Η έκτη γενιά του δημοφιλούς γερμανικού supermini κλείνει τέσσερα χρόνια, όμως οι καρποί της Stellantis -στην οποία ανήκει και η Opel- αρχίζουν να το εμπλουτίζουν με σπουδαίες αναβαθμίσεις με στόχο να το κρατήσουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο πάλκο τωνπαλιών, καλών Supermini στην Ευρώπη. Απέναντι, κυρίως, στον αυξανόμενο ανταγωνισμό που προέρχεται ακόμα κι από τα ενδότερα της Stellantis, π.χ. με το Peugeot 208 και το νέο Fiat 600.
Σε αντίθεση με πολλά άλλα “φρεσκαρίσματα” των αμαξωμάτων αυτοκινήτων που κατά τα άλλα μένουν ίδια και απαράλλαχτα, η ανανέωση του Corsa στο μέσον του κύκλου ζωής της έκτης αυτής γενιάς του ήταν ιδιαίτερα ουσιώδης.
Μπορεί η εμφανής αλλαγή να είναι η υιοθέτηση της μάσκας Vizor με τα LED φωτιστικά σώματα που εναρμονίζονται με τα νέα φωτιστικά σώματα της γκάμας του Russelsheim, όμως η ανανέωση του Corsa είναι κατά βάθος μια αναβάθμιση ουσίας, με πρωταγωνιστή το τρικύλινδρο μοτέρ 1.2 Turbo βενζίνης – στη συγκεκριμένη δοκιμή και με το αυτόματο κιβώτιο ΑΤ8.
Ο κινητήρας αυτός, που με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ρίχνει την τιμή του Corsa κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ, είναι ίσως η σημαντικότερη παράμετρος της ανανέωσής του καθότι βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά. Ας δούμε, λοιπόν, πως αποδίδει, ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο ΑΤ8.
Opel Corsa 1.2T 100PS AT8: Κινητήρας-Κατανάλωση
Το Corsa προσφέρει ευρεία παλέτα κινητήρων, αν και δίχως κανέναν diesel πλέον. Με 18,5 χιλιάδες μπορεί κανείς να αποκτήσει τον βασικό, τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρου και 75 ίππων. Όμως, με 1.200 ευρώ παραπάνω ξεκινά το τρικύλινδρο 1.2 Turbo Corsa αυτής της δοκιμής στη ρύθμιση των 100 ίππων, ενώ υπάρχει και η έκδοση των 130 PS – που, όμως, ξεκινά από τις 25.200 ευρώ. Αργότερα φέτος θα έρθει και η Mild Hybrid των 136 PS, ενώ φυσικά υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική Corsa-e με 136 ή 156 ίππους -με μπαταρία 51 kWh και περισσότερη αυτονομία 400+ χιλιομέτρων- που ξεκινά από τις 40,6 χιλιάδες.
Κατά συνέπεια, η έκδοση 1.2 Turbo είναι η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή, ακριβώς επειδή κρύβει μια σύγχρονη τρικύλινδρη μονάδα ισχύος -την PureTech- της Stellantis σε τιμή που μέσα στη σημερινή πληθωριστική φούσκα μπορεί ίσως να κριθεί και ως λογική για ένα Supermini. Όμως, ο κινητήρας αυτός αξίζει; Προσδίδει στο Corsa καλή σχέση αξίας-τιμής;
Η απάντηση είναι ναι. Το μοτέρ αυτό είναι γεμάτο με ροπή από χαμηλά, γίνεται ζωηρό με το ξύπνημα του Turbo και με το peak της ροπής των 205 Nm από τις 1.750 στροφές, έχει μπόλικη ισχύ παντού και πάντα και ακριβώς επειδή είναι τόσο ροπάτο απαιτεί και λιγότερα κατεβάσματα σχέσεων από το αυτόματο κιβώτιο ΑΤ8. Ως αποτέλεσμα, η μέση κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί χωρίς δυσκολία στα 6,5 lt/100km.
Πρόκειται για ένα πολιτισμένο μοτέρ, που είναι πολύ πιο δυνατό από όσο ίσως αφήνει να εννοηθεί η εργοστασιακή επιτάχυνση 0-100 km/h στα 10,8 δευτερόλεπτα. Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στις σχετικά κοντές σχέσεις μετάδοσης του αυτόματου κιβωτίου, το οποίο πέραν της άνεσης που προσφέρει στην πόλη είναι και τόσο καλορυθμισμένο, τόσο ευφυές στην απόκριση των επιθυμιών του οδηγού, που καθιστά αυτή την έκδοση του Corsa μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη.
Η ρύθμιση του κιβωτίου είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία αυτού του φρέσκου Corsa, καθώς στην αγορά υπάρχουν και αυτόματα κιβώτια που είναι στην πράξη πολύ πιο κουραστικά από τα μηχανικά. Αλλά όχι το ΑΤ8 της Stellantis. Ανταποκρίνεται με σπιρτάδα ακόμα κι αν κινηθείς με σβέλτο ρυθμό σε κάποιο βουνό, αν και για αυτές τις στιγμές υπάρχουν και τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι, για τις χειροκίνητες επιλογές των σχέσεων.
Opel Corsa 1.2T 100PS AT8: Στο δρόμο
Στην τελευταία περίπτωση, ενός ορεινού φιδίσου δρόμου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το οδηγικό προφίλ Sport και έτσι να ρυθμίσει το αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει σχέσεις πιο ψηλά, κι έτσι να κάνει τη μετάδοση συνήθως με μια σχέση χαμηλότερη από ό,τι συνήθως.
Το Corsa ανταποκρίνεται σε αυτό το ρυθμό, με αρκετή πρόσφυση και ικανοποιητικό έλεγχο των κλίσεων, όμως η κλίση του ίδιου από πλευράς φιλοσοφίας δεν είναι αυτή, αλλά ο συμβιβασμός μεταξύ σπορ οδήγησης και άνεσης στην καθημερινότητα. Το πάτημά του είναι στιβαρό αλλά όχι όσο στιβαρό σαν του Renault Clio, ενώ η ανάρτησή του προσδίδει ακρετά καλή άνεση, αλλά όχι σαν του Citroen C3. Είναι μια χρυσή τομή ανάμεσα στις δύο αυτές διαφορετικές φιλοσοφίες.
Εξάλλου, η πίσω ανάρτηση έχει ημι-άκαμπτο άξονα (λογικό, για αυτό το εύρος τιμής) κι έτσι ίσως δυσανασχετήσει σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, αλλά κατά τα άλλα τίποτα δεν είναι ενοχλητικό στην απόσβεση της ανάρτησης. Η τελευταία του χαρίζει και αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, για μακρινά ταξίδια που έτσι γίνονται πιο άνετα – και πιο ήσυχα, με τη βελτιωμένη ηχομόνωση.
Opel Corsa 2024: Σχεδίαση
Αυτά με τα μηχανικά. Όμως, το φρέσκο Corsa του 2024 έχει σημαντικές αλλαγές τόσο στη σχεδίαση, όσο και στις τεχνολογίες του εσωτερικού. Ξεκινώντας από την πρώτη, η μάσκα είναι εν λευκώ σχεδιασμένη βάσει της νέας αντίληψης των πραγμάτων από τους σχεδιαστές στο Russelsheim. Κεντρικό ρόλο σε αυτό παίζει η ενιαία μαύρη γυαλιστερή μάσκα Vizor, που πρωτοείδαμε στο Mokka και έπειτα στο Crossland και στο Grandland και φυσικά στο Astra.
Κύρια στοιχεία της μαύρης αυτής μάσκας είναι το μεγάλο σήμα της Opel στο κέντρο και η πλήρης αφομοίωση με τα φωτιστικά σώματα τις άκρες τους, που πλέον έχουν τη νέα αισθητική βέλους από τα Intelli-Lux LED στο εσωτερικό τους. Καινούριοι είναι και οι λεπτοί αεραγωγοί στις άκρες του προφυλακτήρα. Έτσι, το Corsa ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της Opel, και γίνεται πιο νεανικό και φρέσκο.
Στην ουρά δεν υπάρχει καμία τόσο χτυπητή σχεδιαστική αλλαγή, πέραν ορισμένων τροποποιήσεων του προφυλακτήρα και της γραμματοσειράς Corsa στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Ωστόσο, η τρίτη κολόνα έχει μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: μια μαύρη γραμμή εκεί που ενώνεται με την οροφή, που είναι αρκετή για να σπάσει τη μονοτονία (ειδικά στο λευκό χρώμα) και συνδέεται αρμονικά με την πτέρυγα στην απόληξη της οροφής.
