Auto-Moto
F1 GP Ιταλίας: Ο Χάμιλτον νίκησε μες τη Μόντσα!
Μία πολύ σημαντική νίκη στην προσπάθεια υπεράσπισης του παγκόσμιου θρόνου πανηγύρισε στη Μόντσα ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός άντεξε της επαφής του δεύτερου chicane που έστειλε τον Sebastian Vettel τελευταίο και μετά από έναν αγώνα… καταδίωξης του pole man Kimi Raikkonen, κατάφερε να περάσει τον Φινλανδό οκτώ γύρους πριν το φινάλε.
Με αυτή τη νίκη ο Hamilton διεύρυνε το προβάδισμά του στους 30 πόντους, καθώς ο Vettel έμεινε τέταρτος, με τον Raikkonen και τον Valtteri Bottas που βοήθησε σημαντικά τον teammate του καθυστερώντας τον συμπατριώτη του όταν χρειάστηκε, να συμπληρώνουν τα βάθρο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Μόντσα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 30. Με την απειλή βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα να ορίζεται στο 60%.
Στην εκκίνηση οι πρώτοι έστριψαν στο chicane καθαρά αλλά πιο πίσω, ο Brendon Hartley είχε επαφή με τη Sauber του Marcus Ericsson και κατέληξε στον τοίχο, όντας η πρώτη εγκατάλειψη στον αγώνα. Πιο μπροστά, ο Vettel δεν κατάφερε να περάσει τον Raikkonen και σα να μην έφτανε αυτό, είδε τον Hamilton να προσπαθεί να τον περάσει από την εξωτερική στο δεύτερο chicane.
Οι δύο μονομάχοι του τίτλου συγκρούστηκαν, ο Βρετανός συνέχισε κανονικά αλλά ο Γερμανός έκανε τετ α κε, έπεσε τελευταίος και έσπασε και την εμπρός αεροτομή της Ferrari. Το αυτοκίνητο ασφαλείας του επέτρεψε να μπει να την αντικαταστήσει χωρίς μεγάλες απώλειες και να ξεκινήσει τη μεγάλη αντεπίθεση. Την ίδια ώρα, οι Nico Hulkenberg και Daniel Ricciardo που εκκίνησαν από την ουρά του grid, εκμεταλλεύτηκαν το αυτοκίνητο ασφαλείας για να μπουν για αλλαγή ελαστικών. Ο Γερμανός έβαλε τη soft ελπίζοντας να φτάσει μέχρι τέλους, ο Αυστραλός τη super soft για να «επιτεθεί».
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του τρίτου γύρου, με τον Hamilton να κολλάει πίσω από τον Raikkonen στη μεγάλη ευθεία και να του κλέβει την πρωτοπορία. Προσωρινά όπως αποδείχθηκε, αφού ο Φινλανδός ανέκτησε την πρώτη θέση στα φρένα για το δεύτερο chicane.
Στον ενδέκατο γύρο ο Fernando Alonso τοποθέτησε εαυτόν στη λίστα των εγκαταλείψεων με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Renault ενώ ο Ricciardo είχε μία αψιμαχία στο πρώτο chicane με την Toro Rosso του Pierre Gasly, ο οποίος θα τον αντικαταστήσει το 2019 στη Red Bull Racing. Ένα πέρασμα μετά, το προσπέρασμα ήρθε με σχετική άνεση, μάλλον με εντολή της ομάδας.
Ακριβώς μπροστά τους βρισκόταν η Ferrari του Vettel που έκανε μεγάλη προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά και χρειάστηκε να φτάσουμε μόλις στον γύρο 15 για να επιστρέψει στις βαθμολογούμενες θέσεις.
Όσο για την κορυφή, ο Raikkonen πάλευε να κρατήσει τον Hamilton εκτός ζώνης DRS, με τον Max Verstappen άλλα 6.5 πιο πίσω. Ο Ολλανδός είχε βρεθεί νωρίς μπροστά από τη Mercedes του Valtteri Bottas, με τη Haas του Romain Grosjean, τη Force India του Esteban Ocon και τη Renault του Carlos Sainz Jr να ακολουθούν. Στην όγδοη θέση, σκαρφάλωσε κατά τη διάρκεια του 18ου γύρου ο Vettel που συνέχιζε να έχει ρυθμό ανάλογο των πρωτοπόρων. Ήταν όμως ήδη 28 δευτερόλεπτα μακριά.
