Παρακάτω, έχουμε ξεχωρίσει τα μοντέλα εκείνα που ενσωμάτωναν στην εμφάνισή τους όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν την Ιταλική μάρκα να ξεχωρίζει, με συνέπεια να μη χρειάζονται και πολλά άλλα χαρακτηριστικά για να μείνουν στην ιστορία. Δεν ήταν όλα εμπορικές επιτυχίες ή αντίστοιχα, δεν είχαν όλα σπουδαίες αγωνιστικές δάφνες.
Ήταν (και παραμένει) όμως αυτός ο αδιόρατος παράγοντας που κάνει διαχρονικά τα μοντέλα της Alfa Romeo να μας προκαλούν συναισθήματα που δεν συνηθίζεται να συνδέονται με μηχανές και που για πάντα μας κάνει να έχουμε μια ξεχωριστή θέση στην υπόληψη και την καρδιά μας γι’ αυτά. Έτσι λοιπόν, ξεκινώντας από την απόλυτη GT Veloce του 1963, ανατρέχουμε στις ξεχωριστές coupe δημιουργίες.
Alfa Romeo Giulia GT Veloce (1963)
Πως να περιγράψεις ένα αυτοκίνητο που αν ξεχάσεις τα σήματα της Alfa Romeo πάνω του, θα μπορούσε άνετα να φέρει περήφανα το prancing horse της Ferrari; Η “Veloce” -σκέτο, για το ελληνικό κοινό- ήταν και παραμένει ένα θρυλικό αυτοκίνητο από τη μάρκα που μας έχει συνηθίσει σε τέτοια. Είναι το παιδικό και εφηβικό όνειρο όλων των 40κάτι, καθώς και μόνο με την εμφάνισή της, αναδεικνύει την καλώς εννοούμενη “αλητεία” της πιο “αγνής” αυτοκινητιστικά εποχής.
Πίσω από το τιμόνι της, σε περιμένει μια έκπληξη από εκείνες που δεν μπορείς να επεξεργαστείς εύκολα, μια και τα πάντα εξελίσσονται σαν να είσαι σε ένα σύγχρονο μοντέλο -εντάξει, πλην της υποβοήθησης του τιμονιού. Η αμεσότητα στις αντιδράσεις και το δοτικό πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο που απολαμβάνεις σε κάθε επιτάχυνση και σε κάθε στροφή. Ο μακρύς επιλογέας έρχεται να σου θυμίσει την ηλικία του αυτοκινήτου αλλά σε καμία περίπτωση να σου βάλει φραγμούς ως προς το πόσο θα πιέσεις- μια και αντέχει την… “κακομεταχείριση”.
Alfa Romeo 33 Stradale (1967)
Μόλις 18 αυτοκίνητα παρήχθησαν αλλά η Alfa Romeo 33 Stradale, έχει καταφέρει να αποκτήσει μυθικές διαστάσεις ως μοντέλο της Ιταλικής μάρκας. Με αυτή τη σχεδίαση που για πολλές δεκαετίες την έφερνε να “κονταροχτυπιέται” για τον τίτλο του ομορφότερου αυτοκινήτου στον κόσμο και ένα ιδιαίτερο δίλιτρο μοτέρ με 8 κυλίνδρους σε διάταξη “V” τοποθετημένο πίσω από τους επιβαίνοντες, η Stradale είναι ίσως το πιο ξεχωριστό μοντέλο στην ιστορία της Alfa Romeo.
Alfa Romeo Montreal (1970)
Με τη βαρυσήμαντη υπογραφή του Bertone στη σχεδίασή της, η Montreal είναι το μοντέλο με το οποίο η Alfa Romeo μπήκε στη δεκαετία του 1970- μια ταραγμένη από πολλές απόψεις περίοδο για την αυτοκίνηση και όχι μόνο. Τα χαρακτηριστικά φώτα της εμπρός αλλά και ο V8 κινητήρας των 2,6 με τους 200 ίππους, ήταν “συμπληρωματικά” στοιχεία σε ένα ακόμα μεγαλειώδες μοντέλο της Ιταλικής μάρκας που διαχρονικά θα αναφέρεται ως μια ξεχωριστή αισθητική πρόταση.
Alfa Romeo GTV (1980)
Από τα μοντέλα της Alfa Romeo που μπορείς να κάθεσαι και απλά να κοιτάς, χωρίς να έχεις την ανάγκη να μπεις μέσα στην καμπίνα ή να την οδηγήσεις. Έχει αυτό το ξεχωριστό προφίλ που σε κάνει να θαυμάζεις την Ιταλική μάρκα για την τόλμη της, να πηγαίνει τα σχήματα και τις φόρμες λίγο πιο “έξω από το κουτί” που όριζαν οι επιταγές της εποχής. Μιλάμε για το 1980, οπότε και μόνο το γεγονός πως ο κινητήρας της ήταν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ήταν ένα στοιχείο θαυμασμού για τους petrolheads της εποχής. Χώρια που αυτό πήγαινε “σετ” με τις εξαιρετικές επιδόσεις του μοντέλου- ειδικά με το V6 σύνολο κάτω από το πανέμορφο εμπρός καπό.
Alfa Romeo SZ (1989)
Τέλη δεκαετίας του ‘80 και η Alfa Romeo για άλλη μια φορά, εμφανίζεται προκλητική με ένα σχέδιο coupe αυτοκινήτου που βγαίνει από κάθε νόρμα- ακόμα και από εκείνες που η ίδια έχει δημιουργήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Η SZ, έχει μείνει στην ιστορία ως “το τέρας” (Il Monstro) και είναι η χειροπιαστή απόδειξη πως ότι φέρει την υπογραφή της Alfa Romeo, όλοι το βλέπουν πιο όμορφο από ότι στην πραγματικότητα είναι. Ο κινητήρας της είναι 3λιτρος V6, με απόδοση 210 ίππων και η τελική ταχύτητα του μοντέλου ήταν τα εξωφρενικά για την εποχή, 275 χλμ./ώρα.
Alfa Romeo GT (2003)
Η Coupe εκδοχή της πιο επιτυχημένης Alfa Romeo στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας, της 156, είναι ένα μοντέλο που ξεχειλίζει από τα χαρακτηριστικά εκείνα που έκαναν διαχρονικά τα μοντέλα της μάρκας ξεχωριστά. Είναι κομψή, καλοφτιαγμένη και με πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά στην καμπίνα, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν 4 ενήλικοι- προφανώς με κάποιες παραχωρήσεις. Ο GT χαρακτήρας, έγκειται στο γεγονός πως το μοντέλο είχε ιδιαίτερη έφεση στην ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, ενώ διατηρούσε τα σπορ χαρακτηριστικά -όπως το συγκλονιστικά άμεσο τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση- αυτούσια προς τέρψιν του οδηγού της.
Alfa Romeo 8C Competizione (2007)
Ίσως η τελευταία του είδους, που κάνει τους φίλους της μάρκας να καρδιοχτυπούν. Η 8C είναι ένα μοντέλο που για την Alfa Romeo είναι ικανό να σταθεί απέναντι στα supercars της εποχής. Ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνισή της, ο στόχος αυτός έχει επιτευχθεί και με το παραπάνω, με ένα τόσο άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα. Ο κινητήρας της ήταν “δάνειο” από τη Ferrari. Μιλάμε για ένα V8 σύνολο 4,7 λίτρων με απόδοση 450 ίππων που επέτρεπε την επιτάχυνση από στάση να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα. Η 8C παρήχθη σε 500 αριθμημένα αντίτυπα, τα οποία -όπως όλοι φαντάζονται- πουλήθηκαν σε χρόνο ρεκόρ.
Πηγή: Sport24.gr