Auto-Moto
F1 GP Ισπανίας: Άνετη νίκη Χάμιλτον
Μία πολύ σημαντική βαθμολογικά νίκη πανηγύρισε στην Ισπανία ο Lewis Hamilton, με τη Mercedes να κάνει το 1-2 στον πέμπτο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Ο Βρετανός δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα αν και στην εκκίνηση, το προσπέρασμα του Sebastian Vettel επί του Valtteri Bottas άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μεγάλης μάχης. Όμως ο ρυθμός του παγκόσμιου πρωταθλητή ήταν τέτοιος που του επέτρεπε να ανοίγει διαφορά, αναγκάζοντας τη Ferrari να καταστρώσει το στρατηγικό πλάνο του αγώνα του Γερμανού βασισμένο στους οδηγούς που είχε πίσω του. Και εκεί τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά…
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πρωτεύουσα της Καταλονίας υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, αλλά παρά την πιθανότητα ασθενούς βροχής, δεν είδαμε σταγόνες. Είχαμε όμως «καταιγίδα» στον πρώτο γύρο, όταν μετά από μερικές κοκορομαχίες στις στροφές 1 και 2, ο Romain Grosjean έχασε τον έλεγχο στη στροφή 3 προκαλώντας χάος.
Σε μία αψυχολόγητη ενέργεια, ο οδηγός της Haas κάρφωσε το πόδι στο γκάζι ενώ το μονοθέσιό του επέστρεφε στη μέση του δρόμου. Έτσι όχι απλά αποτελούσε εμπόδιο, γέμισε και τον τόπο καπνούς με αποτέλεσμα οι επερχόμενοι οδηγοί να μη μπορούν να δουν τίποτα. Ήταν αναμενόμενο κάποιοι να πέσουν πάνω του, με τον κλήρο να πέφτει στους Nico Hulkenberg (Renailt) και Pierre Gasly (Scuderia Toro Rosso).
Το αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε στην πίστα μέχρι τον έκτο γύρο, μετατοπίζοντας προς τα πίσω και τις εκτιμήσεις για την αλλαγή ελαστικών. Εκ των πρωτοπόρων, ήταν η Ferrari αυτή που φώναξε στα pit τον Vettel, μόλις στον 18 γύρο. Έβαλε μέση γόμα, με την οποία θα μπορούσε φυσικά να πάει μέχρι τέλους. Δύο γύρους μετά αντέδρασε η Mercedes, προσπαθώντας να καλύψει όποια απειλή φωνάζοντας σταpit τον Bottas.
Ο Φινλανδός επέστεψε στην πίστα οριακά πίσω από τον οδηγό της ιταλικής ομάδας αλλά η Ferrari έδειξε να μην αρκείται με αυτή τη θέση. Έτσι όταν οι καπνοί από την υβριδική μηχανή της Mercedes στο πίσω μέρος της Force India του Esteban Ocon προκάλεσαν καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, οι Ιταλοί φώναξαν ξανά τον Vettel στα pit.
Ήταν ο μόνος εκ των κορυφαίων συνδυασμός που έκανε αυτή την επιλογή, η οποία τον έφερε πίσω και από τον Max Verstappen, στην 4 θέση! Έτσι ο Hamilton που έκανε μία βόλτα 66 γύρων στο Μονμελό, αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα του στους 17 πόντους!
Ήταν ο 30 συνεχόμενος τερματισμός του σε βαθμολογούμενη θέση ενώ πλέον έχει και το ρεκόρ των περισσότερων νικών εκκινώντας από την pole position, καθώς έφτασε τις 41 και προσπέρασε τον Michael Schumacher!
«Δεν θα τα κατάφερνα χωρίς αυτή την απίστευτη ομάδα. Σήμερα ένιωσα ένα με το μονοθέσιο μου, πράγμα που δεν είχε συμβεί φέτος. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτό», είπε ο Hamilton που πήρε συνολικά την 64 νίκη της καριέρας του.
«Φυσικά θα ήθελα να διεκδικήσω τη νίκη αλλά είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για την ομάδα. Είμαι χαρούμενος», σχολίασε ο Bottas.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Max Verstappen, που παρότι έχασε μέρος της εμπρός αεροτομής του όταν είχε επαφή με τη Williams του Lance Stroll στο φινάλε της περιόδου VSC, κατάφερε να ελέγξει το προβάδισμά του από τον Vettel και να χαρίσει στη Red Bull το 150o βάθρο της στη Formula 1.
Ακολούθησε ο έτερος «ταύρος», Daniel Ricciardo, που είχε όμως έναν αγώνα χωρίς μάχες ενώ από την εξίσωση της κορυφής απουσίαζε ο Kimi Raikkonen που εγκατέλειψε στον 26 γύρο του αγώνα.
Μόνο αυτοί οι πέντε ήταν στον ίδιο γύρο, με best of the rest αλλά ένα γύρο πίσω, τον Kevin Magnussen με τη Haas. Ακολούθησε ο Carlos Sainz με τη Reanult, o Fernando Alonso με τη McLaren, o Sergio Perez με τη Force India και ο Charles Leclerc με την Alfa Romeo Sauber που βαθμολογήθηκε ξανά, δείχνοντας εκ νέου το ταλέντο του.
Η τελική κατάταξη του Grand Prix Ισπανίας:
Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr