Ειδήσεις
Εφικτή η εγκατάσταση της πλωτής εξέδρας στο λιμάνι Ναυπάκτου και αυτό το καλοκαίρι
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπάκτου συνεδριάζει την ερχόμενη Δευτέρα στις 5 απόγευμα στην αίθουσα συνεδρίασεων του ΞΕΝΙΑ και ένα από τα θέματα της ατζέντας είναι αυτό της πλωτής εξέδρας στο λιμάνι της πόλης. Μετά από πολλά επεισόδια η υπόθεση φτάνει στο πιο κομβικό σημείο, καθώς το ΔΣ του φορέα θα αποφασίσει για την προκήρυξη συνοπτικού διαγωνισμού για την προμήθεια της υποδομής, με στόχο μάλιστα το φετινό καλοκαίρι να είναι στη θέση της. Στο γενικότερο κακό κλίμα που επικρατεί για τη δημοτική αρχή, εδώ και αρκετό καιρό, λόγω πολλών παραγόντων, και κυρίως λόγω των εσωτερικών κλυδωνισμών, υπάρχουν και εκείνοι που παράγουν έργο. Το «καράβι» όμως, αυτή τη στιγμή, δύσκολα φαντάζει πως μπορεί να σωθεί, ακόμα κι από αυτού του είδους τις παρεμβάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι τα προβλήματα είναι αρκετά σοβαρά.
Ένα από τα θέματα που θα απασχολήσουν το συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείουείναι αυτό του διαγωνισμού για την αποκατάσταση του δυτικού προβλήτα του Αντιρρίου. Τα χρήματα για την πραγματοποίηση του έργου υπάρχουν, πρόκειται για το ποσό των 124.000 ευρώ, και προέρχονται ως γνωστόν εδώ και καιρό από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Με την απόφαση του συμβουλίου το έργο αναμένεται να βγει στον αέρα, και η πραγματοποίησή του θα έρθει να επουλώσει πληγές πενήντα ετών, σε ένα χώρο όπου το πέρασμα του χρόνου δημιούργησε και δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα, κυρίως στηνπορθμειακή γραμμή Ρίου- Αντιρρίου.
Καθαρισμός με τη μέθοδο τζιφάρι
Ένα δεύτερο θέμα το οποίο θα απασχολήσει το συμβούλιο είναι αυτό του καθαρισμού τουλιμανιού της Ναυπάκτου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» το έργο θα γίνει με τη μέθοδο «Τζιφάρι», και θα κοστίσει στο Ταμείο 5.000 ευρώ. Στην ουσία πρόκειται για μία μέθοδο όπου μέσω μίας μακριάς σωλήνωσης θα γίνεται απορρόφηση από το θαλάσσιο χώρο του λιμανιού ποσοτήτων από φερτές ύλες, οι οποίες σε πολλά του σημεία το έχουν «μπαζώσει». Η εικόνα των μικρών παραλιών εντός του ιστορικού μνημείο της πόλης είναι συνηθισμένες τα τελευταία χρόνια, και το τώρα το Ταμείο παίρνει την πρωτοβουλία, μέσω αυτής της μεθόδου, να δοκιμάσει έναν διαφορετικό τρόπο καθαρισμού, παίρνοντας από σημεία του τις ποσότητες των φερτών υλικών που έχουν αλλοιώσει τόσο το βυθό του, όσο και χώρους κοντά στα τείχη.
Η προμήθεια της πλωτής εξέδρας
Το σημαντικότερο από τα θέματα, όμως, που θα απασχολήσουν το σώμα είναι αυτό της πλωτής εξέδρας στο λιμάνι της Ναυπάκτου. Μετά από πολλά χρόνια αναμονής, η πόλη βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να αποκτήσει σύνδεση με τη θάλασσα, έστω κι αν αυτή δεν είναι της τάξεως που όλοι κάποια στιγμή ονειρευτήκαμε (βλ. μαρίνα). Το πέρασμα χιλιάδων σκαφών κάθε χρόνο από τον Κορινθιακό κόλπο, και η απουσία υποδομών που να επιτρέπουν σε αυτά να «δέσουν» προσεγγίζοντας την πόλη, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος. Μετά από πολλές προσπάθειες, και με το ξεπέρασμα όλων των εμποδίων, το Λιμενικό Ταμείο στο συμβούλιο της Δευτέρας θα αποφασίσει για την πραγματοποίηση συνοπτικού διαγωνισμού για την προμήθεια εξέδρας εποχικής χρήσης. Με τη λήψη της απόφασης, ο διαγωνισμός είναι πιθανό να βγει στον αέρα ακόμα και μέσα στον Φεβρουάριο, κάτι που σημαίνει πως αν όλα κυλίσουν ομαλά, τότε το φετινό καλοκαίρι είναι εφικτό να βρει την υποδομή εγκατεστημένη στο λιμάνι.
