Connect with us

Άρθρα-Απόψεις

Α.Ε.Κ.: «Αντίσταση και Ανατροπή στην Εκπαίδευση»

agonistiki enotita

Α.Ε.Κ.: «Αντίσταση και Ανατροπή στην Εκπαίδευση»

Δεν κρυβόμαστε, αντίθετα στηρίζουμε ανοιχτά τον αγώνα των μαθητών, που πρέπει είναι και αγώνας των καθηγητών/τριών – Ο Νίκος Τεμπονέρας γι’ αυτά τα παιδιά και τον αγώνα τους δολοφονήθηκε, από τον ηθικό αυτουργό Κοντογιαννόπουλο, μέσα στο σχολείο του. 

Η απόφαση της υπουργού Παιδείας, να διαχωρίζει τους μαθητές σε αγωνιζόμενους ή μη με την απειλή ηλεκτρονικών  απουσιών, με την υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως δήθεν… εκπαίδευσης, σε όσες σχολικές μονάδες τελούν υπό κατάληψη, ενέχει το στοιχείο της τιμωρίας για μια μορφή αγώνα που δημοκρατικά αποφασίζουν οι Γεν. συνελεύσεις των μαθητών, με σκοπό εκτός των άλλων να δικαιώσει διαχρονικά ακραίες φωνές του συστήματος, ενάντια στα ανήσυχα νιάτα. Όταν στις δύσκολες στιγμές για τον μηχανισμό εξουσίας του αγώνα αυτής της μορφής η ρητορική που ακούγεται είναι ότι οι καταλήψεις είναι παράνομες, ενώ για να μπουν απουσίες είναι νόμιμη (!) 

Μόνο ντροπή και θυμό προκαλεί σε κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενο άνθρωπο!

Με αυτή την αναχρονιστική και επικίνδυνη απόφαση ή ακροΚεραμέως και το βαθύ κράτος, επιδιώκουν την διάσπαση του αγώνα του μαθητικού κινήματος και την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού -αν και χωρίς αποτέλεσμα-, για να πνίξουν τον δίκαιο αγώνα των σχολείων.

Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης αυτό το «καταφέρνουν» μια χαρά. Θέλουν υποταγμένους και αυστηρά πειθαρχημένους τους νέους απασχολούμενους στη νέα βάρδια των 400 ευρώ.

Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που το κράτος στοιβάζει 27 μαθητές σε κάθε τάξη, κυρίως στα αστικά κέντρα, έχει κλείσει σε σχολεία-παγίδες θανάτου μαθητές και καθηγητές, ενώ την ίδια στιγμή νομοθετεί σε καιρούς καραντίνας περνώντας νέα μέτρα τα οποία κάνουν τη σχολική ζωή ακόμα πιο δύσκολη, όπως η Τράπεζα Θεμάτων, η βάση του δέκα, η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, της κοινωνιολογίας κ.α.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω υποστηρίζουμε πως η υγεία και το δικαίωμα στη μόρφωση όχι μόνο δεν είναι κόστος αλλά είναι το αυτονόητο. Είναι γνωστό πως η εκάστοτε κυβέρνηση παραμελεί συνεχώς τις πάγιες και τις συγκυριακές ανάγκες της ελληνικής εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα δαπανώνται δισεκατομμύρια σε στρατιωτικούς εξοπλισμούς και «εθνικούς ευεργέτες» των δομικών και καταστροφικών υλικών του περιβάλλοντος και σε διάφορους «φίλους και κουμπάρους».

Παράλληλα επιδιώκεται οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, αντί να υπηρετούν το ζωντανό μάθημα μέσα στη τάξη σε κάθε δημόσιο σχολείο, θα χρησιμοποιείται κάθε φορά ως μέσο αποπροσανατολισμού, χειραγώγησης των αγώνων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προπαγάνδας και λαϊκισμού και στην τελική κατάργηση ακόμα και του μόνιμου καθηγητή στο σχολείο, πέρα και έξω από τις βασικές συντεταγμένες ενός σύγχρονου ψηφιακού σχολείου, αν και αναζητείται, για όλα τα παιδιά ισότιμα στις δοσμένες πραγματικές συνθήκες στη δρώσα σχολική ζωή και όχι στον εικονικό κόσμο που θέλουν να φτιάξουν με μηδενικό κόστος! 

Τα δίκαια αιτήματα ζωής και μόρφωσης που προβάλουν οι μαθητές, που αγωνίζονται με αξιοπρέπεια μόνοι τους, χωρίς την ουσιαστική στήριξη της αμήχανης και παθητικής κοινωνίας, είναι δίκαια και έχουν υποκινητές την νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και την επικίνδυνη για τη δημόσια εκπαίδευση υπουργό. Απ’ αυτές τις μεθοδεύσεις οφείλουν οι διευθυντές των σχολείων, όπως και ορισμένοι «πρόθυμοι» συνάδελφοι να απέχουν για λόγους  ηθικούς, εκπαιδευτικούς, για λόγους αλληλεγγύης, ώστε να  εξασφαλιστεί με τον καλύτερο τρόπο η παιδαγωγική συνθήκη συνέχειας του σχολείου. Δεν μπορεί ορισμένοι να γίνονται «βασιλικότεροι του βασιλέως» και για να στηρίξουν την κυβερνητική πολιτική να εφευρίσκουν το «διάλειμμα μάσκας» εντός της τάξης, γιατί η ιδιωτική πολυκατοικία, που στεγάζεται το γυμνάσιο δεν διαθέτει ούτε προαύλιο ούτε βοηθητικούς χώρους( τρομάρα της!).

Η Α.Ε.Κ. για παρέμβαση στη Δυτική Ελλάδα στηρίζει κάθε μορφή αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που επιλέγεται κάθε φορά και παίρνεται με δημοκρατικό τρόπο, πόσο δε μάλλον σήμερα, που τα υγειονομικά μέτρα στα σχολεία είναι ανεπαρκέστατα και τα μεγάλα κενά σε καθηγητές έχουν σαν αποτέλεσμα να χάνονται καθημερινά χιλιάδες ώρες. Χωρίς βέβαια αυτό να συγκινεί την κα. Υπουργό και όλους εκείνους που κόβουν αλυσίδες και βιαιοπραγούν κατά των παιδιών τους, επειδή οι ίδιοι έμαθαν να ανέχονται τον βούρδουλα και γίνονται πειθήνια όργανα κάθε μορφής εξουσίας. Δυστυχώς υπάρχουν και ορισμένοι διευθυντές-τριες, στη Δυτ. Ελλάδα, που δείχνουν υπέρμετρο ζήλο και ξεφεύγουν από τον ρόλο τους, θεωρώντας ότι έτσι γίνονται αρεστοί στη διοίκηση…

Είμαστε αντίθετοι στην τηλεργασία και σε σχέσεις εργασίας που διαλύουν τις μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας στην εκπαίδευση και γενικότερα στην εργασία. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, επιλέγουν τον δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας. Αντί να προχωρήσουν σε μείωση των  μαθητών ανά τμήμα(ως15),  επικαλούνται μόνο την ατομική ευθύνη. Αντί να στείλουν στα σχολεία δασκάλους και καθηγητές, στέλνουν την αστυνομία. Αντί να στείλουν προσωπικό καθαριότητας, στέλνουν εισαγγελείς και αγανακτισμένους! Αντί να συζητήσουν με τον εκπαιδευτικό κόσμο, επιδιώκουν να μας στρέψουν ενάντια στους μαθητές μας! Οι μαθητές είναι παιδιά μας!

Οι καθηγητές είμαστε Παιδαγωγοί και όχι φρουροί καταστολής στα σχολεία. Δεν κάνουμε τηλε-εκπαίδευση, που διώχνει μαθητές και εκπαιδευτικούς από το ζωντανό σχολείο και ιδιαίτερα σε υπό κατάληψη σχολεία. Δεν θα γίνουμε απεργοσπαστικός μηχανισμός των μαθητικών κινητοποιήσεων. Νέοι μασκοφόροι δεν θα βρεθούν ανάμεσά μας, όσο κι αν οι μάσκες που μας στείλατε καλύπτουν όλο μας το πρόσωπο!

