Slider
Χειρόφρενο τα μεγάλα φορτηγά της Αιτωλοακαρνανίας
Χειρόφρενο τράβηξαν εδώ και καιρό τα μεγάλα φορτηγά στην περιοχή μας, αφού οι κλειστές τράπεζες πάγωσαν την όποια δουλειά είχε ο κλάδος. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Μεγάλων Φορτηγών Αγρινίου κ. Κώστα Βλάχο: «στην παρούσα φάση δεν κινείται ούτε το 10% των φορτηγών και μάλιστα, όσα κινούνται δεν διαθέτουν προϊόντα, αλλά κινούνται μόνο για ανάγκες» ενώ συμπλήρωσε στα λεγόμενά του: «πριν λίγο καιρό, μέσα σε μια εβδομάδα κινούνταν για την Θεσσαλονίκη σίγουρα δέκα φορτηγά. Τώρα πάνε με το ζόρι δύο».
Τα περισσότερα μεγάλα φορτηγά της περιοχής του Αγρινίου έχουν επάρκεια πετρελαίου, αλλά δεν υπάρχουν δουλειές κατά τον κ. Βλάχο, αφού τα εργοστάσια ανέστειλαν την λειτουργία τους και επιπλέον δεν τιμολογούν, κάτι εξίσου σημαντικό. Όπως είπε ο Πρόεδρος του Συλλόγου από τύχη δεν «εγκλωβίστηκε» κάποιο φορτηγό από την περιοχή μας στο εξωτερικό ή σε κάποιο άλλο σημείο της Ελλάδας, ενώ σημείωσε πως φορτηγά από πολλές εταιρίες των Πατρών έχουν εγκλωβιστεί στο εξωτερικό και οι οδηγοί τους είχαν σοβαρό πρόβλημα, αφού δεν είχαν κάρτες ανάληψης από τα μηχανήματα των τραπεζών, ενώ υπήρχαν στιγμές που δεν μπορούσαν να πληρώσουν το φαγητό τους.
Το κόστος της μετακίνησης ενός μεγάλου φορτηγού από το Αγρίνιο προς την Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων του μεροκάματου του οδηγού, των διοδίων και του πετρελαίου κίνησης, αγγίζει τα εξακόσια ευρώ, ενώ για την Θεσσαλονίκη το ποσό προσαυξάνεται κατά διακόσια τουλάχιστον ευρώ.
Η κατάσταση στα μικρά φορτηγά της περιοχής είναι πιο δύσκολη, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του συλλόγου κ. Χρήστο Φουρτούνη, αφού στον κλάδο τους το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι το πετρέλαιο, το οποίο μπορούν και προμηθεύονται, αλλά μόνο για το εκάστοτε δρομολόγιό τους, αλλά η λαθρομεταφορά που υπάρχει και τους πλήττει άμεσα και στην παρούσα φάση τους «τσακίζει». Το θέμα την λαθροματαφοράς αποτελεί μάστιγα για τον κλάδο των μικρών φορτηγών, αφού ο οποιοσδήποτε πολίτης μεταφέρει κάθε τι με ένα αγροτικό αυτοκίνητο ή με τρακτέρ.
Η ζημιά που προκαλείται στον κλάδο των μικρών φορτηγών από τις λαθραίες αυτές μεταφορές αγγίζει το 50%. Σαν σύλλογος έχει καταφύγει στις νόμιμες διαδικασίες για την πάταξη της λαθρομεταφοράς, αλλά και πάλι δεν υπήρξε αποτέλεσμα. Μέχρι στιγμής, έχουν συλληφθεί περίπου είκοσι άτομα που τις μεταφορές με το αγροτικό τους αυτοκίνητο τις είχαν εξελίξει σε επάγγελμα. Πέραν της μάστιγας αυτής, ο κλάδος των μικρών φορτηγών αναμένει να δουλέψει στο τέλος του μήνα για δεκαπέντε με είκοσι μέρες, λόγω της μετακίνησης των φοιτητών στη γενέτειρά τους από τον τόπο φοίτησής τους. Παρ όλα αυτά, η δυνατότητα που έχουν στην παρούσα φάση, λόγω των κλειστών τραπεζών, κάτι που επηρεάζει όλη την κοινωνία, είναι να εφοδιάζουν τα αυτοκίνητά τους με πετρέλαιο μόνο για το εκάστοτε δρομολόγιό τους.
Κων/νος Χονδρός ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