Uncategorized
Ερώτηση Κωνσταντόπουλου, Λοβέρδου και Χριστοφιλοπούλου για τις αλλαγές στο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα : “Οι αλλαγές στο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας διαλύουν την κεντρική επιτελική υπηρεσία του Υπουργείου”.
Κύριε Υπουργέ,
Από συστάσεώς του το Υπουργείο Παιδείας είχε πάντοτε επιτελικό ρόλο στα εκπαιδευτικά ζητήματα της Χώρας. Ποτέ δεν αμφισβητήθηκε ο ρόλος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ως συντονιστή των επιμέρους υπηρεσιών του.
Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες έχει λάβει δημοσιότητα η έντονη ανησυχία των διοικητικών υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας κατόπιν καταγγελιών του Συλλόγου εργαζομένων τους.
Τούτο διότι το Υπουργείο με τις επιλογές του ωθεί και οδηγεί σε αποδόμηση και ισοπέδωση κάθε έννοιας διάκρισης ρόλων μεταξύ επιτελικών και εκτελεστικών δομών,με στόχο να χαρακτηρίσει ως “Υπουργείο”, κάθε υπηρεσία που υλοποιεί την αποστολή του Υπουργείου.
Συγκεκριμένα, έχει δρομολογηθεί η δημιουργία ενός ενιαίου οργανογράμματος για την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες ,οι οποίες μέχρι στιγμής δεν έχουν καν οργανισμό.
Η δημιουργία αυτού του γραφειοκρατικού γίγαντα θα παραλύσει τη λειτουργία της διοίκησης , της εκπαίδευσης και υποκρύπτει την εξυπηρέτηση πελατειακών.
Οδηγεί σε απόγνωση και εργασιακή αβεβαιότητα δεκάδες υπαλλήλους με μεταθέσεις και υποχρεωτικές αποσπάσεις.
Κύριε Υπουργέ, η κατάργηση της αυτενέργειας και της αυτονομίας της διοίκησης της εκπαίδευσης σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο μέσω της επιβολής ασφυκτικού ελέγχου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Εάν εφαρμοσθούν τα καταγγελλόμενα από το Σύλλογο Εργαζομένων του Υπουργείου Παιδείας, τούτο θα σημάνει τη διάλυση της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την αποδυνάμωση των Περιφερειακών του Υπηρεσιών.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ισχύουν τα καταγγελλόμενα από τον Σύλλογο εργαζομένων του Υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στο οργανόγραμμα του Υπουργείου που θα οδηγήσουν σε κατάλυση της κεντρικής επιτελικής υπηρεσίας του και στην αντικατάστασή της από ένα νέο μόρφωμα, χωρίς σαφή διαχωρισμό των επιτελικών και των υποστηρικτικών δομών, με θύματα τους εργαζόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της ( μαθητές – γονείς);
2. Πώς σκοπεύετε να ενισχύσετε και να θωρακίσετε θεσμικά τον επιτελικό ρόλο της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, μεταβιβάζοντας ουσιαστικές αρμοδιότητες στις υποστηρικτικές του δομές ;