Connect with us

Κοινωνία

Εγγραφές αποφοίτων Γυμνασίων στα Λύκεια: Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς

katalipsi 3o
Ενας οδηγός για τις επικείμενες ηλεκτρονικές εγγραφές των αποφοίτων Γυμνασίων στα Λύκεια με όλες τις πληροφορίες για τους γονείς

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τη λήξη του σχολικού έτους. Πλησιάζει ο χρόνος που θα χρειαστεί να κάνετε την ηλεκτρονική εγγραφή του παιδιού σας στο Λύκειο. Το alfavita.gr δημοσιεύει σήμερα όλες τις πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για το πώς θα γίνουν οι εγγραφές.

Απαιτείται να ενημερωθούν όλα τα πεδία στο σύστημα καταγραφής και να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία επικοινωνίας, κυρίως η διεύθυνση του ΠΡΩΤΟΥ ΚΗΔΕΜΟΝΑ, δηλαδή αυτού που θα κάνει την εγγραφή με τους κωδικούς taxis του.

Ακολούθως, το Γυμνάσιο αποφοίτησης θα προβεί σε όποιες διορθώσεις χρειάζεται στο σύστημα καταγραφής.
Το επόμενο βήμα στο οποίο θα προχωρήσετε ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ ΕΙΔΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ είναι η ηλεκτρονική εγγραφή του παιδιού σας, η οποία αποτελεί ευθύνη των γονέων

Όταν ανοίξει η πλατφόρμα (αναμένεται εντός Μαϊου) υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση και βγουν τα αποτελέσματα κατανομής , τότε ο έτερος κηδεμόνας, αν υφίσταται, πρέπει να αποστείλει στο ΛΥΚΕΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία θα δηλώνει ότι εγκρίνει το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής αίτησης όπως αυτή έχει υποβληθεί.

Η σχετική εφαρμογή (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr/#/) χρησιμοποεί τα ονομαστικά στοιχεία του ατόμου που πραγματοποιεί είσοδο (log in), προκειμένου να γίνει ταυτοποίηση κηδεμόνα. Δεν έχει πρόσβαση σε κανένα άλλο στοιχείο που δηλώνεται στο Π.Σ. της Γ.Γ.Π.Σ.Δ

Οι οδηγίες του ΥΠΑΙΘ προς τους γονείς

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ./ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑΛ.) για το σχολικό έτος 2022-23 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).

Προκειμένου να αποφευχθούν εγκαίρως τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

  • Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές γίνεται με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis). Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας e-εγγραφές» στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια. Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει: α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση (κηδεμόνας e-εγγραφές) να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση (πεδίο 3α) και β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση (πεδίο 3β), και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων από τον/τη γονέα/κηδεμόνα που θα συμπληρώσει το πεδίο 3α στην Υπεύθυνη Δήλωση, καθώς θα πρέπει στο συγκεκριμένο πεδίο να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του/της όπως εμφανίζονται στο taxisnet.
  • Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει να ταυτίζεται και στις δύο δηλώσεις). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
  • Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας είναι αυτή η οποία έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.
  • Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο, όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας δώσουν τον αριθμό.
  • Η κατανομή των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης σε Δημόσια Γενικά Λύκεια γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τη χωροταξική κατανομή μπορείτε να καλείτε στην αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται.

Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής, θα ενημερωθείτε με νεότερη εγκύκλιο. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2022-23.

Σημεία προσοχής

*Οι εγγραφές αφορούν και τις νέες εγγραφές σε δημόσια Λύκεια και ανανεώσεις εγγραφών (από Α΄ σε Β΄ Λυκείου, από Β΄ σε Γ΄ Λυκείου κλπ).

* Εαν δεν έχει δηλωθεί κηδεμόνας για τον/τη μαθητή/τρια, για τον/την οποίο/α γίνεται η υποβολή της αίτησης, απευθυνθείτε στον/στη Διευθυντή/ντρια του Σχολείου όπου φοιτά ο/η μαθητής/τρια, προκειμένου να ορίσει τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας στο Πληροφοριακό Σύστημα του σχολείου (myschool)

* Εαν ο Κηδεμόνας που έχει δηλωθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα του Σχολείου έχει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ στοιχεία από τον χρήστη που έχει κάνει είσοδο σε αυτό το σύστημα μέσω των κωδικών του TAXISnet,  επικοινωνήστε με το σχολείο όπου φοιτά τώρα το παιδί για να επιβεβαιώσετε ότι το ονοματεπώνυμο του κηδεμόνα έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα του Σχολείου (myschοol) όπως είναι καταχωρισμένο στην εφορία.

* Εάν ο χρήστης που έκανε είσοδο στην εφαρμογή e-εγγραφές με τη χρήση των κωδικών TAXISnet έχει διαφορετικά στοιχεία από αυτά του ΚΗΔΕΜΟΝΑ που έχουν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool του σχολείου φοίτησης,  απευθυνθείτε στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου φοίτησης του/της μαθητή/τριας, προκειμένου να κάνει την ανάλογη τροποποίηση

*Μπορείτε σε οποιαδήποτε στιγμή να μπείτε στην εφαρμογή και να κάνετε τροποποίηση του αριθμού των παιδιών που θέλετε να εγγράψετε σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ, στην πρώτη οθόνη εμφάνισης των στοιχείων του αιτούντα μετά την ταυτοποίησή του από το taxis. Έχετε δικαίωμα να δηλώστε έως και τέσσερα (4) παιδιά. Σε περίπτωση που έχετε παραπάνω από 4 παιδιά, που επιθυμείτε να εγγράψετε στο Λύκειο, θα στείλετε μία υπεύθυνη δήλωση είτε στο egelhelp@minedu.gov.gr για εγγραφές που αφορούν ΓΕ.Λ. (αρ. φαξ 210-3443390) ή στο e-epal@minedu.gov.gr για εγγραφές που αφορούν ΕΠΑ.Λ. (αρ. φαξ 210-3443343). Στην υπεύθυνη δήλωση θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται το ΑΦΜ του χρήστη που θέλει την αλλαγή.

*Σε περίπτωση που είστε εκπρόσωπος σε κέντρο κοινωνικής πρόνοιας ή υπεύθυνος κέντρου φιλοξενίας προσφύγων, παρακαλούμε να αποστείλετε μία υπεύθυνη δήλωση στο egelhelp@minedu.gov.gr αν αφορά ΓΕ.Λ. ή e-epal@minedu.gov.gr αν η περίπτωση αφορά ΕΠΑ.Λ. δηλώνοντας:

  • την ιδιότητά σας
  • τα ονομαστικά σας στοιχεία
  • το ΑΦΜ σας
  • το προσωπικό σας e-mail
  • τον αριθμό των μαθητών/τριών για τους/τις οποίους/ες θέλετε να υποβάλετε αίτηση εγγραφής σε ΓΕ.Λ/ΕΠΑ.Λ. ως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο
  • τον αριθμό των μαθητών/τριών για τους/τις οποίους/ες θέλετε να υποβάλετε αίτηση εγγραφής ως γονέας/ κηδεμόνας (για παράδειγμα αίτηση για το παιδί σας)

* Έχω υποβάλει αίτηση για ΓΕΛ και θέλω να την τροποποιήσω ή να τη διαγράψω. Μπορώ;

  1. Αν είναι ακόμα ενεργή η περίοδος αιτήσεων, μπορείτε να μπείτε από την εφαρμογή στην επιλογή Οι αιτήσεις μου, όπου έχετε τη δυνατότητα είτε να τροποποιήσετε την υπάρχουσα αίτηση είτε να τη διαγράψετε και να υποβάλετε καινούρια.
  2. Αν δεν είναι ενεργή η περίοδος αιτήσεων και δεν έχουν εκδοθεί αποτελέσματα, δεν μπορείτε να τροποποιήσετε ή διαγράψετε την αίτηση.
  3. Αν έχει εκδοθεί το ακόλουθο αποτέλεσμα (αποτέλεσμα ανεπαρκούς φοίτησης): «Η αίτηση σας δεν είναι έγκυρη διότι δεν είναι δυνατή η εγγραφή σας στην τάξη που δηλώσατε λόγω του αποτελέσματος προαγωγής. Παρακαλώ να διαγράψετε την αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη φάση αιτήσεων», μπορείτε στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων, να μπείτε από την εφαρμογή στις υποβληθείσες αιτήσεις, όπου έχετε τη δυνατότητα να διαγράψετε την υπάρχουσα αίτηση και να υποβάλετε καινούρια. Στη νέα αίτησή σας θα πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε σωστά την επιτρεπτή τάξη εγγραφής σας.
  4. Αν έχετε υποβάλει αίτηση και έχει εκδοθεί το αποτέλεσμα της κατανομής σας με επιτυχή τοποθέτηση σε συγκεκριμένο Λύκειο, δεν μπορείτε να κάνετε τροποποίηση ή διαγραφή της αίτησής σας μέσα από την εφαρμογή. Υπάρχουν πλέον οι ακόλουθες δυνατότητες:
    • να προχωρήσετε σε μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα από την 1η Σεπτεμβρίου απευθυνόμενος στο σχολείο τοποθέτησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
    • ειδικά στην περίπτωση που η αίτησή σας έχει ως σχολικό έτος τελευταίας φοίτησης πριν το 2013-2014, και διαπιστώσετε ότι η αίτησή σας κατανεμήθηκε σε λάθος τάξη / σχολείο (λόγω λαθών στη σύνταξη της αίτησης που δεν ήταν δυνατό να εντοπιστούν κατά τη διάρκεια της αίτησης), θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Διευθυντή του σχολείου που κατανεμηθήκατε. Ο Διευθυντής του σχολείου έχει τη δυνατότητα μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών σας και τη δική σας υπεύθυνη δήλωση, να κάνει μετάπτωση της αίτησης σε ΜΗ ΕΓΚΥΡΗ κατάσταση. Μπορείτε πλέον να διαγράψετε την αίτησή σας και να υποβάλλετε νέα στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων.
    • για εξαιρετικές περιπτώσεις αναγκαιότητας διαγραφής της αίτησης, μπορείτε να αποστείλετε το αίτημά σας με μία υπεύθυνη δήλωση στο egelhelp@minedu.gov.gr δηλώνοντας τα ονομαστικά σας στοιχεία, το ΑΦΜ σας, το προσωπικό σας e-mail, τον αριθμό αίτησης που επιθυμείτε τη διαγραφή και τον λόγο διαγραφής

* Έχω υποβάλει αίτηση για ΕΠΑΛ και θέλω να την τροποποιήσω ή να τη διαγράψω. Μπορώ;

  1. Αν είναι ακόμα ενεργή η περίοδος αιτήσεων, μπορείτε να μπείτε από την εφαρμογή στην επιλογή Οι αιτήσεις μου, όπου έχετε τη δυνατότητα είτε να τροποποιήσετε την υπάρχουσα αίτηση είτε να τη διαγράψετε και να υποβάλετε καινούρια.
  2. Αν δεν είναι ενεργή η περίοδος αιτήσεων και δεν έχουν εκδοθεί αποτελέσματα, δεν μπορείτε να τροποποιήσετε ή διαγράψετε την αίτηση.
  3. Αν έχει εκδοθεί το ακόλουθο αποτέλεσμα (αποτέλεσμα ανεπαρκούς φοίτησης):
    «Η αίτησή σας δεν είναι έγκυρη, διότι δεν είναι δυνατή η εγγραφή σας στην τάξη που δηλώσατε λόγω του αποτελέσματος προαγωγής. Παρακαλώ να διαγράψετε την αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη φάση αιτήσεων», Μπορείτε στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων, να μπείτε από την εφαρμογή στις υποβληθείσες αιτήσεις, όπου έχετε τη δυνατότητα να διαγράψετε την υπάρχουσα αίτηση και να υποβάλετε καινούρια. Στη νέα αίτησή σας θα πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε σωστά την επιτρεπτή τάξη εγγραφή σας.
  4. Αν έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα κατανομής και δείτε μήνυμα ότιδεν κατανεμηθήκατε σε κανένα τμήμα, μπορείτε να μπείτε από την εφαρμογή στις υποβληθείσες αιτήσεις, όπου έχετε τη δυνατότητα να διαγράψετε την υπάρχουσα αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων.
  5. Αν έχει εκδοθεί το αποτέλεσμα της κατανομής σας με τοποθέτηση σε συγκεκριμένο ΕΠΑΛ, αλλά το συγκεκριμένο ΕΠΑΛ σε δεύτερο χρόνο κριθεί μη εγκεκριμένο από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου (ολιγομελές τμήμα που δεν εγκρίνεται), έχετε τη δυνατότητα από εκείνη τη χρονική στιγμή και μετά να διαγράψετε την υπάρχουσα αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων.>
  6. Αν έχετε ήδη υποβάλει αίτηση και έχει εκδοθεί το αποτέλεσμα της κατανομής σας με επιτυχή τοποθέτηση σε συγκεκριμένο ΕΠΑΛ, δεν μπορείτε να κάνετε τροποποίηση ή διαγραφή της αίτησής σας μέσα από την εφαρμογή. Υπάρχουν πλέον οι ακόλουθες δυνατότητες:
    • να προχωρήσετε σε μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά απευθυνόμενος/η στο σχολείο τοποθέτησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
    • να απευθυνθείτε στον/στη Διευθυντή/ντρια του ΕΠΑΛ κατανομής προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Σε περίπτωση που ο/η Διευθυντής/ντρια διαπιστώσει κατά τον έλεγχο των στοιχείων σας ότι κακώς έχετε κατανεμηθεί στο τμήμα που εμφανίζεστε, τότε προχωρά στην ΜΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ της εγγραφής σας στο τμήμα αυτό. Πλέον έχετε τη δυνατότητα να προχωρήσετε σε διαγραφή της αίτησης μέσα από την εφαρμογή (επιλογή Οι αιτήσεις μου) και να κάνετε νέα αίτηση στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων.
    • να απευθυνθείτε στον/στη Διευθυντή/ντρια του ΕΠΑΛ κατανομής προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλοντας υπεύθυνη δήλωση σε αυτόν/αυτή ζητώντας την ενεργοποίηση της δυνατότητας διαγραφής αίτησης και αναφέροντας τον λόγο που τη ζητάτε. Ο/Η Διευθυντής/ντρια προχωρά στη ΜΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ της εγγραφής σας στο τμήμα αυτό. Πλέον έχετε τη δυνατότητα να προχωρήσετε σε διαγραφή της αίτησης μέσα από την εφαρμογή (επιλογή Οι αιτήσεις μου) και να κάνετε νέα αίτηση στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων.

