Slider
Άκτιο-Αμβρακία: Γιατί καρκινοβατεί το έργο
Εδώ και χρόνια γνωρίζουμε πως το έργο στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία είναι προβληματικό με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι και οι ταξιδιώτες της περιοχής.
Έχουν περάσει 6 χρόνια από την ανάθεση των έργων αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε μέτρο δρόμου. Ποιες είναι οι σημαντικότερες αιτίες για αυτή την κατάσταση;
Σύμφωνα με απάντηση σε ερώτηση βουλευτή για τα έργα στην περιοχή από το Υπουργείο Υποδομών σε έγγραφο που διαθέτει το ypodomes.com είναι 6 οι βασικοί λόγοι που το έργο ταλαιπωρεί και ταλαιπωρείται:
1. Δεν γίνονται αποδεκτές οι διαδικασίες επίταξης από ορισμένους ιδιοκτήτες (απαλλοτριωθέντων ακινήτων)
2. Επανειλημμένες αναβολές των δικασιών για τον καθορισμό τιμών μονάδων για την αποζημίεων των απαλλοτριωθένων ακινήτων, ενδεικτικά αναφέρετια ότι σε ορισμένα τμήματα του έργου έχει οριστεί νέα δικάσιμος για προσωρινό προσδιορισμό τιμής αποζημίωσης ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν Μάιο και Ιούνιο 2015 (!!).
3.Ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων και κυρίως κατολισθήσεων.
4.Ανάγκη τροποποίησης μελετών στις περιοχές των κόμβων (πούντας, Κ3 Υδραγωγεόυ Βόνιτσας, Κατούνας) για τη λειτουργική ένταξη του έργου με τις τοπικές συνδέσεις όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί μετά τις πρόσφατες επεμβάσεις που έγιναν σε αυτές μετά τη δημοπράτηση του έργου.
5.Ανάγκη περιβαλλοντικής αδειοδότησης των παραπάνω τροποποιησεων. Όπως αναφέρεται μέχρι σήμερα έχει αδειοδοτηθεί μόλις μία τροποποίηση μελέτης.
6.Συνεχιζόμενες ακόμα και σήμερα αρχαιολογικές έρευνες με ανάγκη τροποποίησης μελέτης στο τμήμα του κόμβου Δρυμού λόγω εντοπισμού σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων.
Οι 4 εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη όπως είναι γνωστό δεν πρόκειται να ολοκληρώσουν το σύνολο του αυτοκινητόδρομο αλλά μέρος αυτού (τα 2 άκρα με τις παρακάμψεις Βόνιτσας και Αμφιλοχίας) ενώ θα δημοπρατηθεί η λεγόμενη εργολαβία-σκούπα για να τελειώσει οριστικά η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Η ολοκλήρωση αυτών των 4 εργολαβιών εκτιμάται από το Υπουργείο ότι θα γίνει τον Δεκέμβριο του 2017.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com