Connect with us

Auto-Moto

Formula 1 – GP Γερμανίας: Νικητής ο Φερστάπεν σε ένα απίστευτο θρίλερ!

verstappen formula1 germania

Σε έναν συγκλονιστικό αγώνα που θα θυμόμαστε για πολλά χρόνια, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη δεύτερη φετινή νίκη του!

Ο ενδέκατος γύρος της σεζόν εξελίχθηκε σε θρίλερ, με τη βροχή να έρχεται και να φεύγει, πληθώρα ατυχημάτων και ανατροπών, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει πολλαπλές εμφανίσεις εντός πίστας.

Ο Vettel εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε δεύτερος, Daniil Kvyat και Scuderia Toro Rosso επέστρεψαν στο βάθρο ενώ η Mercedes δεν γιόρτασε τα 125 χρόνια της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αφού είχε εφιαλτικό απόγευμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Ο Lewis Hamilton ήταν στην pole position με τη Mercedes, με τον Max Verstappen να εκκινεί δίπλα του με τη Red Bull Racing. Πίσω τους είχαν τους teammates τους, με τις Ferrari των Charles Leclerc και Sebastian Vettel, να εκκινούν από τη δέκατη και την τελευταία θέση αντίστοιχα, μετά τα χθεσινά προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου για τον Μονεγάσκο και στο τούρμπο για τον Γερμανό.

Είχε επίσης ενδιαφέρον το γεγονός πως ο Verstappen θα εκκινούσε με τη μαλακή γόμα ενώ τα ασημί βέλη με τη μέση αλλά ποτέ δεν θα μάθουμε τι θα γινόταν καθώς οι καιρός έπαιξε τα δικά του παιχνίδια.

Σε αντίθεση με τον καύσωνα των προηγούμενων ημερών, οι καιρικές προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν και η βροχή έκανε από νωρίς το πρωί την εμφάνισή της. Φτάνοντας στην ώρα του αγώνα, αυτή συνεχιζόταν αν και με περιορισμένη ένταση, με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς. Μάλιστα ήταν τέτοια η κατάσταση της αγωνιστικής διαδρομής που αποφασίστηκε όλα να αρχίσουν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ώστε να αποφασιστεί στην πορεία αν θα είχαμε κανονική εκκίνηση ή αν απλά κάποια στιγμή θα αποχωρούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Τελικά, πάρθηκε η απόφαση την οποία ήθελε όλο το κοινό: να έχουμε κανονική εκκίνηση, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να αποχωρεί και τα είκοσι μονοθέσια να παρατάσσονται στο grid.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton εκκίνησε καλά, σε αντίθεση με τις Red Bull που έδειχναν σα να έχουν άγκυρα. Ο Verstappen έπεσε πέμπτος ενώ ο Gasly όγδοος, με τον Ολλανδό να καταφέρνει άμεσα να κερδίσει έδαφος έναντι της Haas του Kevin Magnussen και στον επόμενο γύρο να ανακτήσει άλλη μία θέση έναντι της Alfa Romeo του Kimi Raikkonen.

Στην ουρά ο Vettel πρόλαβε να ανέβει δέκατος-τρίτος, κερδίζοντας επτά θέσεις μέσα σε δύο γύρους! Και κάπου εκεί o Sergio Perez έριξε τη Racing Point στον τοίχο της στροφής 11, προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας!

Αυτόματα, σχεδόν όλοι έσπευσαν στα pit για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Μοναδικές εξαιρέσεις ο Magnussen που ανέβηκε δεύτερος, ο Lance Stroll που ανέβηκε έκτος και οι Williams, με τον Leclerc να έχει εκμεταλλευτεί όλο το χάος για να ανέβει πέμπτος.

Στο τέλος του τέταρτου γύρου το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και οι Bottas-Verstappen απαλλάχθηκαν άμεσα από το εμπόδιο του Magnussen καθώς ήταν σαφές πως τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν η καταλληλότερη επιλογή εκείνη τη στιγμή.

Με 10 από τους 64 γύρους να έχουν περάσει, μερικά ταχύτερα περάσματα επέτρεψαν στον Hamilton να πάρει ανάσα τριών δευτερολέπτων από τους Bottas-Verstappen που ακολουθούσαν, με τους Leclerc, Nico Hulkenberg (Renault), Raikkonen και Vettel να έπονται. Την ίδια ώρα, ο τέταρτος στο grid Gasly, είχε κατρακυλήσει στη δέκατη-τέταρτη θέση.