Έχω υποβάλει αίτηση για ΓΕΛ / ΕΠΑΛ, έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα και βλέπω το ακόλουθο αποτέλεσμα:

«Δεν έχετε ακόμα τοποθετηθεί σε σχολείο λόγω μη τελικού αποτελέσματος προαγωγής. Μόλις καθοριστεί το τελικό αποτέλεσμα προαγωγής ή απόρριψης θα ενημερωθείτε για το σχολείο τοποθέτησής σας ή για υποβολή νέας αίτησης εγγραφής.» Πότε θα εκδοθεί αποτέλεσμα κατανομής για εμένα; Θα πρέπει να κάνω νέα αίτηση και πότε;

  1. Αν έχετε κριθεί παραπεμπόμενος, θα εκδοθεί αποτέλεσμα επιτυχούς κατανομής αμέσως μόλις κριθεί επαρκής η φοίτησή σας και προχωρήσει ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου στην ηλεκτρονική ενημέρωση φοίτησης.
  2. Αν έχετε κριθεί παραπεμπόμενος, και στη συνέχεια δεν καταφέρετε να προαχθείτε, θα εμφανιστεί το ακόλουθο μήνυμα αποτελέσματος (αφού προχωρήσει ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου στην ηλεκτρονική ενημέρωση φοίτησης): «Η αίτηση σας δεν είναι έγκυρη διότι δεν είναι δυνατή η εγγραφή σας στην τάξη που δηλώσατε λόγω του αποτελέσματος προαγωγής. Παρακαλώ να διαγράψετε την αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη φάση αιτήσεων». Μπορείτε να μπείτε από την εφαρμογή στις υποβληθείσες αιτήσεις, όπου έχετε τη δυνατότητα να διαγράψετε την υπάρχουσα αίτηση και να υποβάλετε νέα στην επόμενη ενεργή περίοδο αιτήσεων. Στη νέα αίτησή σας θα πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε σωστά την επιτρεπτή τάξη εγγραφή σας.
  3. Αν δεν έχετε κριθεί παραπεμπόμενος ή έχετε επιτυχώς προαχθεί μετά την παραπομπή σας, αλλά συνεχίσετε να βλέπετε αυτό το μήνυμα, παρακαλώ επικοινωνήστε με τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου στο οποίο ανήκετε, ώστε να προβεί άμεσα στην ηλεκτρονική ενημέρωση φοίτησής σας.

Ειδικά για τους μαθητές Γ’ Γυμνασίου που δεν προάγονται και προβλέπεται να εξεταστούν το Σεπτέμβριο, οι αιτήσεις τους παραμένουν σε εκκρεμότητα μέχρι και την ολοκλήρωση των εξετάσεων Σεπτεμβρίου.

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014