Connect with us

Slider

Τα κρυμμένα μυστικά των σχολών του μηχανογραφικού. Συνέντευξη με τον Χρήστο Τσοκάντα

unnamed (4)

Καλά κρυμμένα μυστικά κρύβουν τμήματα του μηχανογραφικού δελτίου που δεν αποκαλύπτονται με μια ανάγνωση των σχολών.  Το Αgriniotimes.gr με την βοήθεια του κ.Χρήστου Τσοκάντα, φυσικού και ιδιοκτήτη των φροντιστηρίων ”ΠΡΟΟΔΟΣ” θα αποκαλύψει ορισμένα εξ αυτών ώστε να ενημερωθούν οι υποψήφιοι ενόψει της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τους δελτίου.

-Κ. Τσοκάντα, πόσες σχολές μπορούν οι υποψήφιοι να δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους δελτίο;

-Μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές ενός ή δυο πεδίων, με όποια σειρά θέλουν .

-Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι τα κριτήρια που οι μαθητές πρέπει να λάβουν υπόψη κατά την κατάρτιση του μηχανογραφικού δελτίου; Τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν;

-Το πρώτο κριτήριο είναι η επιθυμία του υποψηφίου. Ο υποψήφιος πρέπει πάνω απ’ όλα να έχει ξεκαθαρίσει τις κλίσεις και τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα. Με λίγα λόγια , να γνωρίζει ποιες σχολές του ταιριάζουν περισσότερο και να εστιάσει σε αυτές. Αν δεν του αρέσει η σχολή, δεν θα γίνει καλός επιστήμονας και κατ’ επέκταση καλός επαγγελματίας. Απαραίτητο είναι λοιπόν να βρει τι του αρέσει.

Ένα  δεύτερο κριτήριο είναι οι επαγγελματικές προοπτικές της σχολής. Υποθέτοντας ότι ο υποψήφιος  δεν είναι από τους προνομιούχους που σπουδάζουν από χόμπι, καλό είναι το πτυχίο που θα πάρει από τη σχολή του να μπορεί να τον καλύψει επαγγελματικά. Απαραίτητο, λοιπόν, είναι να έχει ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με το ποια τμήματα του εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα και ποιες δυνατότητες του παρέχονται από το καθένα. Οι υποψήφιοι βρίσκουν αυτές τις πληροφορίες είτε στα sites των σχολών είτε σε οδηγούς σπουδών.

Τρίτο κριτήριο αποτελεί η πόλη της σχολής. Το κριτήριο αυτό ισχύει μόνο σε σχολές με συναφές αντικείμενο και αφορά την απόσταση από την οικογενειακή εστία. Αυτό δεν είναι μόνο απόφαση του υποψηφίου, αλλά απόφαση όλης της οικογένειας, γιατί έχει επιπτώσεις σ’ όλα τα μέλη, κι όχι μόνο οικονομικές. Αν ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει κι εκτός του τόπου κατοικίας του, τότε δηλώνει το πρώτο τμήμα σε όλες τις πόλεις (με επιθυμητή σειρά πόλεων) και έτσι συνεχίζει και με τα υπόλοιπα. Αν δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για σπουδές εκτός, τότε δηλώνει με βάση την επιθυμητή σειρά όλες τις σχολές στην πόλη που κατοικεί.

Από κει και πέρα υπάρχουν κάποιες παράμετροι στην επιλογή τους που καλό είναι να αποφύγουν να θεωρήσουν πως αποτελούν ενδεδειγμένα κριτήρια επιλογής.

Για παράδειγμα, η βάση σχολής. Δεν είναι σωστό κριτήριο η βάση μιας σχολής, γιατί εκφράζει τη ζήτηση που έχουν οι θέσεις της κι όχι αν ταιριάζει στον υποψήφιο. Κάποιος, για παράδειγμα, που δεν του αρέσει η τεχνολογία, δεν έχει νόημα να δηλώσει τις σχολές της Πληροφορικής. Εξάλλου η διαμόρφωση της βάσης μιας σχολής είναι αποτέλεσμα συγκυριών που πρέπει να ελεγχθούν εκ των προτέρων (κοινωνική – οικονομική συγκυρία) και όχι ποιότητας σπουδών.

Επίσης, το «όνομα» της σχολής. Αν μια σχολή έχει καλή φήμη, δεν σημαίνει ότι μας ενδιαφέρει το αντικείμενο της. Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Αυτό όμως δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής.

Τέλος, η πόλη της σχολής. Πολλές σχολές με ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών έχουν ιδιαίτερα χαμηλή βάση, γιατί βρίσκονται σε μικρές επαρχιακές πόλεις. Έχω την αίσθηση, όχι τη βεβαιότητα, ότι αν οι ίδιες σχολές βρίσκονταν πιο κεντρικά, θα ήταν μεγαλύτερη η ζήτηση τους. Αντίθετα, υπάρχουν σχολές που κερδίζουν τους φοιτητές τους, μόνο και μόνο γιατί βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις

-Τι θα συμβουλεύατε με βάση την εμπειρία σας τα παιδιά;

-Προσοχή στη σειρά των σχολών! Πρέπει να αντικατοπτρίζει ακριβώς τη σειρά ενδιαφέροντος γιατί όπου σταματήσει το σύστημα εκεί περνάμε. Γι αυτό καλό είναι τα παιδιά να φτιάχνουν το μηχανογραφικό τους με τη βοήθεια κάποιου ειδικού, συνυπολογίζοντας όλους τους παράγοντες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη επιλογή σχολών. Επίσης, οι υποψήφιοι που θεωρούν τη βαθμολογία τους κατώτερη των προσδοκιών τους να μην απογοητεύονται, να καταρτίσουν με ψυχραιμία το μηχανογραφικό τους και να περιμένουν την ανακοίνωση των βάσεων τον Αύγουστο.

-Σας ευχαριστούμε πολύ, κ. Τσοκάντα, καλή επιτυχία στους μαθητές σας

-Σας ευχαριστώ κι εγώ και να ευχηθώ σε όλους τους υποψήφιους να πραγματοποιήσουν τα όνειρα και τους στόχους τους!

Υπενθυμίζεται ότι  έως και την Τρίτη 7 Ιουλίου, έχουν περιθώριο οι υποψήφιοι για την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση να υποβάλουν το μηχανογραφικό δελτίο.

Η διαδικασία  γίνεται ηλεκτρονικά, στην ειδική σελίδα του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.: http://exams.it.minedu.gov.gr.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την εγκύκλιο:

-Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου και μετά για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό

-θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να μελετούν το Μ.Δ. και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).

-στη συνέχεια και μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ αντίστοιχα, θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να τροποποιούν το Προσωρινό Μ.Δ. ή/και να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή (Οριστικοποίηση).

-μέσα στην προθεσμία δηλαδή μέχρι την Τρίτη 7 Ιουλίου, εφόσον κάποιος υποψήφιος μετανιώσει και θέλει να τροποποιήσει το Μ.Δ., απευθύνεται στο Λύκειό του, ακυρώνεται το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ. και υποβάλλει εκ νέου Μ.Δ.

Τελευταία νέα →