Auto-Moto
Formula 1 – GP Αυστρίας: Ο Βαλτέρι Μπότας κέρδισε στον πρώτο αγώνα της σεζόν!
Με ένα Grand Prix γεμάτο ανατροπές, απρόοπτα, συγκρούσεις και ποινές ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2020! Ο Valtteri Bottas πανηγύρισε τη νίκη αλλά πίσω του είχαμε εκπλήξεις!
Ενώ η Mercedes πήγαινε για το 1-2, μία σειρά ανατροπών έφερε στη δεύτερη θέση τον Charles Leclerc με τη Ferrari και τον εντυπωσιακό πιτσιρικά της McLaren, τον Lando Norris! Ο Lewis Hamilton έμεινε τέταρτος ενώ ο Max Verstappen εγκατέλειψε νωρίς.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι συνέβη. Το οροπέδιο του Σπίλμπεργκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 27 ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 54.
Ωστόσο το «θερμόμετρο» ανέβηκε κατακόρυφα όταν μία ώρα πριν την εκκίνηση, η Red Bull Racing κατέθεσε ένσταση για τη μη-τιμωρία του Lewis Hamilton όπου φερόταν να μην έχει σηκώσει το πόδι από το γκάζι όταν στο Q3 των κατατακτήριων ο pole man Bottas βρέθηκε εκτός πίστας.
Τα νέα στοιχεία, που αφορούσαν μία λήψη από κάμερα 360 που έγινε διαθέσιμη μετά την αρχική, χθεσινή εξέταση του συμβάντος, οδήγησαν τους αγωνοδίκες στην απόφαση να τιμωρήσουν τον πρωταθλητή με ποινή 3 θέσεων στο grid. Έτσι έπεσε πέμπτος, με τους Verstappen, LNorris και Alex Albon να κερδίζουν από μία θέση.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas διατήρησε τα ηνία ενώ ο Verstappen που ήταν ο μόνος της δεκάδας που ξεκίνησε με τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli, κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τη McLaren του Norris. Πίσω τους, η μονομαχία των Albon-Hamilton οδήγησε σε επαφή, με αποτέλεσμα ο πρωταθλητής να χάσει φόρα.
Οι Sergio Perez, Charles Leclerc και Caros Sainz προσπάθησαν να το εκμεταλλευτούν αλλά μάταια. Ο πρωταθλητής κράτησε τη θέση του και όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, όπως και ο Albon, προσπέρασαν τον Norris.
Ο Ταϊλανδός προσπάθησε να καθυστερήσει τον Hamilton και το έκανε μέχρι τον ένατο γύρο, επιτρέποντας στον teammate του να αποκτήσει προβάδισμα σχεδόν 4 δευτερολέπτων. Όμως στο γύρο 12 αυτό πήγε στράφι.
Ένα τεχνικό πρόβλημα στην RB16, με τον «ταύρο» να μπαίνει συνεχώς σε λειτουργεία anti-stall, έκοψε τη φόρα το Verstappen και τελικά τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Την πρώτη της χρονιάς!
Έτσι οι Mercedes βρέθηκαν στο 1-2 με 7 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν και τον Albon να τους πλαισιώνει. Την ίδια ώρα, ο Stroll αντιμετώπιζε προβλήματα με τη μονάδα ισχύος της Mercedes που χρησιμοποιεί η Racing Point.
Στο γύρο 18 ο Καναδός παρέδωσε μία θέση στον Sebastian Vettel, την ώρα που εγκατέλειπε και ο Daniel Ricciardo, με το κιβώτιο της Renault R27 κολλημένο σε 3η σχέση. Και στον γύρο 21, οι εγκαταλείψεις έγιναν 3 με τον Stroll να αποσύρεται.
Την ίδια ώρα ο Romain Grosjean έκανε πιρουέτες στη στροφή 8 αλλά κατάφερε να μη κολλήσει στην αμμοπαγίδα και να συνεχίσει τον αγώνα.
Στον γύρο 26 οι εγκαταλείψεις έγιναν έξι, με τον Kevin Magnussen να συνεχίζει ευθεία στη στροφή 3 με πρόβλημα στα φρένα. Συμβάν που οδήγησε στην είσοδο στην πίστα του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όλοι έσπευσαν για αλλαγή ελαστικών, με τις Mercedes να μπαίνουν η μία πίσω από την άλλη, έχοντας «μαξιλαράκι» απόστασης από τον ανταγωνισμό, ενώ οι Norris-Perez παραλίγο να συγκρουστούν στο pit lane!
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στο τέλος του τριακοστού γύρου, χωρίς απρόοπτα στην κορυφή αλλά τον Sebastian Vettel να έχει επαφή με τη McLaren του Carlos Sainz – του οδηγού που θα τον αντικαταστήσει στο τέλος της σεζόν! Ο Γερμανός έπεσε δέκατος-πέμπτος.
Στον γύρο 33 κι ενώ ο Bottas κρατούσε πίσω του τον Hamilton με τον Albon να μη μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό τους, ο Perez προσπέρασε τη McLaren του Norris και ανέβηκε τέταρτος, με τους Leclerc, Sainz πίσω τους.
Με τη διαφορά από τον ανταγωνισμό μεγάλη, η Mercedes προσπάθησε να προλάβει δυσάρεστες καταστάσεις, ζητώντας από τους οδηγούς της να αποφεύγουν τα kerb και να προφυλάξουν τα μονοθέσιά τους και ειδικά τα κιβώτιο ταχυτήτων. Μία κωδικοποιημένη επικοινωνία που ήρθε κι από τον James Vowles, υπεύθυνο στρατηγικής, ώστε να μη μονομαχήσουν και να φτάσουν με ασφάλεια στο πολύτιμο 1-2.
Στο γύρο 51 ο Grosjean είχε άλλη μία έξοδο στη στροφή 4 και παρότι επέστρεψε στην πίστα, έφτασε στα pit και αποσύρθηκε. Όπως και ο teammate του νωρίτερα, προδόθηκε από τα φρένα του.
Αμέσως μετά, ο George Russell πάρκαρε τη Williams στην άκρη του δρόμου με την υβριδική μηχανή της Mercedes να παραδίδει πνεύμα, εξέλιξη που έφερε ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Αυτό μηδένισε ξανά τις διαφορές και έφερε ποικιλία στρατηγικών. Οι Mercedes και ο Perez συνέχισαν με τα ελαστικά που φορούσαν ήδη 26 γύρους, ενώ ο Albon έπεσε τέταρτος για να βάλει φρέσκο σετ μαλακής γόμας ενώ οι Norris-Leclerc πίσω του έβαλαν φρέσκα σετ μέσης.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο φινάλε του γύρου 54 αλλά η συνέχεια ήταν επεισοδιακή! Ενώ ο Albon φαινόταν πως περνούσε τον Perez, σήκωσε το πόδι από το γκάζι όταν είδε ένδειξη SC.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα γιατί ο Kimi Raikkonen έχασε τον εμπρός δεξί τροχό του, που προφανώς δεν είχε τοποθετηθεί σωστά στο pit stop που είχε μόλις προηγηθεί. Και με τρεις τροχούς, η Alfa Romeo κατέληξε στον τοίχο.
Όσο τα μονοθέσια ακολουθούσαν το SC, η Red Bull επιβεβαίωσε πως ο Albon είχε περάσει τον Perez πριν την αλλαγή καθεστώτος άρα ανέκτησε τη θέση του.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του γύρου 60 και ο Albon άρχισε να πιέζει τον Hamilton, τολμώντας την προσπέραση από την εξωτερική προσεγγίζοντας την τελευταία στροφή! Η μεταξύ τους επαφή έστειλε τον οδηγό της Red Bull εκτός πίστας και στην τελευταία θέση.
Οι αγωνοδίκες έκριναν πως η σύγκρουση ήταν ευθύνη του Hamilton και του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων, την ώρα που πίσω του ο Leclerc είχε πάρει φόρα. Πέρασε τον Norris, πέρασε και τον Perez και ξεκίνησε το κυνήγι των Mercedes!
Όμως το χάος του φινάλε συνεχίστηκε. Ενώ ο Perez πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pit lane, οι Norris-Perez συγκρούστηκαν στη στροφή 3, συνεχίζοντας όμως τον αγώνα.
Ο Daniil Kvyat προδόθηκε από το πίσω αριστερό ελαστικό στην AlphaTauri ενώ εκτός αγώνα βρέθηκε και ο Albon, αφήνοντας 11 μονοθέσια στην πίστα! Με τον Bottas να έχει τον Hamilton μία ανάσα πίσω του αλλά με «βαρίδι» 5 sec και τους Leclerc, Norris να καιροφυλακτούν!
Και τελικά να το εκμεταλλεύονται! Ο Bottas είδε πρώτος την καρό σημαία, με τους Leclerc/Norris να τον πλαισιώνουν στο βάθρο με τον πιτσιρικά της McLaren να παίρνει και ένα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα – τον οποίο σημείωσε στο τελευταίο πέρασμα!
Ο Hamilton έμεινε τέταρτος, με τους Sainz, Perez, Gasly, Ocon, Giovinazzi και Vettel να συμπληρώνουν τη δεκάδα!
Ο επόμενος αγώνας είναι σε μία εβδομάδα, πάλι στο Red Bull Ring αλλά ως… Grand Prix Στυρίας!
Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr