Η χρήση των αλυσίδων είναι σίγουρα μια από τις πλέον απαιτητικές “στιγμές” στη ζωή του οδηγού, μια και όταν θα χρειαστεί να τοποθετήσει τις αντιολισθητικές αλυσίδες στο αυτοκίνητό του προκειμένου να συνεχίσει την πορεία του, δεδομένα οι συνθήκες θα είναι δύσκολες- και εκτός όλων των υπολοίπων δυσκολιών, θα έχει να αντιμετωπίσει και εκείνη της τοποθέτησης. Το βασικό ειναι να υπάρχει ψυχραιμία και σωστή κρίση, προκειμένου οι αποφάσεις να είναι οι σωστές και στο χρόνο που πρέπει.
Όλα γίνονται πιο εύκολα όμως όταν ο οδηγός λειτουργήσει προληπτικά και προετοιμαστεί κατάλληλα για την άχαρη και δύσκολη στιγμή. Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να έχει απόλυτη εικόνα του τι είναι αυτό το “εξάρτημα” που θα πρέπει να τοποθετήσει στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου του προκειμένου να συνεχίσει να κινείται ακόμα και όταν το χιόνι είναι στρωμένο μπροστά του και με αρκετό όγκο.
Ένας καλός έλεγχος του προϊόντος (1) κατά την αγορά του, θα μπορέσει να δώσει μια πολύ καλή εικόνα του τι έχει στο πορτ μπαγκάζ και πως αυτό λειτουργεί για να βοηθήσει “στα δύσκολα”. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η ανάγνωση των οδηγιών για την τοποθέτηση που περιλαμβάνονται στο πακέτο. Είπαμε: η πρόληψη είναι προτιμότερη της καταστολής, οπότε θα πρέπει οι δύσκολες στιγμές να βρίσκουν τον οδηγό όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένο.
Αυτό σημαίνει πως έχοντας ένα προγραμματισμένο ταξίδι σε περιοχή που μάλλον θα χρειαστεί το αυτοκίνητο να εφοδιαστεί με αντιολισθητικές αλυσίδες, είναι ιδιαίτερα σημαντική η πρόβα. Βάζοντας τις αλυσίδες σε ένα περιβάλλον ελεγχόμενο και χωρίς τις αντιξοότητες της στιγμής που πραγματικά θα χρειαστεί να γίνει η “επέμβαση” από τον οδηγό, δίνει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα.
Οι δοκιμές (2) είναι το δεύτερο σημαντικότερο δεδομένο για την περίπτωση και κάνουν πραγματικά μεγάλη διαφορά, μια και πετυχαίνοντας ακριβώς τη “χορογραφία” για την τοποθέτηση των αλυσίδων σε ένα “κανονικό” περιβάλλον, η παραμονή στο κρύο και στα έντονα καιρικά φαινόμενα, έξω από το αυτοκίνητο στην προσπάθεια για την τοποθέτηση, περιορίζεται χρονικά και δίνει ένα ανυπολόγιστης αξίας πλεονέκτημα στον οδηγό.
Φυσικά, μαζί με τις αλυσίδες, το τρίτο σημαντικότερο είναι πως ο οδηγός θα πρέπει να έχει μεριμνήσει για την ύπαρξη ζεστών αδιάβροχων γαντιών στο πορτ μπαγκάζ, μια και τα γυμνά χέρια σε συνθήκες παγετού που θα κληθούν να διαχειριστούν τις έτσι και αλλιώς παγωμένες μεταλλικές αλυσίδες, θα είναι πάρα πολύ σύντομα δύσκολο να λειτουργήσουν.
Σημαντικό είναι επίσης, να θυμάται ο οδηγός πως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα πρέπει να μπει στο αυτοκίνητο και να οδηγήσει λίγο, προκειμένου να φέρει ξανά σε στάση το αυτοκίνητο και να τσεκάρει το σφίξιμο των αλυσίδων στους τροχούς (4). Από εκεί και πέρα, αφού εξασφαλιστεί πως οι αλυσίδες είναι καλά σφιγμένες πάνω στους κινητήριους τροχούς, το ταξίδι μπορεί να συνεχιστεί.
Με ήπια χρήση του γκαζιού, χωρίς απότομες επιταχύνσεις, φρεναρίσματα αλλά και απότομες κινήσεις στο τιμόνι (5), οι αλυσίδες έχουν το χρόνο να κάνουν τη δουλειά τους και να εξασφαλίζουν πρόσφυση για να συνεχίσει την πορεία του το αυτοκίνητο και να μην ακινητοποιηθεί. Αυτό σημαίνει πως η ταχύτητα κίνησης θα είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με εκείνη που θα ίσχυε αν οι συνθήκες ήταν καλύτερες, οπότε και δεν θα πρέπει να υπάρχει χρονική πίεση για την άφιξη στον προορισμό.
Αυτοί είναι πραγματικά χρυσοί κανόνες για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων και μόνο όσοι έχουν βρεθεί στη θέση του οδηγού που πρέπει να τις τοποθετήσει, μπορούν να καταλάβουν τη σημασία της τήρησής τους.
Πηγή: Sport24.gr