Slider
Ιόνια Οδός: Το 2016 στην κυκλοφορία το τμήμα Κλόκοβα – Αμφιλοχία
Την Τρίτη 28 Ιουνίου, η εταιρία παραχώρησης Νέα Οδός υποδέχθηκε στα εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού τους εκπροσώπους του τύπου, προκειμένου να τους παρουσιάσει το σύνολο του έργου.
Με πρώτη στάση τα Ιωάννινα, στο βόρειο δηλαδή άκρο του αυτοκινητοδρόμου, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης, o γενικός διευθυντής της Νέας Οδού κ. Στέλιος Πενθερουδάκης τόνισε ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο από την εταιρία παραχώρησης όσο και από την εταιρία κατασκευής ΤΕΡΝΑ, ώστε τον Μάρτιο του 2017 ο αυτοκινητόδρομος να βρίσκεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη.
Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα, η ΤΕΡΝΑ έχει ήδη προχωρήσει σε μίσθωση 1.746 στρεμμάτων γης από 363 ιδιοκτήτες των οποίων οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούσαν. Επιπλέον, η κατασκευάστρια εταιρία προσφέρει κάθε υποστήριξη σε ανθρώπινους πόρους και μηχανήματα, για την επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών και τη μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Σήμερα, συνολικά εκκρεμεί το 14,5% των απαλλοτριώσεων, ενώ σε επίπεδο αρχαιολογίας και μεταφοράς δικτύων η κατάσταση έχει σχεδόν εξομαλυνθεί πλήρως.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Στέφος, καθώς και οι δήμαρχοιΙωαννιτών, Δωδώνης και Νικολάου Σκουφά. «Όταν θέλουμε όλοι οι Έλληνες μαζί, ενωμένοι, κάνουμε θαύματα. Η Ιόνια Οδός είναι ένα έργο μεγάλο για την Ήπειρο και σε συνδυασμό με την Εγνατία δίνει νέες προοπτικές στον τόπο», υπογράμμισε ο κ. Καχριμάνης.
Η πρόοδος κατασκευής της Ιόνιας Οδού έχει ξεπεράσει σήμερα το 77%, ενώ στα έξι συνολικά εργοτάξια κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, απασχολούνται περισσότερα από 2.200 άτομα και χρησιμοποιούνται 1.530 μηχανήματα.
Μάλιστα, την Τρίτη 28 Ιουνίου ολοκληρώθηκε η εκσκαφή της σήραγγας της Κλόκοβας, ενός από τα πιο δύσκολα τεχνικά του έργου, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών! Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του ομώνυμου εργοταξίου εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα. (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Οι πρώτες παραδόσεις νέων τμημάτων της Ιόνιας αναμένονται εντός του 2016, με το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας (10ο περίπου χιλιόμετρο) μέχρι την Αμφιλοχία (90ο περίπου χιλιόμετρο) – που περιλαμβάνει και την παράκαμψη Αγρινίου που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία- να αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία περί τα τέλη του έτους.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η απόσταση από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα διανύεται με ασφάλεια, σε 1 ώρα και 40 λεπτά περίπου αντί για σχεδόν τρεισήμισι ώρες που απαιτούνται σήμερα.
Η Ιόνια Οδός, είναι ένας αυτοκινητόδρομος 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα με τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού:
- Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
- Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
- Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον,
Πρόκειται για ένα έργο που διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε ανάμεσα σε άλλα:
- 4 Σήραγγες διπλού κλάδου
• Κλόκοβας μήκους 2.950μ.
• Μακύνειας μήκους 542μ.
• Καλυδώνας μήκους 1.200μ.
• Αμπελιάς μήκους 900μ.
- 4 Μεγάλες γέφυρες
• Ευήνου ποταμού μήκους 260μ. και ύψους βάθρων 35μ.
• Μενιδίου μήκους 532μ και μέγιστου ύψους βάθρων 33μ.
• Γυμνότοπου μήκους 252μ. και ύψους βάθρων 30μ.
• Τσαγκαρόπουλου μήκους 447μ. και ύψους βάθρων 57μ.
• Κρυφοβού μήκους280 μ
- 19 Ανισόπεδους Κόμβους
- 9 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
- 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης
- 33 Άνω & 100 Κάτω Διαβάσεις