Με τιμές που δεν ξεπερνούν τα 17.000 ευρώ, η πραγματικότητα είναι πως τα προτεινόμενα μοντέλα της λίστας μας, ξεκινούν με ένα μοναδικό πλεονέκτημα στο να “κολακέψουν” τους υποψήφιους αγοραστές. Φυσικά και είναι απογοητευτικό το γεγονός πως δεν υπάρχει καινούργιο αυτοκίνητο με τιμή κάτω από το μίνιμουμ που θα δείτε πιο κάτω.
Οι κανόνες της αγοράς όμως, έχουν οδηγήσει έτσι τις εξελίξεις, ώστε και τα μικρά αυτοκίνητα να είναι πια πιο “μεγάλα” από ότι ήταν στο παρελθόν, ενώ την ίδια στιγμή έρχεται και το νέο “φρούτο” της αγοράς, αυτό που ακούει στο όνομα της μικροκινητικότητας, να πάρει θέση με αξιώσεις για όσους δεν μπορούν να φτάσουν -χοντρικά- πάνω από τις 14.000 ευρώ.
Στις πιο κάτω επιλογές, θα πρέπει να σας πούμε πως περιλαμβάνονται μοντέλα που έχουν περάσει από τα χέρια των συντακτών αυτοκινήτου του sport24.gr και “χαίρουν” της σχετικής εκτίμησης, οπότε και προκρίνονται ως προτάσεις αγοράς.
1. Kia Picanto από 14.790 ευρώ
Είναι η πλέον οικονομική πρόταση της αγοράς αυτή την περίοδο και έρχεται από την Kia να πάρει τη θέση της έξυπνης επιλογής ανάμεσα στα ανταγωνιστικά της κατηγορίας, καθώς προσφέρει χώρους και ικανές επιδόσεις από τον χιλιάρη κινητήρα των 67 ίππων- πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Το Picanto στην καμπίνα του μπορεί να δείχνει συγκριτικά πιο φτηνό από το “αδερφό” Hyundai i10, έχει όμως τη σύγχρονη εμφάνιση να αντισταθμίζει τη συνολική του εικόνα.
2. Mitsubishi Space Star από 15.010 ευρώ
Ελάχιστα πιο πάνω από το φθηνότερο της αγοράς, το ικανό μικρό της Mitsubishi είναι εδώ για να δώσει μια επιλογή σε όσους αρέσκονται στις Ιαπωνικές μάρκες. Εδώ που τα λέμε, με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας να έχει ξεφύγει σε πολλά επίπεδα, το μικρό Space Star με τους 71 ίππους από τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, μοιάζει να προβάλλει ως τα σημαντικότερα θέλγητρά του, τόσο την τιμή αγοράς, όσο και το βαρύ όνομα του κατασκευαστή.
3. Hyundai i10από 16.190 ευρώ
Το “βασικό” Hyundai i10 ή αν προτιμάτε, το βασικό Hyundai -σκέτο- δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι ένα αξιόμαχο μικρό μοντέλο που προβάλλεται ως ιδιαίτερα αξιόπιστο με τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα των 67 ίππων, που μπορεί και προσφέρει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο της τελευταίας ανανέωσης, το μικρό Hyundai έχει κερδίσει πόντους στην αισθητική του, ενώ συνεχίζει και συνδυάζει την ανεπανάληπτη ευκολία στους χειρισμούς με κορυφαία ευελιξία.
4. Toyota Aygo X από 16.270 ευρώ
Από την 7άδα που έχουμε εδώ, το Aygo X είναι αυτό που προκρίνουμε ως το καλύτερο για πολλούς λόγους. Δεν είναι μόνο το ότι “πατάει” αισθητικά και όχι μόνο στην κατηγορία των crossover, έχει και μια σειρά από πλεονεκτήματα που μας κάνει να το βλέπουμε όλο και πιο ζεστά ως πρόταση αγοράς “πρώτου αυτοκινήτου”. Ο ικανός τρικύλινδρος με τους 72 ίππους, μπορεί όταν πιέζεται να “καίει” λίγο παραπάνω αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν έχει σχεδιαστεί γι’ αυτό και πηγαίνοντας όπως ορίζει η κατηγορία, το Aygo X μοιάζει να μην έχει αντίπαλο- με bonus την “υπογραφή” της Toyota.
5. Fiat 500 από 16.300 ευρώ
Όταν το στυλ στις μετακινήσεις είναι το κυριότερο ζητούμενο, τότε η επιλογή είναι μια και την έχουμε εδώ. Το 500 στην υβριδική του εκδοχή, μοιάζει να περνάει μια δεύτερη νεότητα και με την τιμολογιακή του τοποθέτηση, έρχεται να διεκδικήσει αυτό που δικαιωματικά αξίζει με βάση την ιστορία της Fiat στη μικρή κατηγορία. Οι 70 ίπποι του κινητήρα, είναι ικανοί για να υποστηρίξουν όλη τη γκάμα των μετακινήσεων που μπορεί να ζητήσει κανείς από το κουκλίστικο μικρό της Fiat.
6. Suzuki Ignis από 16.630 ευρώ
Δεν είναι τυχαίο πως από τα 7 μοντέλα που έχουμε εδώ, μόνο τα δύο είναι από Ευρωπαίο κατασκευαστή- και μάλιστα από τον ίδιο. Μια από τις παραδοσιακές δυνάμεις της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι φυσικά και η Suzuki που έχει πολλά να πει σε επίπεδο αξιοπιστίας. Το Ignis, στην πιο χαριτωμένη φάση της ιστορίας του που φέτος μπαίνει αισίως στο 24 έτος. Με τους 83 ίππους αντιλαμβάνεστε πως είναι το πλέον δυνατό της “παρέας” των 7 που έχουμε εδώ- και αυτό μπορεί να είναι ένα στοιχείο που κάνει τη διαφορά στην τελική επιλογή από τους ενδιαφερόμενους.
7. Fiat Panda από 17.000 ευρώ 1.0 Hybrid 70ps
Το Panda έχει τη δική του ιστορία και με τη Fiat να του δίνει το χώρο (και όπως πάντα και το χρόνο) που χρειάζεται, συνεχίζει και σημειώνει υψηλές πτήσεις στις πωλήσεις σε όλες τις χώρες όπου είναι διαθέσιμο. Αυτό, μόνο τυχαίο δεν είναι και αποδεικνύει χωρίς περιστροφές το ότι η “συνταγή” του ακουμπά με πολύ πειστικό τρόπο τις ανάγκες των καταναλωτών. Η έκδοση με τον υβριδικό 1.000άρη κινητήρα και τους 70 ίππους, είναι και αυτή που θα το οδηγήσει μέχρι το τέλος της παραγωγής του- ακόμα και με τη νέα ονομασία Pandina που μόλις παρουσιάστηκε.
Πηγή: Sport24.gr