Το πρώτο ιδιωτικό αυτοκίνητο παραγωγής της Red Bull δεν θα δύναται να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιο δρόμο, παρά μόνο στην πίστα. Η ονομασία του, RB17, είναι ιδιαίτερα εύστοχη: παραπέμπει στα ονόματα των μονοθεσίων F1 της ομάδας του Μίλτον Κινς, όπως η RB19 του 2023 που κέρδισε τους 21 από τους 22 αγώνες της σεζόν.
Παρότι η περσινή Red Bull είχε τον κωδικό RB18, πρόπερσι το μονοθέσιο της αγγλικής ομάδας δεν ονομαζόταν RB17 αλλά RB16B διότι αποτελούσε μετεξέλιξη της RB16 του 2020, έπειτα από την απόφαση -λόγω της πανδημίας- να μετατεθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί της F1 από το 2021 στο 2022. Η ομάδα είδε την ευκαιρία, καθώς το 2021 ολοκλήρωνε τα πλάνα της για την κατασκευή του πρώτου της hypercar, κι αποφάσισε να το ονομάσει RB17.
Ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR, είπε χαρακτηριστικά ότι “εξαπολύθηκε ο Άντριαν Νιούι” για το σχεδιασμό της RB17. Αυτό σημαίνει ότι ο θρυλικός Βρετανός σχεδιαστής, ο πιο επιτυχημένος της ιστορίας της F1, αφέθηκε ελεύθερος από τους περιορισμούς του σπορ για να δημιουργήσει το καλύτερο σχέδιο που μπορούσε να επινοήσει.
Έτσι, η RB17 θα είναι ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο με την αεροδυναμική φιλοσοφία του ground effect, η οποία επανήλθε το 2022 στη Formula 1, και εστιάζει την παραγωγή του μεγαλύτερου ποσοστού άντωσης από το δάπεδο.
Θα είναι υβριδικό, αλλά όχι με τον θερμικό V6 της Formula 1: θα κρύβει στην ουρά του έναν V8 twin-turbo, που με τη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων του υβριδικού συστήματος θα αποδίδει 1.250 ίππους. Θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 αντίτυπα, γεγονός που θα το κάνει άκρως συλλεκτικό, κι έτσι στο μέλλον είναι πολύ πιθανόν ότι θα κοστίζει πολύ περισσότερο από τα 5,8 εκατομμύρια ευρώ που θα είναι η τιμή του από το εργοστάσιο.
Οι 50 εύποροι μελλοντικοί του ιδιοκτήτες, πέραν του αυτοκινήτου, θα αποκτήσουν και πρόσβαση στους προσομοιωτές της Red Bull στο Μίλτον Κινς, θα εκπαιδευτούν στην πίστα από την ομάδα για τη χρήση της RB17 και θα καρπώνονται τις υπηρεσίες συντήρησης του αυτοκινήτου που θα είναι εξατομικευμένες για κάθε ιδιοκτήτη από την ίδια τη Red Bull Racing σχετικά με τη συχνότητα χρήσης του αυτοκινήτου.
Το hypercar του Μίλτον Κινς θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Red Bull Advanced Technologies, αλλά όχι και του Νιούι. Ο Βρετανός πριν από οκτώ χρόνια σχεδίασε την Aston Martin Valkyrie, βάσει της συνεργασίας της Red Bull με την βρετανική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων (πριν η Aston αγοράσει τη Racing Point για να διαμορφώσει τη σημερινή Aston Martin F1).
Ο Νιούι είχε μπει στο δέλεαρ να σχεδιάσει ένααυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari, και στο μέσον της προηγούμενης δεκαετίας ήταν έτοιμος να δεχθεί την πρόταση της Scuderia να μεταβεί στο Μαρανέλο. Η Valkyrie ήταν η έμπνευση του Χόρνερ για να πεισθεί ο Βρετανός να παραμείνει στο Μίλτον Κινς, και χρειάστηκε να πιέσει και να πείσει τη διοίκηση της Aston για να τη βγάλει στην παραγωγή.
Για την RB17 η αιτία είναι πιο πεζή. Ο Χόρνερ εξήγησε ότι είναι αποτέλεσμα της ανάγκης της Red Bull Advanced Technologies να βρει τα κεφάλαια της επιβίωσής της, έπειτα από την επιβολή του ετήσιου ορίου προϋπολογισμού που επέβαλλε η FIA στις ομάδες της Formula 1 από το 2021.
Η RBAT,είπε ο Χόρνερ, “υφίσταται εδώ και σχεδόν οκτώ χρόνια κι έχει αποκτήσει υπερβολικά πολλή τεχνογνωσία όλον αυτό τον καιρό. Στην εποχή του ορίου προϋπολογισμού [στη F1], αν θέλεις να συγκρατήσεις τις υποδομές σου πρέπει να βρεις τρόπους να δικαιολογήσεις την ύπαρξή τους.
[Η RB17] είναι ένα άρτιο πρόγραμμα για να αξιοποιήσουμε τις ικανότητές μας, και θα είναι συμπληρωματική της δραστηριότητάς μας στη Formula 1 και όχι περισπασμός από αυτήν”, κατέληξε ο Χόρνερ.
Και ο Νιούι συμπλήρωσε πως “η RB17 ενσωματώνει όλα όσα γνωρίζουμε από τη δημιουργία κορυφαίων μονοθεσίων της Formula 1, σε ένα σύνολο που παρέχει ακραία επίπεδα απόδοσης σε ένα διθέσιο αυτοκίνητο πίστας. Δημιουργημένη από το πάθος μας για απόδοση σε κάθε επίπεδο, η RB17 διευρύνει τα σχεδιαστικά και τεχνικά σύνορα πέραν από οτιδήποτε ήταν μέχρι τώρα διαθέσιμο στους ενθουσιώδεις οδηγούς και τους συλλέκτες”.
Πηγή: Sport24.gr