Κάπου εκεί είχαμε ένα οξύμωρο. Από τη μία η πίστα άρχισε να στεγνώνει, από την άλλη οι καιρικές προβλέψεις έλεγαν πως θα έρθει σύντομα κι άλλη βροχή!

Φτάνοντας στον γύρο 15, λευκό σύννεφο καπνού βγήκε από το πίσω μέρος της Renault του Daniel Ricciardo, προκαλώντας είσοδο του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Πράγμα που έφερε κάποιους οδηγούς στα pits για νέες αλλαγές ελαστικών, με τον Leclerc να βάζει ξανά ενδιάμεσα.

Στο γύρο 17 είχαμε ενεργοποίηση του DRS μιας και είχαμε πλέον ξεκάθαρα στεγνή αγωνιστική γραμμή όμως με αρκετές… παγίδες. Το κατάλαβε ο Verstappen που προσπάθησε στα φρένα για τη φουρκέτα να περάσει τον Bottas, όμως βγαίνοντας από το στεγνό κομμάτι, έχασε τον έλεγχο και χρόνο.

Εν τω μεταξύ, με το φρέσκο σετ ελαστικών ο Leclerc πήρε 2.5sec έναντι του Hamilton μέσα σε μόνο ένα γύρο, με τον Hulkenberg που τον ακολουθούσε να έχει κάνει την ίδια επιλογή! Τα απρόοπτα συνεχίστηκαν στον γύρο 19, με τον Carlos Sainz να χάνει τον έλεγχο της McLaren προσεγγίζοντας την τελευταία στροφή της πίστας. Ήταν τυχερός γιατί απέφυγε την αμμοπαγίδα και κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα.

Στο γύρο 22 άρχισαν πάλι οι πρώτες ψιχάλες κι ενώ οι υπεύθυνοι στρατηγικές βρίσκονταν μπροστά σε σταυροδρόμι, στη Ferrari πήραν την τολμηρή απόφαση να βάλει σλικ ελαστικά super soft γόμας ο Vettel! Όπως κι έγινε στο γύρο 24 με τον Γερμανό να πέφτει ενδέκατος.

Στον γύρο 26 τον μιμήθηκε ο Verstappen, βάζοντας κι αυτός σλικ αλλά μέσης γόμας, αναγκάζοντας τη Mercedes να κάνει το ίδιο με τον Bottas στον επόμενο γύρο. Την ίδια ώρα, ο Ολλανδός έκανε μία μεγαλοπρεπή περιστροφή 360 μοιρών, χωρίς περαιτέρω προβλήματα. Έξαλλος είπε μέσω team radio πως έπρεπε να βάλει τη μαλακή γόμα.

Στον γύρο 28 ολοκληρώθηκε ο αγώνας του Norris με τον Βρετανό να χάνει ισχύ στην υβριδική μηχανή της Renault στο πίσω μέρος της McLaren, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Ferrari πήρε τη σωστή απόφαση φωνάζοντας άμεσα στα pit τον Leclerc, με τον Μονεγάσκο να εκμεταλλεύεται το VSC και να επιστρέφει στην πίστα δεύτερος!

Η Mercedes αντέδρασε, φώναξε τον Hamilton που είχε αργό pit stop αλλά… αυτό δεν είχε καμία σημασία καθώς ο Leclerc έχασε τον έλεγχο της Ferrari στην τελευταία στροφή! Ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε και προκάλεσε νέα είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας!

Όμως το δράμα δεν τελείωσε εκεί. Στο ίδιο σημείο έκανε ένα (αργό) πέρασμα μετά και ο Hamilton, με αποτέλεσμα να σπάσει την εμπρός αεροτομή της W10!

Όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής συνέχισε και καθώς ήταν δίπλα στα pits, μπήκε σε αυτά αλλά οι μηχανικοί της Mercedes δεν ήταν έτοιμοι. Έτσι έχασε τόσο χρόνο που έπεσε πέμπτος ενώ ήταν και υπό εξέταση, καθώς μπήκε στο pit lane με παράνομο και επικίνδυνο τρόπο. Τελικά οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων.

Με όσους δεν είχαν βάλει ενδιάμεσα, να σπεύδουν στα pit, στην κατάταξη είχαμε νέα αλλαγή. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να αποχωρεί στο τέλος του γύρου 33, ο Verstappen βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα, με τους Hulkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen, Vettel, Gasly και Giovinazzi στο Top10!