Opel Corsa 2024: Εσωτερικό
Το φρεσκάρισμα της 6ης γενιάς του Corsa δεν επιφυλάσσει σχεδιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό, με μια σημαντική εξαίρεση: την κονσόλα. Από εκεί αφαιρέθηκε -στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο- ο μεγάλος και ογκώδης επιλογέας της μετάδοσης και έδωσε στη θέση του στη λεία, μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια της Stellantis, με κουμπιά για τις επιλογές της κίνησης και για το χειρόφρενο.
Η εργονομία της θέσης οδήγησης θα μπορούσε, σίγουρα, να ήταν λίγο καλύτερη, καθώς επιτυγχάνεται -ειδικά για πιο υψηλόσωμους οδηγούς- μόνο αν φέρεις το τιμόνι αρκετά έξω, κι έπειτα δυσκολεύεσαι λίγο να μπεις και να βγεις. Κατά τα άλλα η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών είναι εξαίρετη, και -ευτυχώς- έχουν παραμείνει η φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό.
Μια σπουδαία αλλαγή στο ταμπλό είναι η νέα οθόνη αφής για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα, που είναι αφομοιωμένη στο σχέδιο -και όχι αιωρούμενη- και αναλόγως της έκδοσης έχει μέγεθος 7 έως 10 ιντσών. Προσφέρει ασύρματη σύνδεση του κινητού μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι με το νέας γενιάς λογισμικό της Opel λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα και πιο απλά -στοιχείο σημαντικό για τον χειρισμό της εν κινήσει- και με πιο ωραία γραφικά.
Και περνάμε στους χώρους: ποτέ αυτοί δεν ήταν το δυνατό στοιχείο του Corsa, αλλά μέσα στα 4,060 μέτρα του (και στα 2,545 μέτρα ανάμεσα σε κάθε άξονα) οι πίσω επιβάτες θα χρειαστεί να κάνουν λίγους συμβιβασμούς μόνο στο χώρο των ποδιών τους. Κατά τα άλλα το πλάτος για τους ώμους και το ύψος για τα κεφάλια είναι μια χαρά, και μπορεί να χωρέσει και πέμπτος με λίγη καλή θέληση. Τα 309 λίτρα για τις αποσκευές είναι αξιοπρεπή, και φτάνουν τα 1.081 lt με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα
Η αναβάθμιση της 6ης γενιάς του Opel Corsa το κάνει πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από όσο δείχνει η αλλαγή της μάσκας του. Και σίγουρα το κρατά άκρως ανταγωνιστικό, επάξια, για να συνεχίσει να προσθέτει στις περισσότερες από 14 εκατομμύρια πωλήσεις του από το 1982. Με αυτό τον κινητήρα -και ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο-, με τιμή από 19.700 ευρώ με τη μηχανικό κιβώτιο και 21.200 ευρώ με το ΑΤ8, αποτελεί την πιο συμφέρουσα πρόταση της γκάμας, διακρίνεται σίγουρα για τη σχέση αξίας-τιμής του.
Από εκεί και πέρα, οι τιμές αυξάνονται με την επιλογή της έκδοσης εξοπλισμού -ή με την ισχυρότερη και φυσικά την ηλεκτρική του έκδοση-, αλλά ακόμα και οι βασικές είναι πλήρες σε ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Και με αυτόν τον κινητήρα, επίσης, έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, που είναι άλλο ένα μπόνους δίπλα στην κατανάλωση (σε ρεαλιστικές συνθήκες) των 6,5 lt/100km. Κάνει εύκολα και άνετα ό,τι πρέπει να κάνει στην καθημερινότητα, ταξιδεύει μια χαρά, και έτσι εξακολουθεί να τιμά το περιβόητο όνομά του.
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 Turbo / Βενζίνη
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο/ 8
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 205 Nm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 10,8 sec
- Τελική ταχύτητα: 192 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 122 g/km
- Μήκος: 4,061 m
- Μεταξόνιο: 2,538 m
- Βάρος: 1.203 kg
- Χώρος αποσκευών: 309-1.081 lt
- Τιμή: από 21.200 €
Πηγή: Sport24.gr