Το σχολείο οφείλει να μορφώνει και να διαμορφώνει ελεύθερες συνειδήσεις, πολίτες σκεπτόμενους και ευαισθητοποιημένους στα κοινωνικά προβλήματα. Αυτοί είναι οι μαθητές μας, που πλημμυρίζουν αυτές τις μέρες τους δρόμους, παλεύοντας μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για ανοιχτό – ζωντανό σχολείο με όλα τα μέτρα προστασίας.

Καλούμε τους Διευθυντές/-τριες και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων σε κατάληψη ή μη να μην βγάλουν προγράμματα και να μην προχωρήσουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Καλούμε τους συναδέλφους να αντισταθούν και να σταθούν στο παιδαγωγικό και κοινωνικό τους ύψος.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την κατάπτυστη απόφαση και να ικανοποιήσει τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Η ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ να σηκώσουν το βάρος που τους αναλογεί για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών και αντιδραστικών μέτρων της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας, όπως:

  1. Άμεσα ζητάμε συνέλευση Προέδρων και απεργία – αποχή διάρκειας. 
  2. Επιβάλλεται άμεση πολιτικοσυνδικαλιστική απάντηση με γενική απεργία και παλλαϊκή συγκέντρωση στην Αθήνα 

               με το άμεσο εκπαιδευτικά και πανδημοσιοϋπαλληλικό αίτημα της ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης

                                                                 Να παραιτηθεί η Κεραμέως τώρα!  

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Όχι στη μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης/τηλεργασίας. 

  • Περιορισμένο αριθμός μαθητ(ρι)ών ανά τμήμα έως 15 μαθητές.
  •  Κατάργηση και για φέτος των ενδοσχολικών  εξετάσεων, με παράταση του συνολικού διδακτικού έτους
  • Δύο κυλιόμενες βάρδιες μέχρι στις 4.00μμ.  Μείωση στα 35 λεπτά της ώρας η κάθε διδακτική. με τα ταυτόχρονη μείωση της ύλης 
  • Κατ οίκον διδασκαλία, ενισχυτική και παράλληλη στήριξη με διεύρυνση της νομοθεσίας λόγω κορονοϊού.
  • Συντομότερες διδακτικές ώρες/περισσότερα διαλείμματα, ώστε να είναι ανεκτή η χρήση μάσκας. 
  • Δωρεάν έλεγχο σε όλες/όλους τις/τους μαθήτριες/μαθητές και καθηγήτριες/καθηγητές σε περίπτωση που κρίνεται άμεσος κίνδυνος (π.χ ύπαρξη κρούσματος στον χώρο του σχολείου.).
  • Προσλήψεις καθηγητ(ρι)ών. Να καλυφθούν όλα τα κενά ώστε να λειτουργούν κανονικά τα τμήματα.
  •  Άμεση πρόσληψη επαρκούς μόνιμου υγειονομικού προσωπικού και καθαριότητας.
  • Δεν θα δεχτούμε το κράτος να πληρώνει ιδιωτικές εταιρείες, για να στηρίζουν την πολιτική της κατάργησης της μόνιμης και σταθερής εργασίας (της οποίας η μονιμοποίηση θα έχει ολέθριες συνέπειες για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα). 
  • Αποχή από την Τηλεκπαίδευση. Είναι κωμικό να ζητείται  εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα εργαστηριακά μαθήματα κατεύθυνσης των ΕΠΑΛ – ΕΚ (!).
  • Κατάργηση νομοσχεδίων Κεραμέως. 
  • Επαναφορά καλλιτεχνικών μαθημάτων στα σχολεία, καθώς και μαθημάτων που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή στα δημόσια πανεπιστήμια (σχέδιο, μουσική κ.α.).
Advertisement

AgrinioTimes ©2014