Η ανανεωμένη του έκδοση, δεν έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στο σχήμα και το concept γενικότερα. Το πεντάθυρο αμάξωμα είναι εδώ για να απογειώνει την πρακτικότητα, τη στιγμή που η σχεδίαση προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο μοντέλο του C Segment. Οι αισθητικές αλλαγές της τελευταίας ανανέωσης από την Kia, κάνει το XCeed ακόμα πιο ευχάριστο στην όψη και γοητευτικό.
Τόσο εμπρός με τα χωρισμένα στοιχεία των φωτιστικών σωμάτων, όσο και πίσω με τη διαμόρφωση που παραπέμπει σε κυψέλη, χάρη στη συστοιχία των led’s, το XCeed καταφέρνει και προβάλλεται ως σημαντικά ανανεωμένο- αν και στην πραγματικότητα, δεν είναι. Στην καμπίνα του, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο περιορισμένες αλλά αυτό καθόλου δεν αλλάζει την πολύ θετική εικόνα που αποκομίζει κανείς και είναι προϊόν της εξαιρετικής ποιότητας κατασκευής και της επιλογής πολύ καλών υλικών.
Το XCeed έχει πίνακα οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών και κεντρικά τοποθετημένη μικρότερη για το infotainment, με διαγώνιο 10,25 ιντσών. Η “υπογραφή” πως πρόκειται για ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο που έρχεται με αξιώσεις στην ελληνική αγορά, προκύπτει από την υπεροπλία του σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και στα τρία προγράμματα οδήγησης που είναι επιλέξιμα από το σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.
Πολύ δυνατό χαρακτηριστικό ήταν στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, το ηχοσύστημα της JBL που έχει εξαιρετική απόδοση και καθαρότητα στον ήχο. Από εκεί και πέρα, ο κλιματισμός, το θερμαινόμενο τιμόνι και η ύπαρξη θέρμανσης αλλά και αερισμού στα εμπρός καθίσματα, είναι στοιχεία που αναβαθμίζουν το μοντέλο στα μάτια κάθε υποψήφιου αγοραστή και εντείνουν αν θέλετε και την έκπληξη για την εξέλιξη της Kia.
Σε αυτό το πλαίσιο, “κινείται” και η επιλογή των μηχανικών μερών. Κάτω από το εμπρός καπό του “δικού μας” XCeed, υπάρχει ένας ικανότατος 1.500άρης turbo με απόδοση 160 ίππους και 253 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός, είναι τόσο ικανός όσο φαίνεται από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και επιπρόσθετα, συνεργάζεται με στην προκειμένη περίπτωση με το 7άρι αυτόματο με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη, που υπόσχεται απόλυτη εκμετάλλευση της δυναμικής απόδοσης.
Στην πράξη, το παραπάνω σύνολο είναι πολύ θετικό σε ότι αφορά στην απόδοσή του και στη “συμμετοχή του” στη διαμόρφωση της εξαιρετικής συνολικής εικόνας του μοντέλου. Αναλύοντας λίγο παραπάνω τα δεδομένα, ο οδηγός θα διαπιστώσει ένα μικρό “δισταγμό” στη συνεργασία μεταξύ κιβωτίου και κινητήρα, ο οποίος όμως καλύπτεται από τη δυναμική απόδοση του τελευταίου.
Η ανάρτηση με το σφιχτό set up να κρατάει τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα, ενώ την ίδια στιγμή λόγω της απόστασης από το έδαφος δικαιολογεί απόλυτα την crossover προσέγγιση της κατηγορίας, δημιουργεί ένα σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς απαιτητικά. Μπορεί να αυξάνεται γεωμετρικά η κατανάλωση σε τέτοιες συνθήκες αλλά το μοντέλο της Kia έχει τον τρόπο του να προσφέρει ικανοποίηση στον οδηγό.
Είναι σταθερό και κρατάει πολύ δυναμικά, μεταφέροντας πολλή από την ταχύτητα της ευθείας στις στροφές, χωρίς να δείχνει πως έρχεται σε δύσκολη θέση το πλαίσιο. Οι τροχοί των 18 ιντσών με τα φαρδιά ελαστικά (235/45), εξασφαλίζουν εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις συνθήκες, ενώ παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και στη διαμόρφωση της σπορ εικόνας του αυτοκινήτου.
Συμπερασματικά, το νέο XCeed στην έκδοση GT-Line είναι ένα καλοφτιαγμένο Crossover, με πληρέστατο εξοπλισμό και ικανοποιητικούς χώρους για οικογενειακή χρήση. Στην έκδοση που έχουμε στα χέρια μας φαίνεται αρκετά ακριβό αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα εξαιρετικά τοποθετημένο μοντέλο σε μια κατηγορία που οι “σειρήνες” είναι πολλές.
Ίσως να αδικείται από τη συγκεκριμένη τιμολογιακή τοποθέτηση που το φέρνει σε μειονεκτική θέση απέναντι στο εξαιρετικό Sportage αλλά όπως συμβαίνει πάντα και παντού, είναι πολύ καλό να υπάρχουν επιλογές και όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων. Δεν πρέπει πάντως να ξεχνάμε, πως η τιμή του περιλαμβάνει τόσο τα 7 χρόνια της εργοστασιακής εγγύησης, όσο και τα 5 χρόνια δωρεάν service, που όπως και να το κάνουμε, είναι ιδιαίτερα σημαντικά “δώρα” στην εποχή μας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Kia XCeed 1,5T 160 PS 48V 7DCT
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.482, 4κύλινδρος turbo βενζίνης
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/ 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 253/ 1.500–3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 208
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 139
Βάρος (κιλά): 1.430
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.395×1.826×1.495
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 380
Τιμή: Από 31.690 ευρώ (GT-line, με χειροκίνητο κιβώτιο από 29.490 ευρώ)
Πηγή: Sport24.gr