Αν ανατρέξει κανείς στην πρόσφατη ιστορία της Hyundai, ειδικά αν το κάνει “συγκριτικά” με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, θα μείνει με το στόμα ανοιχτό από την αλματώδη ανάπτυξη. Πρακτικά, μέσα σε 20 χρόνια, η Hyundai έχει φτάσει να αμφισβητεί στα ίσια κάθε mainstream κατασκευαστή -SUV μοντέλων και όχι μόνο- ακόμα και αυτούς που είχαν το “προνόμιο” να θεωρούνται “γηγενείς”, λόγω εντοπιότητας στην Ευρώπη.
Η Κορεάτικη εταιρεία, έδειξε πως δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, όταν από την πρώτη στιγμή της σοβαρής της παρουσίας στην Ευρώπαϊκή αγορά, έδειξε εξαιρετικά αντανακλαστικά για το “που πάει” η αγορά και τι θα είχε ενδιαφέρον για να ασχοληθεί πάση δυνάμει. Για να μην επεκταθούμε, θα μείνουμε μόνο στο Kona και θα πούμε πως όπως έγινε και με την πρώτη του γενιά, το αυτοκίνητο έδειξε να είναι στην καρδιά του καταναλωτικού ενδιαφέροντος.
Με εκδόσεις και χαρίσματα που το έφεραν συχνά- πυκνά στην τελική τριάδα των επιλογών κάθε σοβαρά ενδιαφερόμενου υποψήφιου αγοραστή, το Kona έδειξε από πολύ νωρίς πως είχε πιάσει τον παλμό της εποχής που ήθελε οικογενειακά SUV και crossover, με καλή ποιότητα, αξιοπιστία και ευκολία στη χρήση. Όπως έκανε λοιπόν και το προηγούμενο, έτσι και το σημερινό Kona με την “εξωγήινη” εμφάνιση, έρχεται να δώσει απαντήσεις σε κάθε ερώτηση.
Μάλιστα, οι απαντήσεις αυτές, είναι σταθερά εστιασμένες προς τη σωστή κατεύθυνση και με γνήσια “στέρεη” βάση, που δίνει στο αυτοκίνητο πολλά πλεονεκτήματα και το φέρνει σε πλεονεκτική θέση απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή. Μόνο που αυτή τη φορά, στο κάδρο δεν είναι μόνο η κατηγορία των B-SUV αλλά πλέον επεκτείνεται σε κάθε μοντέλο που μπαίνει στη “C”.
Αν αυτό που βλέπεις, είναι πειστικό και σου δίνει το “go” για να ενδιαφερθείς ζεστά για το μοντέλο, τότε το Kona θα σε κολακέψει. Όσο πιο “μέσα” μπαίνεις στη λογική και τη φιλοσοφία του Κορεάτικου μοντέλου, τόσο πιο ελκυστικό γίνεται. Ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο με όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο αγοραστής SUV μοντέλου σήμερα, το Kona σε δελεάζει με τον χιλιάρη turbo κινητήρα του και την οικονομία που το πακέτο υπόσχεται.
Πίσω από το τιμόνι, οι ψηφιακές οθόνες δημιουργούν την αίσθηση πως είσαι μέσα σε κάτι πολύ πιο ακριβό, ενώ σε αυτό συμβάλλει και η επιλογή των υλικών στο ταμπλό, που είναι ξεκάθαρα με premium προσανατολισμό στην αφή, εκτός της εξαιρετικής αισθητικής που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ούτε στους πλέον υποχόνδριους επί του θέματος. Χωροταξικά, η καμπίνα καλύπτει τις ανάγκες που το μέγεθος του νέου Kona υπόσχεται.
Οι χώροι για τα αντικείμενα των πέντε που φιλοξενούνται με αρκετή άνεση, είναι πλούσιοι και όλοι θα βρουν κάπου να αποθηκεύσουν τα φορητά τους αντικείμενα. Στο χώρο των αποσκευών, η κανονικότητα του σχήματος διαταράσσεται από τους θόλους των τροχών αλλά οι σχεδιαστές έχουν φροντίσει να “καλύψουν” το handicap, προσφέροντας διπλό “πάτωμα”, μεγαλύτερο πλάτος στην είσοδο του χώρου και θήκες για αντικείμενα εκατέρωθεν.
Το Kona που είχαμε στη διάθεσή μας, πατούσε πάνω σε 18άρες ζάντες με ελαστικά 215/55, κάτι που τόνιζε τη συνολικά στιβαρή εικόνα, ενώ την ίδια στιγμή εξασφάλιζε και πολύ καλά δεδομένα πρόσφυσης στο μοντέλο υπό πίεση. Μια και φτάσαμε “στην πίεση” αξίζει να πούμε πως το μοτέρ του λίτρου, είναι εξαιρετικά εύστροφο και δείχνει εξαιρετική ελαστικότητα, ειδικά στις περιπτώσεις που ο οδηγός “ξεχαστεί” με “μια πάνω” στο εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Ο επιλογέας του οποίου ειρήσθω εν παρόδω, αποπνέει μια στιβαρότητα άνευ προηγουμένου για μοντέλο της Hyundai, των σεσημασμένων με “Ν” εκδόσεων εξαιρουμένων. Η κλιμάκωση μοιάζει εξαιρετικά μελετημένη και γενικότερα, το ότι έχεις ένα χιλιάρη κινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου που μόνο με τον οδηγό περνάει τον 1,5 τόνο σε βάρος, δεν θα σε προβληματίσει πουθενά.
Στον ανοιχτό δρόμο τους 120 ίππους της απόδοσης τους εκμεταλλεύεσαι πολύ εύκολα και με μια μικρή επιβάρυνση στην κατανάλωση, μπορείς να “δείξεις το δρόμο” σε ανταγωνιστικά μοντέλα με μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά στιβαρό και μόνο η ρύθμιση της ανάρτησης που επιτρέπει τις κλίσεις καθώς ως πρώτη προτεραιότητα έχει την άνεση των επιβατών, σου θυμίζει πως έχεις ένα κανονικό οικογενειακό set up να διαχειριστείς.
Η σταθερότητα του Kona σε κάθε περίπτωση, τονώνει την εμπιστοσύνη που του δείχνει ο οδηγός, και δικαιώνει τους μηχανικούς που επιμένουν να εξελίσσουν τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ο οποίος θα… κάνει μια υπενθύμιση για την παρουσία του στον οδηγό, μόνο με πλήρες φορτίο και σε εγκάρσιες ανωμαλίες που θα τον οδηγήσουν στα όρια της πολιτισμένης λειτουργίας του.
Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του καυσίμου, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Kona έδειξε να μένει εύκολα κάτω από τα 8,0 λίτρα για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, ενώ σε εκδρομικούς ρυθμούς, το ταξίδι πραγματοποιείται με ένδειξη που έχει το “6” μπροστά, χωρίς προσπάθεια. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια πολύ θετική εικόνα για το νέο Kona και την τεχνολογική υπερπροσφορά στην οποία “εκθέτει” τον οδηγό.
Έχοντας στο βασικό του πακέτο εξοπλισμού μια σειρά από σύγχρονα και απόλυτα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό το ότι έχει ηχητική ειδοποίηση, από την αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, έως την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας που ορίζει η σήμανση των δρόμων) το Kona δείχνει το δρόμο για το “αύριο”.
Προετοιμάζει με τον καλύτερο τρόπο το χρήστη για ένα μέλλον με ακόμα πιο οικονομικές μετακινήσεις, χωρίς εκπτώσεις στην άνεση, στην αξιοπιστία και την ποιότητα, ενώ την ίδια στιγμή καλύπτει με τρόπο εμφατικό κάθε ανάγκη για “ευθυγράμμιση” με το σύγχρονο τρόπο ζωής. Αυτόν που επιβάλλει συνδεσιμότητα και διασύνδεση με κάθε τρόπο, για να χαίρεται κανείς ό,τι περισσότερο μπορεί να του προσφέρει -κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή- η υψηλή τεχνολογία.
Τα 25.290 ευρώ της έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής, κάνουν το Kona μια εξαιρετική πρόταση που αντικειμενικά δεν πρέπει να το “αφήνει” εκτός ψηφοφορίας για το επόμενο αυτοκίνητο κάθε ενδιαφερόμενου που ψάχνει ένα απόλυτα σύγχρονο SUV.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά– Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V
Κινητήρας (κ.εκ.): 998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/ 6.000
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 200/ 2.000-3.500
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 11,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 134
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.350×1.825×1.585
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.660
Βάρος (κιλά): 1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 466
Τιμή: Από 25.290 ευρώ
Πηγή: Sport24.gr