Slider
Ο Διοικητής του Νοσοκομείου Αγρινίου, Δημήτριος Γ. Μιχάλης για την λίστα χειρουργείων
Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, στοχεύοντας στη διαφάνεια στις σχέσεις του ΕΣΥ με τους πολίτες, εστίασε ιδιαίτερα στη διαχείριση των περιστατικών που είναι σε λίστα αναμονής (λίστα χειρουργείων, εργαστηρίων, τακτικών ιατρείων κ.λπ.), ενώ έδωσε και ιδιαίτερη έμφαση και προτεραιότητα στη προάσπιση των δικαιωμάτων, της ασφάλειας και της αξιοπρέπειας των ασθενών (Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων στα νοσοκομεία).
Αυτές οι δύο δράσεις είναι δύο από τις μεγάλες τομές στην υγεία που το νοσοκομείο μας ενημερώνει με χαρά πως έχει προσαρμοστεί στην το δυνατόν αποτελεσματικότερη ενεργοποίησή τους, έτσι ώστε -μαζί με τις άλλες δράσεις που αναπτύσσει- να προσφέρει υψηλές υπηρεσίες σε ένα αξιόπιστο σύστημα υγείας, ανθρώπινο και κοντά στον πολίτη.
Ειδικά για τη λίστα χειρουργείου:
Το Υ.Υ., θέλοντας να προστατεύσει τους ασθενείς που έχουν ανάγκη να χειρουργηθούν, από την κάθε είδους ταλαιπωρία τους και πιθανή εκμετάλλευσή τους, ολοκλήρωσε τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες (Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ Α 21/21-2-2016, άρθρο 58 & Υ.Α. Α3α/οικ.4121, ΦΕΚ 4316/τ.Β ́/30/12/2016) και ήδη, από την 1η/6ου/2017 έθεσε σε καθολική εφαρμογή τη λίστα χειρουργείου για όλες τις χειρουργικές ειδικότητες.
Σκοπός αυτής της ρύθμισης είναι η ενίσχυση της διαφάνειας, η ισότητα και η μείωση των χρόνων αναμονής στις χειρουργικές επεμβάσεις που πραγματοποιούνται στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.
Με την εφαρμογή της λίστας ο κάθε πολίτης που έχει ανάγκη από αντιμετώπιση χειρουργικής πάθησής του, δεν έχει κανένα λόγο να προσπαθήσει να προσεγγίσει οιονδήποτε γιατρό ή άλλον υγειονομικό, μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες και πίσω από πόρτες «κλειστών γραφείων» που ανοίγουν «με ειδικά κλειδιά».
Το μόνο που χρειάζεται είναι να περάσει από τα Τακτικά Ιατρεία του νοσοκομείου και να εξεταστεί από γιατρό χειρουργικής ειδικότητας ή να προγραμματιστεί μετά από κάποια νοσηλεία.
Κατόπιν αυτού, τα στοιχεία του ασθενούς δίδονται σε ειδική επιτροπή και -με βάση την βαρύτητα του προβλήματος, όπως την προσδιόρισε ο γιατρός του- κατηγοριοποιείται σε μία από τις προβλεπόμενες κατηγορίες προτεραιότητας, ενώ, με βάση το πλήθος των ασθενών που αναμένουν για χειρουργική επέμβαση, προσδιορίζεται ο χρόνος κατά τον οποίον μπορεί ο ασθενής να εισαχθεί στο νοσοκομείο για την χειρουργική επέμβαση.
Η λίστα δημοσιοποιείται στον ιστότοπο του νοσοκομείου (http://www.hospital-agrinio.gr/) – (ανώνυμα και με κωδικό που γνωρίζει μόνον ο ασθενής), ώστε να μπορεί ο ασθενής να βλέπει και μόνος του πότε πλησιάζει ο χρόνος που θα κληθεί για το χειρουργείο, ενώ παράλληλα, αυτή η δημοσιότητα, διασφαλίζει τη διαφάνεια, αποτρέποντας την παραβίαση της λίστας για λόγους που δεν έχουν σχέση με την καθ’ αυτό νόσο.
Λίγες μέρες πριν το προγραμματισμένο χειρουργείο, ο ασθενής καλείται από ειδική γραμματεία του νοσοκομείου να προσέλθει στο νοσοκομείο σε συγκεκριμένη ημέρα για την επέμβαση.
Τυχόν αδυναμία προσέλευσής του δεν οδηγεί στο να ακυρωθεί ο προγραμματισμός του και η σειρά του, αλλά προγραμματίζεται πάλι -σε συνεννόηση γραμματέως και ασθενή- για την επέμβαση σε κάποια από τις επόμενες μέρες.
Η διαδικασία αυτή –ως προς τη σειρά- είναι παντελώς ανεξάρτητη από τον γιατρό που είδε τον ασθενή και που θα τον χειρουργήσει. Εξαρτάται αποκλειστικά και μόνον από το είδος της νόσου. Έτσι ο ασθενής δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει μεθόδους παράκαμψης ή επηρεασμού του χρόνου αναμονής του, εκτιθέμενος στον κίνδυνο να γίνει θύμα οιασδήποτε εκμετάλλευσής του από άτομα ή ομάδες.
Επισημαίνουμε εδώ ότι τα επείγοντα χειρουργεία και οι έκτακτες χειρουργικές ανάγκες αντιμετωπίζονται χωρίς κανένα περιορισμό από τη λίστα. Η λίστα αυτή αφορά μόνο χρόνια προβλήματα που μπορεί να προγραμματιστεί ο χρόνος αντιμετώπισής τους.
Επειδή κάθε ριζική αλλαγή απαιτεί καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, ζητούμε την κατανόηση των ασθενών σε τυχόν αρχικές δυσκολίες και ειδικότερα αυτών που έχουν από παλαιότερα προγραμματιστεί από το γιατρό τους.
Και τούτο διότι οι παραγραμματισθείσες από το γιατρό ημερομηνίες μπορεί να χρειαστεί να τροποποιηθούν.
Για την αποφυγή ταλαιπωρίας των πολιτών αυτών, η υπηρεσία έρχεται σε επαφή μαζί τους και τους ενημερώνει για τα νέα δεδομένα.
Υπάρχουν όμως κάποιοι ασθενείς για τους οποίους δεν υπάρχουν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας και αυτό αποτελεί ένα πρόβλημα στον επαναπρογραμματισμό τους. Για διευκόλυνση αυτών των ασθενών θα γίνει προσπάθεια να τηρηθούν οι δοθείσες από παλαιότερα ημερομηνίες, αλλά -λόγω πιθανής προτεραιότητας ιατρικής αιτιολογίας, άλλων ασθενών- υπάρχει το ενδεχόμενο να απαιτηθεί τροποποίηση της ημερομηνίας.
Γι’ αυτό και παρακαλούνται οι ασθενείς που έλαβαν ημερομηνία από το γιατρό τους σε προγενέστερη της 1ης/6ου/2017 ημερομηνία, να επικοινωνούν με την γραμματεία (μέσω του τηλεφωνικού κέντρου) προκειμένου να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και να ενημερωθούν για τις επικαιροποιημένες ημερομηνίες που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν.
Η Διοίκηση του Νοσοκομείου, αλλά και οι εργαζόμενοι, θα είναι με κάθε τρόπο δίπλα στους ασθενείς, τηρώντας πιστά τη λίστα, αλλά και αναπτύσσοντας κάθε άλλη απαραίτητη δράση προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της προστασίας του πολίτη -χρήστη υπηρεσιών υγείας.