Auto-Moto
GP Αυστρίας: Νίκη Μπότας παρά την πίεση του Φέτελ!
Ο Φινλανδός πήρε τη 2η νίκη της καριέρας του και 2η για λογαριασμό της Mercedes σήμερα στο Red Bull Ring.
Θα μπορούσε το σημερινό GP να εξελιχθεί σε πιο ενδιαφέρουσα μάχη, όμως ούτε ο καιρός ούτε οι οδηγοί βοήθησαν ειδικά στην αρχή του αγώνα. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Μπότας να κάνει την τέλεια εκκίνηση. Ο Φινλανδός αντέδρασε στα 2 δέκατα του δευτερολέπτου χρόνο μισό απ’ την αντίδραση του Φέτελ. Διατήρησε εύκολα την 1η θέση ενώ οι αγωνοδίκες εξέτασαν την εκκίνηση μήπως ήταν πρόωρη. Απεφάνθησαν όμως ότι δεν υπήρχε λόγος κάποιας ποινής. Πίσω από το Μπότας ο Αλόνσο μπλέχτηκε με τις Toro Rosso και το Φερστάπεν με τη Red Bull. Ο Φερστάπεν και ο Κβίατ είχαν πρόβλημα στην εκκίνηση καθυστέρησαν και αυτό οδήγησε σε επαφή στην 1η στροφή. Ο Αλόνσο και ο Φερστάπεν εγκατέλειψαν.
Η σύγκρουση Αλόνσο, Κβίατ στην εκκίνηση.
Ο Ράικονεν έχασε την 3η θέση από το Ρικιάρντο, ενώ ο Χάμιλτον πολύ γρήγορα πέρασε τους Πέρεζ και Γκροζάν και άρχισε να κυνηγά το Ράικονεν. Τον έφτασε αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Ο Βρετανός είχε την πιο αργή κόκκινη γόμα της Pirelli και για πολλούς γύρους περιορίστηκε πίσω από τη Ferrari. Εδώ ο Ράικονεν έκανε άριστη δουλειά κρατώντας τη θέση του και καθυστερώντας τη Mercedes. Στη Ferrari μάλιστα θυσιάζοντας κάθε ελπίδα του Φινλανδού για το βάθρο τον κράτησαν έξω με την πάρα πολύ μαλακή γόμα μέχρι και τον 45ο γύρο. Ήταν ο τελευταίος από τους επικεφαλής που άλλαξε ελαστικά.
Ο Ράικονεν κοιτούσε πιο πολύ πίσω απ’ ότι μπρος. Ο Φινλανδός με τη στρατηγική που ακολούθησε δεν είχε ελπίδα για βάθρο όμως περιόρισε σημαντικά και τις ελπίδες του Χάμιλτον για βάθρο.
Αυτή η τακτική όμως εξουδετέρωσε την προσπάθεια του Χάμιλτον να βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. Ο Βρετανός που είχε εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα, πόνταρε ότι θα βρεθεί 1ος όταν οι υπόλοιποι που είχαν την πάρα πολύ μαλακή θα έμπαιναν για ελαστικά. Όμως τον κράτησε στα ίσα ο Iceman με αποτέλεσμα η στρατηγική της Mercedes να καταστεί αδιέξοδη. Αντιδρώντας σ’ αυτό στη Γερμανική ομάδα έβαλαν το Χάμιλτον για αλλαγή ελαστικών νωρίτερα από τον πρωτοπόρο Μπότας! Ο Χάμιλτον με την πιο ανθεκτική πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε λάστιχα στον 33ο γύρο και ο Μπότας με την πάρα πολύ μαλακή γόμα στον 41ο γύρο. Μόλις μπήκε ο Χάμιλτον στα πιτ αμέσως και ορθώς από τη Ferrari φώναξαν στα πιτ το Φέτελ και του έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα. Έτσι σιγουρεύτηκαν πως ο Γερμανός θα παρέμενε μπροστά από το Βρετανό σ’ αυτή τη φάση του αγώνα. Ο Μπότας πριν μπει στα πιτ έχασε χρόνο προσπαθώντας να ντουμπλάρει τον Πέρεζ και βγαίνοντας καθυστέρησε πίσω από το Ράικονεν. Έτσι η διαφορά του από το Φέτελ έπεσε στο μισό. Παραταύτα ο Φινλανδός με τη Mercedes συνέχισε να οδηγεί άνετα την κούρσα.
