Connect with us

Άρθρα-Απόψεις

Α.Ε.Κ. Παρεμβάσεις Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας: Για την πειθαρχική δίωξη του καθηγητή Κώστα Κορδάτου

agonistiki enotita kathigiton dutikis

Για την πειθαρχική δίωξη του καθηγητή Κώστα Κορδάτου, Τομεάρχη του ΕΠΑ.Λ. Καινουργίου, Προέδρου ΠΕΤΕΕΜ και μέλους Δ.Σ. Β’ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας για την τηλεκπαίδευση

Ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας παραπέμπει στο Α’ Πειθαρχικό συμβούλιο Δυτ. Ελλάδας τον Κώστα Κορδάτο, Προέδρο των εργαστηριακών καθηγητών και μέλους του Δ.Σ. της Β’ Ε.Λ.Μ.Ε Αιτ/νίας με την κατηγορία της αποχής από τη διαδικασία τηλεκπαίδευσης.

Στην  πραγματικότητα επιχειρείται ο διασυρμός του συναδέλφου, καθώς η παραπομπή του όχι μόνο δεν τεκμηριώνεται τυπικά και ουσιαστικά βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας, αλλά αποτελεί πράξη ρεβανσισμού εκ μέρους της Δ/νσης του ΕΠΑΛ Καινουργίου. Από τις 22/12/20 και μέχρι τις 28/06/21 η ΔΔΕ και η διοίκηση του Ε. Κ. έχει ενημερωθεί εγγράφως από τον συνάδελφο- και Τομεάρχη του ΕΠΑΛ- για παρατυπίες που έχουν λάβει χώρα στο ΕΠΑΛ Καινουργίου (παραβίαση και στην συνέχεια αλλαγή κλειδαριών του χώρου ευθύνης του και απομάκρυνση υλικού και παρεμπόδιση πρόσβασης στα εργαστήρια) και οι οποίες εκθέτουν τη διευθύντρια.

Η κατηγορία ότι ο συνάδελφος δεν πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση ως εργαστηριακός καθηγητής και ότι απουσίασε από τη δια ζώσης εκπαίδευση είναι έωλη και δεν φανερώνει σοβαρότητα από την πλευρά της διοίκησης. Καταρχάς το συνδικαλιστικό κίνημα (ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ) έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην οριζόντια εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ειδικά, όταν πρόκειται για εργαστηριακό μάθημα και ενώ απουσιάζουν παντελώς άλλα προληπτικά μέτρα, όπως μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ατομικά μέσα προστασίας κ.α. η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την τηλεκπαίδευση. Είναι αυτονόητο ότι η εκπαίδευση σε δεξιότητες που αφορούν μηχανολογικό εξοπλισμό, εργαλεία και η εξοικείωση στο χειρισμό μηχανών δεν είναι εφικτό να λάβει χώρα εξ αποστάσεως.

Από την άλλη πλευρά η άδικη και χωρίς εκπαιδευτικό και νομικό έρεισμα παραπομπή βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με τη λύση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας κατά την επάνοδό μας στα σχολεία και στην δια ζώσης διδασκαλία με την υπ. Αριθ. Πρωτ.: Φ3/44963/ΓΔ4 / 19-04-2021 Υ.Α. σχετικά με τη διαχείριση του χρόνου αναπλήρωσης των εργαστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, όπως και άλλοι εργαστηριακοί καθηγητές σε αρκετά ΕΠΑΛ της χώρας, έτσι και ο συνάδελφος  μερίμνησε για την κάλυψη της ύλης σε συνεννόηση  με όσους εμπλέκονται στην εργαστηριακή εκπαίδευση της ειδικότητας του τομέα με τρόπο παιδαγωγικά ορθό, πράγμα που αποδεικνύεται από τα δημόσια έγγραφα και είναι γνωστό στην διοίκηση.

Η Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών για Παρέμβαση Δυτ. Ελλάδας, θεωρεί αδιανόητη την ανυπαρξία συνεργασίας των σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ Καινουργίου και Ε.Κ. Αγρινίου με στόχο την άρτια εκπαίδευση των μαθητών, θέμα που έθεσε ο συνάδελφος ως υπεύθυνος τομέα και για τα οποία η διοίκηση δεν έπραξε το παραμικρό. Θεωρούμε ότι οι ιδιοκτησιακές αντιλήψεις και η απαξίωση θεσμών και προσώπων δεν αρμόζουν σε δημόσιο σχολείο. Οι ενέργειες παρεμπόδισης άσκησης των καθηκόντων των οργάνων διοίκησης του Ε.Κ. Αγρινίου (όπως έχουν καταγραφεί στα έγγραφα που ο συνάδελφος έχει αποστείλει στην διοίκηση και στο Ε.Κ.) και δεν έχουν απαντηθεί, που έχει εκ του νόμου την ευθύνη της εργαστηριακής εκπαίδευσης και στο ΕΠΑΛ Καινουργίου, δεν νομιμοποιούνται και δεν βρίσκουν αποδοχή. Διαμαρτυρόμαστε για τον άστοχο χειρισμό εκ μέρους του ΔΔΕ των ανυπόστατων κατηγοριών της διευθύντριας του ΕΠΑΛ χωρίς περαιτέρω διερεύνησηαλλά και για την αδράνεια του Ε.Κ. Αγρινίου Εκφράζουμε την ανησυχία μας για την εξέλιξη της υπόθεσης, αφού η διοίκηση είχε πλήρη ενημέρωση από τον συνάδελφο για όσα εξελίσσονταν στο ΕΠΑΛ Καινούργιου.

