Οικονομία
Ενισχύεται το μερίδιο της Tui στην Ελλάδα
Στην ενίσχυση της παρουσίας της στη χώρα μας προχωρά η Tui, βασικός ανταγωνιστής της Thomas Cook, συνάπτοντας νέα συμβόλαια με Έλληνες ξενοδόχους, με τον Σεμπάστιαν Εμπελ, chief operating officer (COO) του ομίλου να δίνει το στίγμα των προθέσεων της εταιρείας -μετά την κατάρρευση του βρετανικού κολοσσού-, αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο.
Δίνοντας ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού, ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας, είναι ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με επιχειρηματίες, προκειμένου να συνάψουν νέες συμφωνίες/συμβόλαια και να καλύψουν το κενό που άφησε η Thomas Cook εξαιτίας της χρεοκοπίας της. «Στόχος μας είναι η σύναψη win-win μακροχρόνιων συμφωνιών», επεσήμανε στο πλαίσιο ενημέρωσης, απαντώντας σχετικά με την πολιτική που θα ακολουθηθεί σε επίπεδο τιμών και τονίζοντας ότι οι ξενοδόχοι έχουν στη διάθεσή τους πολλά κανάλια διανομής των προσφερόμενων δωματίων τους.
Αεροπορική διασύνδεση
Ο COO της Tui εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα στη διαθεσιμότητα των αεροπορικών συνδέσεων, δεδομένων, εκτός από την πτώχευση της Thomas Cook, της πρόσφατης χρεοκοπίας των δύο γαλλικών αεροπορικών εταιρειών και της καθήλωσης των Boeing 737 Max. Στο πλαίσιο αυτό, στη στρατηγική του γερμανικού κολοσσού εντάσσεται η ενίσχυση της συχνότητας των πτήσεων των αεροσκαφών της εταιρείας. Μάλιστα, ο Σ. Εμπελ τόνισε ότι στόχος είναι να υποκατασταθούν από τους εναπομείναντες παίκτες της αγοράς όλες οι συνδέσεις που προσέφερε με τα αεροσκάφη του ο βρετανικός κολοσσός, με τον ίδιο να εικάζει ότι τελικά το 70%-100% του «κενού» θα καλυφθεί.
Επιδίωξη της εταιρείας, πάντως, είναι να καλύψει στο μέγιστο δυνατό βαθμό το «κενό» που άφησε η Thomas Cook τόσο σε επίπεδο αεροπορικών θέσεων όσο και σε αριθμό κλινών. Αλλωστε, όπως τόνισε ο επικεφαλής της Tui, η πολιτική της εταιρείας εστιάζεται κυρίως στην αντιστοιχία αεροπορικής θέσης – διαθέσιμου κρεβατιού.
Το comeback της Ελλάδας
Αναφερόμενος στον ελληνικό τουρισμό, ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου τόνισε ότι η Ελλάδα έκανε ένα δυνατό comeback και σε αυτή την κατεύθυνση συνεισέφερε και η ανάπτυξη των υποδομών στις οποίες έχουν επενδύσει οι Ελληνες ξενοδόχοι. Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να επισημάνει ότι σε επίπεδο υποδομών τα ελληνικά αεροδρόμια μπορούν να βελτιωθούν.
Ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο
Στις προθέσεις της Tui είναι, σύμφωνα με τον COO της, και η ενίσχυση του ξενοδοχειακού χαρτοφυλακίου της επί ελληνικού εδάφους. Πάντως, όπως ο ίδιος επεσήμανε, μπορεί η χρεοκοπία της Thomas Cook να δημιουργεί νομοτελειακά περισσότερες ευκαιρίες, ωστόσο, η Tui δεν θα προχωρήσει σε βεβιασμένες κινήσεις διεύρυνσης της παρουσίας της στην Ελλάδα.
Μετασχηματισμός
Τοπ 2019 ήταν μία σημαντική χρονιά για την Tui, η οποία «μετασχηματίζεται» και από ένας κλασικός tour operator δίνει πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των ξενοδοχείων, της κρουαζιέρας και των εμπειριών που προσφέρει στους πελάτες της. Είναι χαρακτηριστικό δε ότι το 70% των κερδών προ τόκων και φόρων (EBITDA) προέρχεται από τους τρεις παραπάνω τομείς και μόνο το 30% προέρχεται από τις δραστηριότητές της ως tour operator. Για το 2019, η Tui κατέγραψε 18% περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιών της στα ελληνικά λιμάνια σε σχέση με το 2018.
Της Εύας Οικονομάκη – real.gr