Connect with us

Uncategorized

Ερώτηση Δημήτρη Κωνσταντόπουλου σχετικά με την αναπτυξιακή προοπτική της Αιτωλοακαρνανίας

konstantopoulos lozanni sinthiki

Προς 

– τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου

– τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

– τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

 

Θέμα : Αναπτυξιακή προοπτική της Αιτωλοακαρνανίας

Την 5η και 6η Φεβρουαρίου 2018 η Κυβέρνηση διοργανώνει αναπτυξιακό περιφερειακό συνέδριο στην Πάτρα. Η Αιτωλοακαρνανία αποτελεί τρανό παράδειγμα νομού όπου τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα έχουν μείνει ανολοκλήρωτα ενώ ταυτόχρονα οι υποδομές που διαθέτει αφήνονται στο περιθώριο, ευρισκόμενες εκτός του αναπτυξιακού σχεδιασμού της Πολιτείας.

Πρώτον, η λειτουργία του λιμανιού στο Πλατυγιάλι καρκινοβατεί εδώ και χρόνια. Αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα λιμάνια της Μεσογείου, διαθέτει ναυτιλιακή βιομηχανική περιοχή έκτασης 2800 στρεμμάτων και για τη κατασκευή του έχουν δαπανηθεί τεράστια χρηματικά ποσά.

Ωστόσο, σήμερα παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητο και δε διαφαίνεται καμία προοπτική εκ μέρους της Κυβέρνησης για την εκμετάλλευσή του και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του στο έπακρο.

Δεύτερον, έχω επανειλημμένως θέσει ενώπιον του αρμόδιου Υπουργού το ζήτημα της κάθετης συνδετήριας οδού του Αγρινίου με την Ιόνια οδό. Το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της περιοχής με πληθυσμό 100.000 κατοίκους έχει μείνει εκτός του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, με αποτέλεσμα η σύνδεση με αυτή να επιτυγχάνεται σε απόσταση περίπου 22 χλμ είτε ανατολικά είτε νότια της πόλης μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, ενός οδικού δικτύου σε κακή κατάσταση, στο οποίο έχουμε δυστυχώς θρηνήσει πολλά θύματα. Δεν έχει δε υπάρξει οποιαδήποτε μέριμνα για την αποκατάσταση των προβλημάτων της παλιάς εθνικής οδού, η οποία χρησιμοποιείται καθημερινά από πλήθος διερχομένων. Με το 70% της εθνικής οδού να βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης, απαιτούνται άμεσα παρεμβάσεις εκ μέρους του Υπουργείου για την ανακατασκευή της οδού και συγκεκριμένα του επικίνδυνου τμήματος από τον Κόμβο Κεφαλοβρύσου έως και τον Κόμβο Κουβαρά.

Επιλέγοντας ως βέλτιστη λύση τη συντομότερη ευθεία, προκρίνεται η κατασκευή κόμβου στο Αγγελόκαστρο, συνδέοντας την Ιόνια οδό με τη δυτική πλευρά του Αγρινίου. Ο δρόμος μάλιστα αυτός θα είναι σχεδόν εν επαφή με το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο του Αγρινίου, το οποίο είναι ισάξιο του Ακτίου και του Αράξου και το οποίο παραδόξως σήμερα ούτε χρησιμοποιείται για στρατιωτικούς σκοπούς -καθότι καταργήθηκε η Σμηναρχία Μάχης- αλλά ούτε και υπάρχει καμία πρόβλεψη για να αξιοποιηθεί αυτή η τεράστια υποδομή. Η πραγματοποίηση της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό θα σημάνει ταυτόχρονα και τη σύνδεση του Αγρινίου με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και αποτελεί τμήμα της σύνδεσης του Δυτικού με τον Ανατολικό Άξονα και τον Ε65 (Αστακός Πλατυγιάλι – Ιόνιος – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία).

