Connect with us

Auto-Moto

F1 GP Μπαχρέιν: Επική νίκη του Ρικιάρντο στην Κίνα

ricciardo china formula1

Ο Daniel Ricciardo πανηγύρισε στη Σαγκάη μία σπουδαία νίκη για λογαριασμό της Red Bull Racing.

Εκμεταλλευόμενος συνθήκες, στρατηγική, τη δουλειά των μηχανικών του και επαφές αντιπάλων, πραγματοποιώντας μερικές εντυπωσιακές προσπεράσεις, κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία για έκτη φορά στην καριέρα του!

Μάλιστα συνέχισε το παράδοξο σερί του, που τον θέλει να κερδίζει εκκινώντας μόνο από την πέμπτη θέση και πίσω! Valtteri Bottas (Mercedes) και Kimi Raikkonen (Ferrari) συμπλήρωσαν το βάθρο. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε στην Κίνα και πως φτάσαμε στο τελικό αποτέλεσμα.

Η ασιατική πίστα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με ηλιοφάνεια, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 39. Η Ferrari είχε κάνει lock out στην πρώτη σειρά του grid και όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο pole man Sebastian Vettel κινήθηκε προς τα αριστερά για να «καλύψει» τον Raikkonen. Ωστόσο, κλείνοντας την πόρτα στον teammate του, διατήρησε μεν την πρωτοπορία, του έκοψε δε τη φόρα. Έτσι ο Bottas κατάφερε να μπει αναμεσά τους.

Πιο πίσω, ο Max Verstappen είχε πραγματοποιήσει δύο «καθαρές» προσπεράσεις επί των Lewis Hamilton και Raikkonen, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην τέταρτη θέση. Το πρώτο κομμάτι του αγώνα, μέχρι τα pit stop, δεν είχε αλλαγές και δράμα στη κορυφή. Έπρεπε να έρθει ο δέκατος-έβδομος γύρος για να αρχίσει το ντόμινο.

Πρώτα μπήκαν οι Red Bull, με την Αυστριακή ομάδα να φωνάζει στον ίδιο γύρο τους οδηγούς της και να πραγματοποιεί διπλό pit stop. Ακολούθησαν οι δύο Mercedes στους γύρους 19 και 20 και ο Bottas εκμεταλλεύτηκε το undercut για να βρεθεί μπροστά από τον Vettel που έσπευσε να αλλάξει ελαστικά ένα πέρασμα μετά.

Η αλλαγή ισορροπιών έφερε και τροποποίηση της στρατηγικής της Ferrari που κράτησε τον Raikkonen στην πίστα για να καθυστερήσει όσο γινόταν τον Bottas. Όπως και συνέβη. Ο Φινλανδός κρατήθηκε μέχρι τον 27γύρο και όταν τελικά παρέδωσε την πρωτοπορία, άφησε και τον Vettel να περάσει και αμέσως μετά μπήκε στα pit.

View image on TwitterView image on Twitter

Στον γύρο 31 ήρθε το συμβάν που τα άλλαξε όλα. Η σύγκρουση των δύο Toro Rosso στη φουρκέτα προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και εκεί η Red Bull έκανε την κίνηση ματ. Φώναξε άμεσα τους δύο οδηγούς της στα pit για αλλαγή ελαστικών και με φρέσκα σετ, μπόρεσαν αμφότεροι να επιτεθούν στις Mercedes και Ferrari.

z7fuw0E3hma CaGo?format=jpg&name=small

Ο Verstappen το έκανε με πολύ επιθετικό τρόπο, έχοντας συμβάντα τόσο με τον Hamilton όσο και με τον Vettel, με το δεύτερο να καταστρέφει τον αγώνα του Γερμανού και να επιφέρει ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ολλανδό.

Αντίθετα ο Ricciardo έκανε εντυπωσιακές αλλά καθαρές προσπεράσεις, εκτοπίζοντας έναν-έναν τους αντιπάλους του, φτάνοντας σε αυτή τη σπουδαία νίκη. Στον γύρο 39 εκμεταλλεύτηκε τη μάχη του ομόσταβλού του με τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Στον γύρο 40 φρέναρε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στη φουρκέτα βουτώντας στην εσωτερική προσπερνώντας τον Hamilton και στον γύρο 42 είχε ήδη απαλλαχθεί και από το εμπόδιο της Ferrari του Vettel! Έπειτα έβαλε στο στόχαστρο τον Bottas και με ελαστικά πιο φρέσκα κατά 12 γύρους, τον πέρασε με ευκολία, αναλαμβάνοντας τη ηνία.

Έπειτα άνοιξε τη διαφορά και έφτασε σε μία σπουδαία νίκη. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της Formula 1, που η Mercedes έχει χάσει τρεις συνεχόμενους αγώνες! Πράγμα που λέει πολλά για τη συνέχεια μίας σεζόν που ελπίζουμε να μας κρατήσει σε αγωνία μέχρι την τελευταία στροφή, του τελευταίου αγώνα!

«Δεν κερδίζω βαρετούς αγώνες! Ήταν όμως αναπάντεχη επιτυχία, ειδικά μετά από όσα έγιναν χθες. Νόμιζα πως θα εκκινούσα τελευταίος αλλά η ομάδα μου έκανε εξαιρετική δουλειά, με αποτέλεσμα να προλάβω να γράψω γύρο και τελικά να ολοκληρώσω τις κατατακτήριες. Θέλω να ευχαριστήσω τους μηχανικούς μου, αυτή η νίκη ήταν η ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά τους. Απόλαυσα πολύ τον αγώνα, πήρα τα μέγιστα από κάθε ευκαιρία», είπε ο Ricciardo στο βάθρο.

Ο Bottas βρέθηκε στο δεύτερο σκαλί, σε έναν αγώνα που κάποια στιγμή ένιωθε σίγουρος πως θα κερδίσει και που ήταν ο εκατοστός του στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

«Ο αγώνας πήγαινε πολύ καλά για εμάς μέχρι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έπειτα είχαμε πρόβλημα. Ήταν απογοητευτικό γιατί ένιωθα πως δικαιούμασταν τη νίκη αλλά αυτή δεν έμελλε να έρθει σήμερα. Έτσι είναι οι αγώνες», είπε ο Φινλανδός.

Όσο για τον Iceman, ο αγώνας του είχε πολλά σκαμπανεβάσματα και τελικά η παρουσία στο βάθρο αποδείχθηκε το καλύτερο που μπορούσε να πάρει.

«Έκανα καλή εκκίνηση αλλά με έκλεισε λίγο ο Seb και μετά έχασα θέσεις. Έπειτα έμεινα πολύ έξω με το πρώτο σετ ελαστικών αλλά με βοήθησε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Παίρνω με χαρά ότι πήρα γιατί κάποια στιγμή τα πράγματα δεν έδειχναν καθόλου καλά για εμένα», παραδέχθηκε ο Raikkonen.

Η ποινή 10 δευτερολέπτων έριξε τον Verstappen πίσω από τον Hamilton, την ώρα που με τη Ferrari του τραυματισμένη, ο Vettel υποχώρησε στην όγδοη θέση, πίσω από τη Renault του Nico Hulkenberg και τη McLaren του Fernando Alonso. Πάντως διατήρησε τα ηνία στη βαθμολογία, έχοντας 54 πόντους έναντι 45 του Hamilton και 40 του Bottas.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν η Renault του Carlos Sainz και η Haas του Kevin Magnussen.

 

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

china18-race-times640
Επόμενος αγώνας, το Grand Prix του Μπακού, σε δύο εβδομάδες.

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014