Connect with us

Auto-Moto

Δοκιμή του νέου ηλεκτρικού SUV Volvo EX30 RWD με τη μεγαλύτερη αυτονομία

Δεν είναι κάτι νέο για τη Volvo το να παρουσιάζει όμορφες προτάσεις, SUV και μη, με σωστές τεχνολογικές περγαμηνές και αισθητική που εναρμονίζεται με την χρηστική λειτουργικότητα. Το νέο EX30, το μικρότερο αμιγώς ηλεκτρικό της γκάμας της, δείχνει από την πρώτη στιγμή τις προθέσεις της Volvo απέναντι σε ένα αυτοκινητιστικό κόσμο που αλλάζει.

Εκτός αυτού που βλέπεις, το οποίο είναι καλαίσθητο από κάθε μεριά δίνοντάς σου την εντύπωση πως κοιτάς κάτι μεγαλύτερο από ότι είναι στην πραγματικότητα, το EX30 κερδίζει τα στοιχήματα ένα προς ένα. Αρχής γενομένης από την εικόνα. Κρατώντας τις γραμμές που κάνουν τα μοντέλα του πάλαι ποτέ Σουηδού κατασκευαστή να ξεχωρίζουν, έχει τις λεπτομέρειες εκείνες που το τοποθετούν στη θέση του leader για το μέλλον όλης της γκάμας.

Εμπρός και πίσω, φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED, που δίνουν ξεχωριστό αποτύπωμα και αναγνωρισιμότητα από μακριά, κάνουν τη δουλειά τους υποδειγματικά, δίνοντας ένα αβαντάζ ασφάλειας στις μετακινήσεις. Το συμπαγές ΕΧ30, στέκεται πάνω σε μεγάλους τροχούς με ελαστικά χαμηλού προφίλ, προσφέροντας μια ξεκάθαρη προσέγγιση στη σπορ διάθεση της κλάσης.

Είναι και η διχρωμία του αμαξώματος που εντείνει τη νεοτερίστικη διάθεση και έρχεται σε πλήρη αρμονία με τη μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή που αλλάζει κυριολεκτικά το περιβάλλον στην καμπίνα. Εκεί που το λευκό συνθετικό δέρμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, τονίζει τον premium χαρακτήρα που κάθε Volvo οφείλει να έχει εκ προοιμίου.

Στο ταμπλό, η -κάτι μου θυμίζει- αισθητική απλότητα, βάζει εύκολα στον οδηγό που θα μπει για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο και θα κάτσει πίσω από το τιμόνι. Για να φτάσει εκεί, ακουμπά την κάρτα- κλειδί με τρόπο που -κάτι μου θυμίζει- στην κεντρική κολώνα του αμαξώματος (B-Pillar) για να την τοποθετήσει στη συνέχεια στο σημείο που δίνει τη σχεδόν ανέπαφη εντολή για εκκίνηση του ηλεκτρικού κυκλώματος.

Δεν υπάρχει πλήκτρο εκκίνησης του (ηλεκτρο)κινητήρα, ούτε φυσικά και κλειδί με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός, είναι να επιλέξει το D με το δεξί μοχλοδιακόπτη δεξιά από το τιμόνι πατώντας το φρένο, προκειμένου να περάσει στη φάση της οδήγησης. Ούτε χειρόφρενο, ούτε τίποτα. Στα εντυπωσιακά highlights του αυτοκινήτου, ο μοναδικός τετράγωνος διακόπτης για την ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος, καθώς και κάποιες εντολές που έχουν μεταφερθεί στην κεντρική οθόνη.

Για να λύσουμε και το -κάτι μου θυμίζει- μυστήριο, όπως συμβαίνει και στα μοντέλα της Tesla, έτσι και εδώ, οι εξωτερικοί καθρέπτες ρυθμίζονται με τους διακόπτες του τιμονιού αφού βρεθεί το σχετικό μενού μέσω της κεντρικής οθόνης, όπως και το άνοιγμα της θήκης για τα έγγραφα του αυτοκινήτου που κατά παράδοση ήταν στο ντουλαπάκι του οδηγού. Ακόμα και αυτό λοιπόν, ανοίγει στο ΕΧ30 με διακόπτη στην οθόνη.

