Connect with us

Slider

Σταύρος Καλογιάννης: Για το 2017 μεταφέρεται η Ιόνια Οδός λόγω της Κυβέρνησης

Kalogiannis

Δελτίο Τύπου εξέδωσε ο πρώην Υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης όπου παρεμβαίνει για τα τεκταινόμενα στα έργα και αναφέρεται στα αποτελέσματα στον τομέα των έργων υποδομής κατά την εξάμηνη διακυβέρνηση της χώρας από Σύριζα – ΑΝΕΛ. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη την ανακοίνωση:

«Όταν πριν δύο χρόνια, τον Απρίλιο του 2013, επανεκκινούσαμε τις εργασίες στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, ουδείς φανταζόταν ότι θα καταλήγαμε στη σημερινή τραγική κατάσταση: πολλά εργοτάξια έκλεισαν, όποια παραμένουν ανοιχτά υπολειτουργούν, προσωπικό τέθηκε σε αναγκαστική άδεια ή απολύθηκε, αρχής γενομένης από τα εργοτάξια του Ε-65.

Όλα τα έργα είχαν επανεκκινήσει την άνοιξη του 2013, μετά από δυόμιση χρόνια πλήρους απραξίας. Απαιτήθηκε πολύ δουλειά σε βάθος, συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, ενημέρωση των πολιτών για κάθε βήμα επί των διαδικασιών που ακολουθούσαμε, απόλυτη διαφάνεια σε κάθε μας κίνηση. Έκτοτε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, επιταχύνθηκαν οι ρυθμοί των έργων, απασχολήθηκαν αμέσως χιλιάδες εργάτες/τεχνίτες/χειριστές/μηχανικοί και εμμέσως χιλιάδες άλλοι, συναφών ειδικοτήτων.

Δεν πτοηθήκαμε από την τότε αντιπολίτευση των Σύριζα – ΑΝΕΛ, που υποστήριζε μετά μανίας το κίνημα «δεν πληρώνω», που υποσχόταν άμεση διαπραγμάτευση όλων των συμβάσεων «με καλύτερους όρους», που καταψήφισε χωρίς καν να αιτιολογήσει τις τροποποιημένες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων στη Βουλή, τον Δεκέμβριο του 2013.

Χρειάστηκαν έξι μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τους Σύριζα – ΑΝΕΛ και ιδού τα αποτελέσματα: τους αρχικούς λεονταρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου, ακολούθησε η πλήρης απραξία, συνδυαζόμενη πολλές φορές με άγνοια αντικειμένου και πρωτοφανή ανευθυνότητα. Μοιραία, πολλά εργοτάξια οδηγήθηκαν για δεύτερη φορά σε κλείσιμο. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό υλοποίησης της Ιόνιας παραμένει στο 55%, ενώ εάν οι αρχικοί ρυθμοί δεν είχαν διακοπεί από τις εκλογές που προκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 και από την μετέπειτα απραξία, σήμερα τα έργα θα είχαν υλοποιηθεί σε ποσοστό 70% και η ολοκλήρωσή τους το 2016 ήταν απολύτως ρεαλιστική.

Η επαναλειτουργία τους πλέον είναι δύσκολη και, για να ξανανοίξουν, θα απαιτηθούν νέες μεγάλες οικονομικές θυσίες των Ελλήνων, ενώ η ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού και του Ε-65 παραπέμπεται για το 2017!

Έχοντας αφοσιωθεί, με ατέλειωτες ώρες σκληρής δουλειάς μέρα και νύχτα, ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, στην επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων της Ιόνιας οδού και του άξονα Ε-65 (τον οποίο, θυμίζω, θεωρούσαν σχεδόν όλοι, τότε, ξεγραμμένο!) και παρακολουθώντας στενά την πορεία τους από την υπογραφή των συμβάσεών τους μέχρι σήμερα, θλίβομαι και εξοργίζομαι για την κατάληξή τους.

Εάν δε συνυπολογιστεί ότι: και τα μικρότερα έργα, τα συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, είναι σταματημένα, καθώς από τον περασμένο Μάρτιο οι εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν έχουν εισπράξει κανέναν εγκεκριμένο λογαριασμό λόγω στάσης πληρωμών, ενώ εξ αιτίας των κλειστών Τραπεζών οδηγήθηκαν υποχρεωτικά σε αναβολή και οι δημοπρατήσεις νέων έργων (καθώς οι εργολήπτες δεν μπορούσαν να προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές), ο τομέας των κατασκευών μετά από μία δύσκολη πενταετία, οδηγείται από την Κυβέρνηση σε πλήρες αδιέξοδο.

Είναι πολύ ενδεικτική και η χθεσινή ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) που επισημαίνει τον κίνδυνο να βρεθούν στην «μαύρη λίστα» του «Τειρεσία» χιλιάδες εργοληπτικές επιχειρήσεις, με ευθύνη του κράτους!

Η συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους στην οποία κατέληξε προ δεκαημέρου η Κυβέρνηση, παρά τα δυσβάστακτα βάρη που αυτή συνεπάγεται, λόγω της πεντάμηνης απραξίας, της ανευθυνότητας και των ιδεοληψιών που ταλανίζουν πολλούς Υπουργούς, δίνει ένα αχνό φως στον ορίζοντα, μίαν ανάσα.

Με κόπο και θυσίες, θα ξαναφτιάξουμε όσα γκρεμίστηκαν και χάθηκαν τους τελευταίους μήνες, αφού βεβαίως αποκτήσουμε μία Κυβέρνηση που θα είναι αποφασισμένη να Κυβερνήσει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα».

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014