική της Περιφέρειας που θα αναβαθμίζει τις μεταφορές, θα εξυπηρετεί τον πολίτη στις μετακινήσεις του, θα λειτουργεί περιβαλλοντικά και θα αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της Δυτικής Ελλάδας».
Εκτός άλλων, στην επιστολή ο κ. Κατσιφάρας σημειώνει: «Η ιστορική γραμμή πρωτολειτούργησε το 1888, σήμερα είναι ανανεωμένη με σύγχρονες υποδομές, αφού οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 2003, αλλά έκτοτε δεν υπήρξε πραγματικό ενδιαφέρον για την αξιοποίησή της. Έτσι παραμένει ανενεργή για πολλά χρόνια και το μόνο που γίνεται είναι η λεηλασία και το πλιάτσικο, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Υπηρεσιών σας για την προστασία και την φύλαξη του υλικού. Η γραμμή είναι μονή μετρικού εύρους και συνολικού μήκους 61 χιλιομέτρων. Ο Προαστιακός θα αναπτυχθεί στα 44 χιλιόμετρα που είναι η απόσταση Μεσολόγγι μέχρι Αγρίνιο. Η μελέτη βιωσιμότητας πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλα τα πραγματικά δεδομένα πληθυσμιακά, οικονομικά, κοινωνικά, τις ανάγκες μετακίνησης των τοπικών πληθυσμών και να απαντά κυρίως στο κρίσιμο θέμα του φορέα διαχείρισης, έτσι ώστε το εγχείρημα να έχει γερά θεμέλια, να εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και το μέλλον του ως εναλλακτικό δίκτυο μεταφοράς».