Ο Χάμιλτον τα βρήκε σκούρα προσπαθώντας να οδηγήσει για πολλούς γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Ο Βρετανός που άλλαξε σχετικά νωρίς έπρεπε να κάνει 38 γύρους μ’ αυτό το σετ ελαστικών και ήδη στα μισά άρχισε να διαμαρτύρεται ότι δεν είναι ευχαριστημένος με το κράτημα του μονοθεσίου του. Μπροστά του ο Ρικιάρντο κρατούσε άνετα την 3η θέση αλλά και τη διαφορά ανάμεσά τους στα 3 sec. Ο Χάμιλτον όταν βρήκε ισορροπία κρατήματος με την πάρα πολύ μαλακή γόμα άρχισε να πιέζει και κόλλησε πίσω από το Ρικιάρντο. Αντίστοιχα ο Φέτελ στο φινάλε πλησίασε το Μπότας και απείλησε για τη νίκη.
Κατάμεστες οι κερκίδες στο Red Bull Ring από Ολλανοδύς οπαδούς το Φερστάπεν που απογοητεύτηκαν από την εγκατάλειψη του συμπατριώτη τους στον πρώτο γύρο.
Εν τέλει ο Μπότας κράτησε και πήρε τους 25 βαθμούς της νίκης. Ο Φέτελ πήρε 6 βαθμούς περισσότερους από το Χάμιλτον και αύξησε τη διαφορά ανάμεσά τους στους 20 βαθμούς. Σημαντικό για το Ρικιάρντο και τη Red Bull ότι ο Αυστραλός ανέβηκε στο βάθρο για 5ο συνεχή αγώνα, αυτή τη φορά μάλιστα εντός έδρας. Η Ιφιγένια (Ράικονεν) τερμάτισε 5ος δυο θέσεις πίσω από την θέση που εκκινούσε. Είναι ο μόνος από τους πρώτους 8 οδηγούς στην εκκίνηση που τερμάτισε πιο πίσω απ’ τη θέση που εκκινούσε. Ο Φερστάπεν εγκατέλειψε για 5η φορά σε 7 αγώνες και όλοι οι άλλοι τερμάτισαν ή στην ίδια θέση (Μπότας, Φέτελ, Γκροζάν, Πέρεζ) ή πιο μπροστά (Χάμιλτον, Ρικιάρντο).
Στο βάθρο ο Φέτελ πείραζε το Μπότας: “Όπως και στη Ρωσία έτσι και εδώ ένα γύρο ακόμη χρειαζόμουν για να περάσω. Σίγουρα έκλεψες στην εκκίνηση”. Ο Φινλανδός πήρε πάντως θετικά το αστείο του πρωτοπόρου στη βαθμολογία. Ο Μπότας έκανε λόγο για “την εκκίνηση της ζωής του” αναφερόμενος στην αντίδρασή του (0.2sec) στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων στην Αυστρία. Ο Ρικιάρντο από την πλευρά του σημείωσε πως ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον στο φινάλε: “Πέρυσι ήταν ο Μαξ στο βάθρο εδώ φέτος εγώ. Είναι ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα”. Ο Ρικιάρντο ήπιε σαμπάνια από το παπούτσι του αλλά οι Μπότας και Φέτελ το απέφυγαν σε αντίθεση με τον Μάρτιν Μπράνλτ που έκανε την ανάγκη φιλότιμο.
Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 16/7 το GP της Βρετανίας στην ιστορική πίστα του Σίλβερστον.
Tάκης Πουρναράκης – newsauto.gr