Οφείλουν οι εμπνευστές, οι ηθικοί και οι φυσικοί αυτουργοί της παρούσας δίωξης να απαντήσουν στα παρακάτω δικαιολογημένα ερωτήματα:

  1. Πώς στοιχειοθετείται ο πειθαρχικός έλεγχος κατά του συναδέλφου όταν τεκμαίρεται η αντικειμενική υπηρεσιακή αδυναμία πραγματοποίησης εξ αποστάσεως εργαστηριακού μαθήματος;
  2. Δεν είναι γνωστό ότι τα εργαστήρια μόνο δια ζώσης μπορούν να διεξαχθούν; Άλλωστε, αυτό το αξίωμα δεν ακολούθησαν όλα τα πανεπιστήμια της χώρας όλη την περίοδο του LockDown;
  3. Κι αν θεωρήσουμε ότι η εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών στα εργαστήρια μπορεί να υποκατασταθεί από προγράμματα προσομοίωσης, ποιο σεμινάριο κλήθηκε να παρακολουθήσει και δεν το έπραξε ο υπεύθυνος τομέα του ΕΠΑΛ Καινούργιου, ώστε τότε να διδάξει εξ αποστάσεως; (σημειωτέον ότι η επιμόρφωση Τ4Ε για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε τέλος Απριλίου και ουσιαστικά συνέπεσε με την επιστροφή στην δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία).
  4. Με ποια δικαιολογία θα δεχτούμε να γελοιοποιείται ο θεσμός των εργαστηρίων, που και ως Πρόεδρος της ΠΕΤΕΕΜ εργαστηριακών καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όφειλε να προφυλάξει;
  5. Η έκδοση των αποτελεσμάτων και απονομή πτυχίων στο ΕΠΑΛ Καινούργιου στην ειδικότητα των ψυκτικών περιλάμβανε τις βαθμολογίες προόδου στα εργαστηριακά μαθήματα. Πώς, λοιπόν, η Δ/ντρια του ΕΠΑΛ και ο ΔΔΕ  προχωρά σε παραπομπή του με την αιτιολογία ότι ο συνάδελφος δεν δίδαξε; Ο Σύλλογος Διδασκόντων, η διεύθυνση του σχολείου και κατ’ επέκταση η διοίκηση, παρανόμησαν και απένειμαν εικονικά πτυχία χωρίς να έχει διεξαχθεί η διδασκαλία στα εργαστηριακά μαθήματα;

Απορρίπτουμε ως εκπαιδευτικό κίνημα αυθαίρετες πρακτικές και αλαζονικές αντιλήψεις και την αντισυναδελφική συμπεριφορά και την υποτίμηση κάθε συναδέλφου, που δεν τιμούν τον κλάδο και ευτελίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Καλούμε τη Διοίκηση να ανακαλέσει το με Αριθ. πρωτ. Φ.Π.18.3/ΕΜΠ/70/05-08-2021 επίδικο έγγραφο της παραπομπής, το οποίο εκ των πραγμάτων δυναμιτίζει με την έναρξή του το νέο διδακτικό έτος 2021-2022, καθώς εκτός των άλλων συντηρεί και αναπαράγει την αμφίσημη σχέση μεταξύ του ΕΠΑΛ Καινούργιου και Ε.Κ. Αγρινίου και την ομηρία των εκπαιδευτικών, που οφείλουν να ενεργοποιηθούν συλλογικά, μέσα από τα συλλογικά – συνδικαλιστικά όργανα και να μην παραμένουν θεατές στην υπονόμευση του θεσμικού πλαισίου που ισχύει για την εκπαίδευση και στην υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων και του κύρους του εκπαιδευτικού.

Καλούμε τις πέντε ΕΛΜΕ της Δυτικής Ελλάδας και την ΟΛΜΕ κεντρικά, ως οφείλουν, να καταδικάσουν άμεσα το γεγονός της πειθαρχικής δίωξης.

Από την Γραμματεία της Αγωνιστικής Ενότητας Καθηγητών για Παρέμβαση Δυτ. Ελλάδας

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014