Η προσπάθεια αναρρίχησης του Vettel τον έφερε μπροστά κι από τον Sainz στον 20o γύρο ενώ στο αμέσως επόμενο πέρασμα, ο Raikkonen ήταν αυτός που άνοιξε το χορό των κανονικών Pit stop! Η στάση του ήταν χωρίς προβλήματα.
Ο αγώνας του Ricciardo ολοκληρώθηκε στον γύρο 25 με έναν ακόμα σπασμένο κινητήρα, παρότι ήταν ολοκαίνουριος και μάλιστα των νεότερων προδιαγραφών (C-Spec). Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας εκεί θα βόλευε πολύ τον Hamilton αλλά δεν ήρθε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής μπήκε τελικά για αλλαγή στον γύρο 28, με τον ρυθμό του να υστερεί στο προηγούμενο πέρασμα έναντι εκείνου του Kimi κατά μισό δευτερόλεπτο.
Εύλογα ο Hamilton επέστρεψε αρκετά πίσω από τον Iceman, που όμως είχε μπροστά του την άλλη Mercedes, με τον Bottas να μην έχει μπει ακόμα για αλλαγή. Και ο Vatteri είχε ξεκάθαρο ρόλο, να καθυστερήσει το κόκκινο μονοθέσιο.
Στον τριακοστό γύρο είδαμε και την άλλη Ferrari στα pit, με τον Vettel να βάζει την πολύ μαλακή γόμα για να «πυροβολήσει» μέχρι τέλους, με τον ανταγωνισμό να έχει τη μαλακή. Ο τετράκις πρωταθλητής επέστρεψε στην πίστα δέκατος.
Στην κορυφή, το μπλοκ άουτ του Bottas δεν άργησε να φέρει και τον Hamilton στο τρενάκι και αφού πέτυχε το στόχο του, μπήκε στον γύρο 37 για την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών. Ο Lewis ήταν πλέον οριακά σε ζώνη DRS και έτοιμος να διεκδικήσει ότι περισσότερο μπορούσε από αυτόν τον αγώνα.
Όσο για τον Bottas, επέστρεψε στην πίστα τέταρτος και με φρέσκο σετ ελαστικών βρέθηκε σύντομα σε θέση κυνηγού έναντι του Verstappen. Όμως δέκα γύρους πριν το τέλος, οι δυο τους είχαν επαφή στα φρένα για το πρώτο chicane, με τον Φινλανδό να βγαίνει προσωρινά εκτός αγωνιστικής διαδρομής. Συμβάν για το οποίο οι αγωνοδίκες επέβαλλαν στον Ολλανδό ποινή 5 δευτερολέπτων.
Στο ξεκίνημα του γύρου 45 ο Hamilton έκανε την καθοριστική κίνηση. Χώθηκε από την εξωτερική στα φρένα για το πρώτο chicane και προσπέρασε τον αντίπαλο του, ουσιαστικά «κλειδώνοντας» έτσι μία πολύ σημαντική νίκη, μέσα στην έδρα της Ferrari!
Ήταν η 68η της καριέρας του Βρετανού, πέμπτη στη Μόντσα, ενώ για τον Raikkonen αυτή ήταν η εκατοστή παρουσία στο βάθρο. Ο Verstappen είδε την καρό σημαία τρίτος, όμως η ποινή του τον έριξε πίσω από τους Bottas-Vettel. Ο Romain Grosjean ήταν best of the rest με τη Haas, μπροστά από τις δύο Force India, τον Carlos Sainz με τη Renault και τον Lance Stroll που χάρισε ένα βαθμό στη Williams.
Τα παραπάνω αποτελέσματα, έφεραν τη Mercedes 15 πόντους μπροστά από τη Ferrari στη μάχη των κατασκευαστών.
H τελική κατάταξη του ιταλικού Grand Prix:
Ο επόμενος αγώνας, διεξάγεται σε δύο εβδομάδες στη Σιγκαπούρη.
Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr