Το γαλλικό best-seller, που ανανεώθηκε αισθητικά και μηχανικά πριν από λίγους μήνες, καλύπτει με όλη τη “βεντάλια” των εκδόσεών του -υβριδικές, βενζίνης, diesel, υγραερίου- το πλήρες εύρος των θερμικών αυτοκινήτων της άκρως δημοφιλούς και εμπορικής κατηγορίας Β, των παλιών supermini.
Σε όλη αυτή τη βεντάλια παραμένει κατά βάθος ένα Clio, με όλη τη στιβαρότητα ενός εκ των πλέον σπορτίφ αυτοκινήτων της κατηγορίας. Όμως από όλες του τις εκδόσεις αν κάποια κλίνει περισσότερο προς την καθημερινή άνεση και την οικονομία, αυτή είναι της συγκεκριμένης δοκιμής: το Clio TCe 100 LPG που μπορεί να καίει είτε βενζίνη είτε υγραέριο.
Τα πλεονεκτήματα του LPG είναι ότι πληθαίνουν διαρκώς στη χώρα μας τα πρατήρια καυσίμων που το διαθέτουν, ότι περιλαμβάνει περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τη βενζίνη, καθώς και το γεγονός ότι η τιμή του είναι χαμηλότερη από τη μισή της βενζίνης.
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες, η τιμή του LPG κυμαίνεται στα 0,7-0,8 ευρώ/λίτρο. Σε ρεαλιστικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση υγραερίου κυμαίνεται με σχετικά προσεκτική οδήγηση στα 7,5 lt LPG/100km, που σημαίνει ότι για να καλύψει 100 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες χρειάζεται 5,25 έως 6,00 ευρώ.
Όταν το Clio καίει βενζίνη, η μέση του ρεαλιστική κατανάλωση είναι στα 6,3 lt/100km, που -αν υπολογίσουμε σήμερα την τιμή της βενζίνης στα 1,8-1,9 ευρώ ανά λίτρο- σημαίνει με τη σειρά του ότι για 100 χιλιόμετρα χρειάζεται 11,34 έως 11,97 ευρώ αντίστοιχα.
Είναι σημαντική διαφορά, που δείχνει -με τις σημερινές τιμές του LPG- ότι μπορεί κανείς να βγει πολύ κερδισμένος αν καλύπτει πολλά χιλιόμετρα κι αν έχει πρόσβαση σε πρατήριο υγραερίου σε κοντινή απόσταση από το χώρο που κινείται. Κάτι που, πλέον, συμβαίνει για όλο και περισσότερους οδηγούς, με την αύξηση των πρατηρίων με LPG.
Επιπλέον, με δοχεία καυσίμου 32 λίτρων υγραερίου (στη θέση της ρεζέρβας) και 39 λίτρων βενζίνης, το Clio της διττής αυτής έκδοσης ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας με ένα πλήρες γέμισμα και των δύο ρεζερβουάρ – και βεβαίως η μέση κατανάλωση πέφτει στο ταξίδι σε σχέση με τις δύο παραπάνω τιμές. Και εκπέμπει και 8% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Renault Clio TCe 100 LPG: Κινητήρας-Κατανάλωση
Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. λειτουργεί χωρίς να χρειαστεί καμία παρέμβαση είτε με βενζίνη, είτε με υγραέριο. Δίπλα στο αριστερό γόνατο του οδηγού ένα κουμπί με την ένδειξη LPG επιτρέπει την επιλογή του καυσίμου και πέντε λαμπάκια πάνω του δείχνουν το διαθέσιμο υγραέριο που υπάρχει στο δοχείο.
Αν το υγραέριο εξαντληθεί, τότε γίνεται αυτόματα η εναλλαγή στην καύση βενζίνης χωρίς καν να την αντιληφθεί ο οδηγός κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Την ασφάλεια του συστήματος υγραερίου εγγυάται το ατσάλι υψηλής αντοχής του περιβλήματος του ρεζερβουάρ, οι βαλβίδες ασφαλείας και άλλες δικλείδες.
Όσον αφορά στον κινητήρα καθαυτό, στο ανανεωμένο Clio η τρικύλινδρη μονάδα έχει αρκετές αναβαθμίσεις για το διττό της ρόλο, που την κάνουν εξαιρετικά πολιτισμένη σε λειτουργία, χωρίς κραδασμούς -ακόμα και χαμηλά όταν καίει καυσαέριο, που είναι σημαντικό για την πόλη- και ήσυχη. Ανάλογες παρεμβάσεις έγιναν και στο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Βεβαίως, σε ένα αυτοκίνητο πόλης τέτοιου προσανατολισμού δεν μπορούμε να περιμένουμε και τόσο “καυτές” επιδόσεις, μιας και το κύριο μέλημα στη ρύθμιση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου είναι η οικονομία. Με τη βενζίνη το τρικύλινδρο μοτέρ αποδίδει 91 και με το υγραέριο 100 ίππους, και 160 / 170 Nm ροπής αντίστοιχα, σημειώνοντας την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 12,5 και 11,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Renault Clio TCe 100 LPG: Στο δρόμο
Το Clio ήταν ανέκαθεν ένα από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β που έκλιναν προς τη σπορ συμπεριφορά και το δυναμικό πάτημα στο δρόμο, σε αντίθεση π.χ. με αυτοκίνητα σαν το Citroen C3 που έχουν σε πρώτο πλάνο την απόλυτη άνεση στην καθημερινότητα.
Το Clio TCe 100 LPG, βάσει του προσανατολισμού του, δίνει την αίσθηση πως έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει περισσότερη άνεση, καλύτερη ποιότητα κύλισης, απορροφώντας πιο αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των δρόμων με λίγο πιο μαλακή αίσθηση της ανάρτησης πίσω από τις ζάντες των 16 ιντσών.
Παρόλα αυτά, το πλαίσιο του Clio παραμένει στιβαρό όσο πάντοτε, προσφέροντας ένα συγκροτημένο σύνολο σε λίγο πιο σβέλτο ρυθμό, αρκετά καλή πρόσφυση και ελεγχόμενες κλίσεις. Και η ρύθμιση του κιβωτίου είναι μεν προσανατολισμένη στην άνεση, αλλά όχι σε απόλυτο βαθμό, επιτρέποντας στον οδηγό να μένει αρμονικά στο εύρος του peak της ροπής πάνω από τις 2.000 στροφές.
Με λίγα λόγια, η έκδοση LPG κατ’ επιλογήν δεν είναι η ίδια σποτίφ, αλλά είναι η βάση στην οποία πατάει. Εξάλλου, το Clio προσφέρει στις κορυφαίες εκδόσεις και την επιλογή μεταξύ των προφίλ οδήγησης Eco, My Sense και Sport, που απεικονίζονται με διαφορετικά γραφικά στην κεντρική οθόνη. Η Eco αφορά στην άνεση και στην οικονομία, ενώ η Sport στην πιο σβέλτη οδήγηση “σφίγγοντας” το τιμόνι και κάνοντας αμεσότερη την απόκριση του γκαζιού.
Renault Clio TCe 100 LPG: Σχεδίαση
Πέραν των μηχανικών μερών, η ανανέωση του Clio περιλαμβάνει και αρκετές σχεδιαστικές παρεμβάσεις κυρίως στο αμάξωμα: εκ πρώτης όψεως η πιο προφανής είναι τα νέα φωτιστικά σώματα, με λεπτότερους προβολείς LED Pure Vision και τα LED ημέρας σε ένα πλαίσιο σχήματος μπούμερανγκ στο κάτω μέρος τους.
Υιοθετώντας την ταυτότητα των νέων αυτοκινήτων της Renault, όπως του Scenic, το μέγεθος του -ανανεωμένου- εμβλήματος της εταιρείας έχει μεγαλώσει στο κέντρο της μάσκας, ενώ έχουν αλλάξει σημαντικά και οι προφυλακτήρες με το μεγάλο αεραγωγό στο κέντρο (του μπροστινού) και ανασχεδιασμένους στις άκρες τους. Μικρές αλλαγές έχουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα LED, με λίγο διαφορετικές γραμμές και διάφανο κάλυμμα.
