Ότι και αν γράψει ο ειδικός τύπος, όσες αναλύσεις και αν γίνουν για την τεχνολογία των νέων αυτοκινήτων και το πόσο πολύ ενδιαφέρονται οι εταιρείες για την πρόοδο και την καλύτερη συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον αλλά και τις επιμέρους αγορές, η εικόνα που προκύπτει από τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού είναι το ασφαλέστερο αποδεικτικό για τις πραγματικά αξιόλογες προτάσεις της αγοράς του αυτοκινήτου.
Αυτές που σέβονται την τσέπη και τις ανάγκες του αγοραστή, ανταποκρινόμενες με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά που “υπόσχονται” είτε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, είτε με την εμφάνιση και τις “προθέσεις” τους. Καθόλου τυχαία, στην πρώτη θέση δεν βρέθηκε ένα μοντέλο που “πολεμήθηκε” από τον ανταγωνισμό, ενώ έγινε προσπάθεια επισταμένη για την “απομυθοποίηση” του μοντέλου.
Η διαφορά του ακριβού Tesla Model Y που βρέθηκε στην πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, από το δεύτερο και κατά πολύ φθηνότερο Dacia Sandero, ήταν περίπου 17.000 αυτοκίνητα και αυτό λέει πολλά για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Αμερικάνικης εταιρείας, που είναι ήδη στην αγορά από το 2020. Μιλάμε για μια τρομερή διάκριση που προφανώς ξεπερνά σε αξία και σημασία, όλες τις βραβεύσεις και τις διακρίσεις “φιλολογικού” ύφους που διαφημίζουν οι εταιρείες για τα μοντέλα τους.
Το ότι η Tesla με το Model Y κατάφερε και βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων, σημειώνοντας 251.604 πωλήσεις μόνο το 2023, είναι η απόδειξη πως το αγοραστικό κοινό κρατάει την ουσία και όχι την προβολή ορισμένων “α λα καρτ” δεξιοτήτων που μπορεί να προβάλλει η κάθε εταιρεία για κάποιο μοντέλο της. Το Model Y είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη, με δυναμική και δυνατότητες που μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη.
Όπως είπαμε, πίσω του, στη δεύτερη θέση των πωλήσεων του 2023 τερμάτισε το Dacia Sandero σημειώνοντας 234.715 πωλήσεις. Εδώ προφανώς το κόστος είναι το πρώτο πλεονέκτημα του μοντέλου, στο οποίο μπορεί να αποδοθεί μια τόσο καλή εμπορική πορεία. Από την άλλη πάλι, όταν η πρώτη θέση έχει καταληφθεί από ένα τόσο ακριβότερο μοντέλο και με τέτοια διαφορά σε μονάδες, καταλαβαίνουμε πως η αξία του… νικητή είναι τεράστια.
Στην τρίτη θέση, το εξαιρετικό από κάθε άποψη VW T-Roc με πάνω από 200.000 πωλήσεις και αυτό (204.610) που δείχνει αν μη τι άλλο πως το “ρεύμα” της γερμανικής εταιρείας “του λαού” παραμένει δυνατό και ειδικά στην Ευρώπη, έχει τεράστια απήχηση. Πολύ περισσότερο τώρα, που το T-Roc είναι τόσο καλά εστιασμένο με την τοποθέτησή του στα όρια της κατηγορίας B-SUV αλλά και με τις πολύ καλά μελετημένες εκδόσεις.
Μια και μιλάμε για την Ευρωπαϊκή εμπορική σκηνή του αυτοκινήτου, αξίζει να παραθέσουμε και τα υπόλοιπα μοντέλα που συμπληρώνουν τη δεκάδα. Στην τέταρτη θέση είναι το Renault Clio (201.604), πέμπτο το Peugeot 208 (193.679), έκτο το Opel Corsa (188.154) και έβδομο το VW Golf (183.716). Στις θέσεις 8,9 και 10 βρίσκουμε τα Toyota Yaris Cross (176.285), Fiat 500 (173.187) και Skoda Octavia (160.662) αντίστοιχα.
Πηγή: Sport24.gr