Άρθρα-Απόψεις
Α.Κ.Ε.: Η τηλ-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση
Α.Κ.Ε.: Η τηλ-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση, είναι αντιδραστική επίθεση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
Δεν βάζουμε απουσίες! Δεν συμπληρώνουμε βιβλία ύλης!
Στηρίζουμε τους μαθητές μας – Στεκόμαστε δίπλα στον λαό
Με μια νέα εγκύκλιο ντροπής που έχει αποσταλεί στα σχολεία, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το υπουργείο Παιδείας απαιτούν την τήρηση απουσιολόγιου και βιβλίου ύλης από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο υλοποίησης του κυβερνητικού φιάσκο του «όλα είναι έτοιμα και λειτουργούν κανονικά» της τηλε-«εκπαίδευση». Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ο κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα απουσιολόγιο και βιβλίο ύλης, τα όποια θα αποστέλλει στις σχολικές μονάδες, προκειμένου οι Διευθυντές να ενημερώνουν το myschool. Ανά εβδομάδα θα αποστέλλονται οι «απουσίες»… μη σύνδεσης των μαθητών στο webex και ανά μήνα η… ούτε φωνή ούτε ακρόαση «διδαχθείσα» ύλη. Ως επιστέγασμα του… επιτελικού κράτους, κάθε εκπαιδευτικός θα στέλνει και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης e-mail επιβεβαίωση της συμμόρφωσής του, ότι απέστειλε απουσίες και διδαχθείσα ύλη στο σχολείο. Δηλαδή, κάτι σαν την απαίτηση εμφάνισης του εκπαιδευτικού στο… πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα.
Τα «μελετημένα» και μακρόπνοα σχέδια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας θα ήταν για γέλια αν δεν είχαν τον χαρακτήρα της σταδιακής επιβολής της παρωδίας της τηλε-«εκπαίδευση» σαν κανονική εκπαιδευτική διαδικασία. Αν δεν είχαν τον χαρακτήρα μιας άγριας ταξικής επίθεσης ενάντια στα δικαιώματα της νεολαίας και του λαού στην εκπαίδευση και την εργασία. Θα ήταν γελοία αν αυτή η εικονική τηλε-«κανονικότητα» εν μέσω πανδημίας δεν είχε ως πραγματικό αποτέλεσμα την κατάργηση κάθε έννοιας δημόσιας και καθολικής εκπαίδευσης, τον βάρβαρο αποκλεισμό των μαθητών από τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, την όξυνση στο έπακρο των κοινωνικών ανισοτήτων και των ταξικών φραγμών.
Καμία ύλη δεν μπορεί να διδαχθεί πραγματικά και για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Άρα, καμία ύλη δεν μπορεί να επαναδιδαχθεί όταν ανοίξουν τα σχολεία. Δεν θα επιτρέψουμε τον αυτοεξευτελισμό των εκπαιδευτικών, δεν θα κοροϊδέψουμε τους εαυτούς μας, τους μαθητές, τους γονείς και ολόκληρη την κοινωνία. Συνεπώς, δεν συμπληρώνουμε βιβλία ύλης στην τηλε-«εκπαίδευση».
Καμία απουσία ή παρουσία των μαθητών δεν μπορεί να καταγράφεται χωρίς τη φυσική παρουσία των μαθητών. Η σύνδεση στην τηλε-«εκπαίδευση» webex των μαθητών δεν είναι συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αδυναμία σύνδεσης ή μη σύνδεση των μαθητών στην τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι απουσία από την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως δεν είναι η αδυναμία σύνδεσης των εκπαιδευτικών «αδικαιολόγητη απουσία από την δουλεία τους». Η τηλε-«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση. Τα σπίτια των μαθητών και των καθηγητών δεν είναι σχολικές αίθουσες. Η σχολική τάξη δεν είναι αποτύπωμα στην οθόνη. Συνεπώς, δεν συμπληρώνουμε απουσιολόγια.
Ο αθλιότητα της τηλε-«εκπαίδευσης» που επέβαλλε σταδιακά η κυβέρνηση σαν «κανονική εκπαιδευτική διαδικασίας» (από την απλή επαφή των μαθητών με το σχολείο στο υποχρεωτικό προχώρημα της ύλης και τις απουσίες έως τη χρήση της ως απεργοσπαστικός μηχανισμός) βολεύει αναμφίβολα ένα σύστημα που επιτίθεται για να διαλύσει τα δικαιώματα των μαθητών στις σπουδές, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις δημοκρατικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες. Οι υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ βούτηξαν στον βούρκο της αποδοχής της τηλ-«εκπαίδευσης» του υπουργείου με έναν θλιβερό συνδικαλισμό του «εφόσον και εάν». Απέδειξαν για μια ακόμη φορά την εγγύτητά τους με το σύστημα, την κυβέρνηση, την αντιλαϊκή πολιτική και την απόσταση που τους χωρίζει από τη νεολαία, τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους.
Να αρνηθούμε τον εκβιασμό – Δεν συμπληρώνουμε απουσιολόγια και βιβλία ύλης
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και να μειωθεί η ύλη
Να συγκροτήσουμε όρους μαζικής αντίστασης – απόρριψης της τηλε-«εκπαίδευσης»