Η οποία, έχει διαγώνιο 12,3 ιντσών και είναι τοποθετημένη κάθετα, ενώ εδώ που τα λέμε, θα μπορούσε να είναι και λίγο μεγαλύτερη αυξάνοντας το hype του αυτοκινήτου. Στο πνεύμα της αφαιρετικής αισθητικής και οι διακόπτες για τα παράθυρα εμπρός και πίσω, που εδράζονται σαν σε “φωλιά” στο υποβραχιώνιο- με τους μπροστινούς να έχουν διπλή λειτουργία για να ελέγχουν και τα πίσω παράθυρα. Ειδική μνεία αξίζει η πτυσσόμενη θήκη που εκτείνεται μέσα από το υποβραχιώνιο και προς τα εμπρός, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε διπλή ποτηροθήκη αλλά και η θήκη από κάτω, με το κάλυμμα που καθιστά το πάτωμά της “διπλό”.

Στο πίσω κάθισμα θα βρουν τη θέση τους και θα βολευτούν ακόμα και ενήλικες με ανάστημα άνω του 1,80 μέτρα, αρκεί οι μπροστινοί να κάνουν χρήση των ευκολιών που έχουν στη διάθεσή τους και να φέρουν πιο μπροστά τα δικά τους καθίσματα- με τον οδηγό να σπρώχνει μέσα και το τιμόνι. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, που ο οδηγός θα “στριμωχτεί” κάπως, η κατάσταση μπορεί να περιορίζει την άνεση αλλά προσφέρεται ως λύση για να μπουν αυτοί που πρέπει στην καμπίνα.

Πιο πίσω, με την ηλεκτρική πόρτα που έχει ένα πολύ διακριτικό διακόπτη για το χειρισμό της, αποκαλύπτεται ένας όχι ιδιαίτερα μεγάλος χώρος αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 318 λίτρα και κανονικό σχήμα για απόλυτη εκμετάλλευση. Όπως συνηθίζεται στα hatch αμαξώματα, η εταζέρα είναι αφαιρούμενη και προσφέρει τη δυνατότητα εκμετάλλευση και του συνολικού ύψους όταν αυτό είναι απαραίτητο.

Έχοντας “χωνέψει” πως μεγάλο μέρος του ελέγχου των λειτουργιών του ΕΧ30 “περνά” από την οθόνη στο ταμπλό, η πορεία με το νέο μικρό Volvo είναι πάρα πολύ ευχάριστη. Τον πρώτο λόγο έχει η ανάρτηση με την εξαιρετική ρύθμιση που δεν αλλάζει σημαντικά όταν το αυτοκίνητο κινείται με τέσσερις ενήλικους ή μόνο με τον οδηγό. Έχει μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και συγκράτησης των κλίσεων, που σε κάνει να θέλεις να γράψεις χιλιόμετρα μαζί του.

Χιλιόμετρα τα οποία με μια φόρτιση μπορεί να είναι έως και 475 όταν κινείσαι στην πόλη σύμφωνα με τη Volvo, αρκεί να μην θέλεις συχνά να φέρνεις τους 272 ίππους στο προσκήνιο προκειμένου να απολαμβάνεις αθόρυβη επιτάχυνση σπορ αυτοκινήτου. Το μικρό ΕΧ30 στη διαμόρφωση που είχαμε στα χέρια μας, για τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 5,3 δευτερόλεπτα, χρόνος που αρμόζει σε supercars δεκαετίας.

Η ανάρτηση με τα τυπικά γόνατα MacPherson εμπρός και τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, δίνει εξαιρετικά χαρακτηριστικά στο ΕΧ30, που μπορεί και προσφέρει πολλαπλά επίπεδα ευχαρίστησης στον οδηγό του. Σημαντικό ρόλο παίζει και η χρήση της νέας πλατφόρμας της Geely που είναι για αποκλειστική χρήση σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και προσφέρει ιδιαίτερα καλή ισορροπία στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Όπως κάθε μοντέλο που βασίζεται σε πλατφόρμα αποκλειστικής εφαρμογής αμιγώς ηλεκτρικών, η αίσθηση του ΕΧ30 είναι ενισχυμένα σύγχρονη και ανάλαφρη. Παρά τα 1.830 κιλά του απόβαρου, λίγο η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, λίγο η κινηματική των μηχανικών μερών που δεν έχουν περιττές ενισχύσεις απορρόφησης κραδασμών (όπως συμβαίνει στα υβριδικά αλλά και στα μοντέλα που έχουν εκ των υστέρων παρουσιαστεί ως αμιγώς ηλεκτρικά), η αίσθηση είναι πραγματικά σπουδαία.

Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς από ένα απόλυτα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο με μήκος 4,23 μέτρα; Μα φυσικά ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό, το οποίο φυσικά και δίνει το παρόν, δίνοντας προεκτάσεις ασφάλειας ακόμα και σε συνηθισμένες κινήσεις όπως το άνοιγμα της πόρτας όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, με ειδοποίηση για την ύπαρξη κινούμενου αντικειμένου στην αντίστοιχη πλευρά.

Η μπαταρία του ΕΧ30 με την αυξημένη αυτονομία της έκδοσης που έχουμε στα χέρια μας, έχει χωρητικότητα 69,0 kWh- που για το μέγεθος του αυτοκινήτου, είναι μάλλον μεγάλη. Η φόρτιση είναι και αυτή γρήγορη διαδικασία, με τον onboard φορτιστή του αυτοκινήτου να επιτρέπει ροή έως και 22 kW ανά ώρα (πράγμα σπάνιο για ηλεκτρικό μοντέλο και ένδειξη του πόσο προηγμένη είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Volvo εδώ), σε σύνδεση με ανάλογο wallbox.

Η σύνδεση σε ταχυφορτιστή, επιτρέπει το ρυθμό φόρτισης να αυξηθεί κάθετα, φτάνοντας έως και τα 153 kW. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η σύνδεση σε 22άρι wallbox για να πάει από το 10 έως το 80% της φόρτισης, το ΕΧ30 χρειάζεται περίπου 4 ώρες (σε 11άρι χρειάζεται 7,5 ώρες), ενώ σε ταχυφορτιστή, το ίδιο αποτέλεσμα έρχεται μόλις σε 26 λεπτά της ώρας, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών με το μικρότερο των ηλεκτρικών SUV της Volvo.

Το take it or leave it σύνολο της Volvo, έχει έναν ακόμα άσσο στο μανίκι του. Αν σου αρέσει αυτό που βλέπεις και θα ήθελες να το έχεις στο γκαράζ σου, μπορείς να υπολογίζεις ένα ποσό ανάλογο με εκείνο που θα έδινες για κάποιο υβριδικό της εταιρείας με αντίστοιχη απόδοση. Η τιμή των 37.572 ευρώ που με τη χρήση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ” (ισχύει μέχρι και τον Απρίλιο) πέφτει κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ, φέρνει το ΕΧ30 σε πλεονεκτική θέση.

Επαναπροσδιορίζει τις αξίες της κατηγορίας, δίνοντας ένα ξεκάθαρο -και ότι “τύπου”- premium μοντέλο ανάμεσα σε προτάσεις που μπορεί να “χάνουν” σε βάρος ονόματος και αντίστοιχα, σε αξία μεταπώλησης. Αυτό είναι ένα επιπλέον δεδομένο που οφείλει να το πάρει σοβαρά υπόψη κάθε υποψήφιος αγοραστής, μια και μιλάμε έτσι και αλλιώς για χρήματα που ξεφεύγουν από την απλή δαπάνη και περνούν στο επίπεδο της τοποθέτησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά– Volvo EX 30 RWD Extended Range

Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς (ίπποι): 272

Ροπή (Nm): 343

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 69,0

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 5,3”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180

Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 17,0

Αυτονομία (εργοστασιακή σε χιλιόμετρα): 475

Διαστάσεις: (χιλιοστά) ΜxΠxΥ: 4.233×1.837×1.555

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.650

Βάρος (κιλά): 1.830

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 318

Τιμή: Από 37.572 ευρώ (χωρίς την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”)

Πηγή: Sport24.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014