Renault Clio TCe 100 LPG: Εσωτερικό
Περνώντας στην καμπίνα του ανανεωμένου Clio, κλασσικά εκεί την πρώτη εντύπωση κλέβει η -ίδια με του Arkana- κεντρική ψηφιακή οθόνη, μεγέθους 7 ή 9,3 ιντσών, που φιλοξενεί το εξαιρετικά εύχρηστο λογισμικό της Renault για τη διαχείριση των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας.
Σε πιο λεπτομερή ψηλάφηση του εσωτερικού θα διαπιστώσει κανείς ότι είναι επενδεδυμένο σε πολλές επιφάνειές του -όπως στο ταμπλό, στα καθίσματα και στις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών- με οικολογικού προσανατολισμού, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά. Αυτό αναβαθμίζει γενικότερα την αίσθηση της ποιότητας.
Αν και το κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι έχουν αρκετές ρυθμίσεις και στις τρεις διαστάσεις, η θέση οδήγησης του Clio εξακολουθεί να στερείται κάτι λίγο από την πλευρά της απόλυτα άνετης γεωμετρίας του σώματος του οδηγού. Επιπλέον, δεν είναι το κορυφαίο από άποψη χώρων στην κατηγορία, χωρίς να σημαίνει ότι δεν χωρά τέσσερις επιβάτες, αλλά σίγουρα έχει κορυφαίο χώρο αποσκευών.
Ο τελευταίος εξακολουθεί να προσφέρει 391 λίτρα, μιας και το ρεζερβουάρ του LPG δεν εισβάλλει δεδομένου ότι έχει πάρει τη θέση της ρεζέρβας. Με την πτώση των πίσω καθισμάτων χωρά 1.069 λίτρα, αλλά το δάπεδο είναι χαμηλότερα και από τα καθίσματα και από το κατώφλι της πίσω πόρτας, κι αυτό κάνει ελάχιστα πιο περίπλοκη τη φόρτωση πιο ογκωδών αντικειμένων.
Όσο για τον εξοπλισμό, είναι αρκετά αξιόλογος -με ευρεία σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης- από τη βασική έκδοση, αλλά η κορυφαία έκδοση αυτή (Techno) περιλαμβάνει τη μεγάλη οθόνη με κάμερα οπισθοπορείας, τα προφίλ οδήγησης του Multi-Sense και αυτόματο κλιματισμό, μεταξύ άλλων.
Renault Clio TCe 100 LPG: Συμπέρασμα
To Clio διττού καυσίμου, TCe 100 LPG, κρύβει την απόλυτη σαφήνεια της επιλογής της Renault για την έκδοση αυτή, που βάζει πρώτες προτεραιότητες τη μείωση του καθημερινού κόστους χρήσης μέσω του υγραερίου (καθώς και της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας), και παράλληλα την άνετη και ακούραστη κίνηση στην πόλη.
Τα καλά της έκδοσης LPG, επίσης, αφορούν στην εργοστασιακή κατασκευή του συστήματος, και το γεγονός ότι καλύπτεται από την 5ετή εγγύηση (ή 100.000 km) της Renault. Η τιμή του ξεκινά από τα 21.870 ευρώ στη βασική έκδοση, και 23.680 ευρώ στην πλούσια έκδοση Techno. Αν σκεφτούμε ότι το νέο Clio ξεκινά από τις 20.570 ευρώ, η διττή έκδοση είναι αρκετά συμφέρουσα: που σημαίνει ότι δεν είναι απαραίτητο να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα ετησίως για να αποσβέσεις το έξτρα κόστος.
Renault Clio TCe 100 LPG
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη/Υγραέριο (LPG)
- Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό/ 6
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 100 ίπποι / 4.600 rpm
- Ροπή: 170 Nm / 2.000 rpm
- 0-100 km/h: 12,5 sec (βενζίνη) / 11,8 sec (LPG)
- Τελική ταχύτητα: 174 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,2 lt/100 km (βενζίνη) / 6,7 lt/100 km (LPG)
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 122-123 g/km (βενζίνη) / 108-109 g/km (LPG)
- Μήκος: 4,053 m
- Μεταξόνιο: 2,583 m
- Βάρος: 1.144 kg
- Χώρος αποσκευών: 391-1.069 lt
- Τιμή: από 21.870 €
Πηγή: Sport24.gr