Uncategorized
Επίκαιρη ερώτηση Νίκου Μωραΐτη για την Επικινδυνότητα του εθνικού δικτύου Αμφιλοχίας-Λευκάδας-Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας
Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο που συνδέει την Αμφιλοχία με Λευκάδα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών και επιβατών. Πρόκειται για οδικό δίκτυο που είναι χαραγμένο εδώ και 60 χρόνια, που δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, και στο οποίο είναι συχνό φαινόμενο τα θανατηφόρα τροχαία. Στο παραπάνω οδικό δίκτυο που δικαιολογημένα ονομάζεται από τους κατοίκους της περιοχής ως «νέο πέταλο του Μαλιακού» έχουν συμβεί την τελευταία 10ετία σχεδόν 1600 τροχαία ατυχήματα, όπου οι νεκροί έχουν φτάσει τους 30 και οι τραυματίες έχουν ξεπεράσει τους 200.
Όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενες ερωτήσεις το παραπάνω οδικό δίκτυο καρμανιόλα έχει πολλές στροφές με μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δε φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές, όπου δεν υπάρχουν κιγκλιδώματα και οδηγούν στο γκρεμό. Στο δίκτυο σημειώνονται μέχρι και πτώσεις βράχων και πετρών αλλά και διάσπαρτες λακκούβες. Επίσης, για χρόνια τώρα δεν κόβονται τα κλαδιά παραπλεύρως του δρόμου με αποτέλεσμα να έχουν φουντώσει καλύπτοντας επικίνδυνα την ορατότητα των διερχόμενων οδηγών σε πολλά σημεία. Τα τελευταία χρόνια δε γίνεται καμία ουσιαστική παρέμβαση, απλώς γίνονται κάποια μπαλώματα, πασαλείμματα που δε λύνουν το πρόβλημα.
Ταυτόχρονα, έχει σταματήσει, η κατασκευή του οδικού άξονα Αμβρακία-Ακτίου, που έχει γίνει “γεφύρι της Άρτας”. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2013 και τώρα πάει για 2020 και βλέπουμε. Η κατασκευή του οδικού άξονα Αμβρακία-Άκτιο δεν αναιρεί την ανάγκη για τη βελτίωση του υπάρχοντος εθνικού δικτύου που θα παραμείνει σε λειτουργία και θα συνδέει ολόκληρες περιοχές.Είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η ολοκλήρωση και η παράδοση της παράκαμψης της Αμφιλοχίας όπου θα συνδέει την Ιόνια οδό με την Αμβρακία (από την λίμνη Αμβρακία έως την θέση Λουτράκι).
Αυτή η πολιτική της εγκατάλειψης του δικτύου, στην πραγματικότητα αντανακλά τον ίδιο το χαρακτήρα του κρατικού προϋπολογισμού που υποχρηματοδοτεί συστηματικά τα αναγκαία έργα για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Μοναδική λύση που μπορεί να καταστήσει τη μεταφορά δικαίωμα, που μπορεί να καλύψει τις επικοινωνιακές ανάγκες του λαού, είναι ο κεντρικός συγκοινωνιακός σχεδιασμός από ενιαίο αποκλειστικά κρατικό φορέα κατασκευών, με κριτήριο όχι το κέρδος των ομίλων, που σήμερα παράγει διόδια και πανάκριβες μεταφορές, αλλά την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει η κυβέρνηση
- Για τη βελτίωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου,Αμφιλοχίας-Λευκάδας-Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, διασφαλίζοντας μεταφορές ασφαλείς, που να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες του λαού.
- Για την άμεση ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμβρακίας – Ακτίου.