Η σύνδεση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι με το αεροδρόμιο Αγρινίου – από το οποίο απέχει μόλις 25 χιλιόμετρα- και το Δυτικό Άξονα, θα μπορούσε να μετατρέψει την περιοχή σε κόμβο διεθνών μεταφορών για τη διακίνηση κάθε είδους αγαθών.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι ο οριζόντιος άξονας Αστακός Πλατυγιάλι – Ιόνιος – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία παραμένει μέχρι σήμερα “στα χαρτιά”, ενώ θα μπορούσε να συμβάλλει τόσο στην τουριστική όσο και στη βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής. Μάλιστα, ενώ είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα και η χώρα έχει αναλάβει σχετικές δεσμεύσεις, το μοναδικό που έχει καταγραφεί είναι η δημιουργία ενός τμήματος μόλις 7 χιλιομέτρων.

Τρίτον, η κατασκευή του μεγάλου έργου της Γέφυρας “Χαρίλαος Τρικούπης” είχε σαν προϋπόθεση την απαλλοτρίωση των αναγκαίων ιδιωτικών εκτάσεων πέριξ αυτής. Στο πλαίσιο αυτό, απαλλοτριώθηκε στο Αντίρριο έκταση 240 στρεμμάτων όπου εγκαταστάθηκαν οι εργοταξιακοί χώροι του έργου. Σήμερα, 14 χρόνια μετά την ολοκλήρωση και την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας, οι χώροι αυτοί που αποτελούν δημόσιες εκτάσεις παραμένουν πλήρως αναξιοποίητοι. Παρά το ότι βρίσκονται σε ένα τόσο προνομιακό σημείο, πολύ κοντά στο αστικό κέντρο της Πάτρας, σε μικρή απόσταση από τους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας και των Δελφών και φυσικά δίπλα στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Γέφυρας, καμία προοπτική αξιοποίησής τους δε διαγράφεται στον ορίζοντα.

Τέταρτον, η ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού παραμένει απλή ελπίδα για την Αιτωλοακαρνανία που συνεχίζει να πληρώνει υψηλό φόρο αίματος λόγω της κακής κατάστασης του οδικού της δικτύου. Αξιοσημείωτο δε, είναι το τμήμα Λουτράκι- Αμβρακία (4η εργολαβία), το οποίο θα παρακάμψει το επικίνδυνο τμήμα της περιοχής Αμφιλοχίας, θα αναβαθμίσει την ασφάλεια του δικτύου και θα μειώσει την απόσταση χιλιομετρικά και χρονικά από Βόνιτσα προς Αθήνα και Αγρίνιο (10-12χλμ). Οι συνεχείς παρατάσεις των εργολαβιών αλλά και οι δεσμεύσεις για εξέταση νέων εναλλακτικών εκ μέρους του Υπουργείου δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα και το έργο παραμένει ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα, ενώ σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί προ πολλού. Έχει εξαντληθεί κάθε όριο υπομονής και οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας περιμένουν πια μια σαφή απάντηση ως προς το μέλλον του έργου και το πραγματικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί :

1. Ποιός είναι ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την αναπτυξιακή προοπτική της Αιτωλοακαρνανίας;

2. Υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης του λιμανιού στο Πλατυγιάλι από την Κυβέρνηση και αν ναι, ποιες είναι οι παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν;

3. Πότε σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του Υπουργού Υποδομών σχετικά με την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό;

4. Σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί σε ανακατασκευή της παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίου, ώστε να αντιμετωπισθούν τα σοβαρά προβλήματα αυτής;

5. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να αξιοποιήσει το παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αγρινίου, μία τεράστια υποδομή η οποία σήμερα παραμένει πλήρως ανεκμετάλλευτη;

6. Υπάρχει σχεδιασμός για την προώθηση της κατασκευής του οριζόντιου άξονα  Αστακός Πλατυγιάλι – Ιόνια οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, η κατασκευή του οποίου αποτελεί εθνική δέσμευση που έχει αναλάβει η χώρα μας;

7. Πώς θα αξιοποιηθούν οι δημόσιες εκτάσεις στο Αντίρριο που χρησίμευσαν ως εργοταξιακοί χώροι για την κατασκευή της Γέφυρας “Χαρίλαος Τρικούπης”;

8. Ποιές είναι οι εξελίξεις σχετικά με την κατασκευή της Αμβρακίας οδού; Πότε θα συνεχιστούν οι εργολαβίες που έχουν σταματήσει και πότε συγκεκριμένα εντέλει θα ολοκληρωθεί το έργο αυτό;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014