Τα χρήματα για την προμήθεια ανέρχονται περίπου στο ποσό των 70.000 ευρώ, μαζί με το ΦΠΑ, και προέρχονται από το ταμείο του ίδιου το φορέα. Μπορεί, καθώς φαίνεται, να είναι ένα αρκετά μεγάλο ποσό για τα δεδομένα του, όμως η πολιτική απόφαση το έργο να προχωρήσει είναι δεδομένη, γι’ αυτό και παίρνει το δρόμο του μέσω αυτής της οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» το παραπάνω ποσό αφορά και την κατασκευή της πλωτής εξέδρας, αλλά και την έδρασή της, στην προέκταση του σημερινού τσιμεντένιου μπαστουνιού που υπάρχει στη δεξιά εξωτερική πλευρά του λιμανιού, γνωστή σε όλους μας και ως εξέδρα.
Το έργο έχει πάρει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις, με κυριότερη εκείνη που εκφράστηκε μέσα από την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου, και αφού φυσικά είπαν το «ναι» δύο από τις πλέον σκληρές κρατικές υπηρεσίες, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Στο ερώτημα εάν απομένει πλέον κάποιο ακόμα «οκ», η απάντηση στο ρεπορτάζ μας λέει πως μένει να ανάψει και τυπικά το πράσινο φως από το Λιμεναρχείο Μεσολογγίου.
Φτιαγμένη από τσιμέντο
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αξίζει να αναφέρουμε πως το μήκος του θα φτάσει τα 36 μέτρα, ενώ τα πλάτος του θα είναι 2,5 μέτρα, περιλαμβάνοντας μάλιστα όλες τις απαραίτητες υποδομές τόσο για την τροφοδοσία νερού, όσο και ρεύματος. Ένα σημείο που είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως πρόκειται για τσιμεντένια υποδομή, η οποία θα θυμίζει κάποιες που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σημεία της χώρας. Τέλος, να αναφέρουμε πως το «εποχική χρήση», που υπάρχει ως όρος ακολουθώντας το έργο, αφορά την εξάμηνη εγκατάστασή του στο σημείο, δηλαδή από το Μάιο έως και τον Οκτώβριο.
Η εξέλιξη είναι σε κάθε περίπτωση θετική για την πόλη, καθώς μετά από πάρα πολλά χρόνια αναμονής, βλέπει πως ανοίγεται και προς το θαλάσσιο μέτωπο, δημιουργώντας και από εκεί πύλη εισόδου. Οι ενστάσεις που ακούστηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα για το συγκεκριμένο έργο, και το εάν αισθητικά βλάπτει το μνημείο το λιμανιού, δε σημαίνει βέβαια πως κάμφθηκαν, όμως σίγουρα δε στάθηκαν εμπόδιο για τη δρομολόγηση των εξελίξεων. Το έργο, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα γίνει, και είναι πολύ πιθανό όπως προαναφέραμε να είναι έτοιμο και το φετινό καλοκαίρι. Στο Λιμενικό Ταμείο υποστηρίζουν πως η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης παρέμβασης δεν πρόκειται να βάλει φρένο στο μεγάλο σχέδιο που υπάρχει, και που αφορά στην κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου, ένα εντελώς διαφορετικό έργο που εάν γίνει, θα πλησιάσει κατά πολύ το όνειρο της περιοχής για την κατασκευή μαρίνας, την οποία οι πολικοί μας υποσχέθηκαν από τη δεκαετία του ’70, και που ακόμα όμως αγνοείται.
Φράγκος και Σαλαμούρας τα δύο πρόσωπα του έργου
Στον έως σήμερα απολογισμό, τέλος, θα πρέπει να γίνει αναφορά και σε εκείνους οι οποίοι έπαιξαν ρόλο στο να φτάσει η υπόθεση εδώ που είναι σήμερα. Η παρούσα δημοτική αρχή έχει δώσει λαβή για πολλά σχόλια, καθώς δεν πορεύτηκε κατά κανόνα έως σήμερα στο δρόμο των προεκλογικών της δεσμεύσεων. Όμως όπου παράγεται έργο προς όφελος της περιοχής αυτό θα πρέπει να πιστώνεται. Και η περίπτωση της πλωτής εξέδρας, είναι μία τέτοια περίπτωση στην οποία διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αντώνης Φράγκος, αλλά και ο Χρήστος Σαλαμούρας ως εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος με αρμοδιότητες σε θέματα Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης. Οι δύο άνδρες πήραν πάνω τους ένα μεγάλο μέρος της υπόθεσης από την αρχή, ανοίγοντας «πόρτες» που… δύσκολα ανοίγουν. Η έκβαση των πραγμάτων αποτελεί σε κάθε περίπτωση δικαίωση, κι αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Τώρα εάν αυτού του είδους οι παρεμβάσεις αρκούν για να σώσουν τη συνοχή της δημοτικής αρχής, στη λογική της αφήγησης «να, κάτι κινείται», σε μία περίοδο όπου ταράζεται από σοβαρούς εσωτερικούς κλυδωνισμούς, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε το μέλλον, το άμεσο μάλιστα, για να το διαπιστώσουμε.
Εφημ. Εμπρός Ναυπάκτου