Ακολούθησαν 1-2 χαοτικοί γύροι, με τους Albon/Hamilton να αλλάζουν δύο φορές θέσεις αλλά τον οδηγό της Mercedes να μπαίνει ξανά στο στόχαστρο των αγωνοδικών, αυτή τη φορά γιατί αδικαιολόγητα, έκοψε υπερβολικά ρυθμό υπό καθεστώς safety car.

Στον γύρο 37 ο Bottas πέρασε τον Hulkenberg και ανέβηκε δεύτερος, με τον teammate του να τον μιμείται ακόμα μετά. Την ίδια ώρα ο Verstappen ήταν άλλα 8 δευτερόλεπτα πιο μπροστά.

Το δράμα δεν τελείωσε εκεί. Στον γύρο 41 ο Hulkenberg έπεσε κι αυτός θύμα της τελευταίας στροφής, στέλνοντας την R.S.19 στον τοίχο, προκαλώντας ξανά είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας! Σίγουρα απογοητευτικό φινάλε στον αγώνα που φλέρταρε με το πρώτο βάθρο της καριέρας του και μάλιστα εντός έδρας.

Η Ferrari φώναξε τον Vettel βάζοντάς του νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, την ώρα που στην κορυφή ο Verstappen είχε το περιθώριο να κάνει το ίδιο και έτσι έβαλε φρέσκα ελαστικά για να αμυνθεί έναντι των δύο Mercedes.

Στο τέλος του γύρου 45 το safety car αποχώρησε, με τη νεότερη πρόβλεψη να λέει πως δεν θα βλέπαμε άλλη βροχή. Έτσι η Racing Point τόλμησε να βάλει σλικ ελαστικά στον Lance Stroll. O Verstappen κράτησε άνετα τα ηνία, ενώ ο Hamilton είδε Albon και Sainz να του επιτίθονται, κράτησε όμως την τρίτη θέση.

Με τη συμπλήρωση του γύρου, Verstappen, Bottas, Sainz και αρκετοί άλλοι μπήκαν για σλικ ελαστικά. Αντίθετα ο Hamilton έμεινε στην πίστα καθώς θα έπρεπε να εκτίσει και την ποινή του και να χάσει πολλές θέσεις. Το ίδιο και οι Raikkonen-Vettel, με τους πρώην teammates να δίνουν μία ενδιαφέρουσα μονομαχία. Τελικά και οι τρεις μπήκαν στα pit ένα γύρο μετά.

Το ρίσκο της Racing Point βγήκε και με το παραπάνω με τον Stroll να βρίσκεται ξαφνικά στην πρωτοπορία, αν και λίγο αργότερα τον εκτόπισε ο Verstappen. Με τρίτη την Toro Rosso του Daniil Kvyat, σε έναν αγώνα που αποδείχθηκε δύσκολο να κρατά κανείς λογαριασμό.

Στον γύρο 51 ο Ρώσος πέρασε και τον Stroll και βρέθηκε στη δεύτερη θέση ενώ λίγο αργότερα, ο Hamilton έκανε περιστροφή 360 μοιρών στην πρώτη στροφή! Κι αν αυτός τη γλίτωσε (ξανά), ο teammate του δεν είχε την ίδια μοίρα. Ο Bottas κυνηγούσε τον Stroll ώσπου στον γύρο 57 κατέληξε κι αυτός στον τοίχο, με το Safety Car να μπαίνει για μία ακόμα φορά στην πίστα!

Όταν στο τέλος του γύρου 60 αυτό αποχώρησε, ο Verstappen οριοθετούσε το ρυθμό με τους Kvyat-Stroll να ακολουθούν αλλά τον Sainz να χάνει τη θέση του από τον Vettel ενώ πίσω τους, ο Albon περνούσε τον Gasly!

Όταν στο τέλος του γύρου 60 αυτό αποχώρησε, ο Verstappen οριοθετούσε το ρυθμό με τους Kvyat-Stroll να ακολουθούν αλλά τον Sainz να χάνει τη θέση του από τον Vettel ενώ πίσω τους, ο Albon περνούσε τον Gasly!

Ένα πέρασμα μετά ο Vettel πέρασε και τον Stroll και παρότι εκκίνησε τελευταίος, μπήκε σε θέση βάθρου! Την ίδια ώρα πίσω του ο Gasly χτυπούσε με τον Albon, με τον Γάλλο να χάνει την εμπρός αεροτομή του και να εγκαταλείπει!

Η αντεπίθεση του Vettel συνεχίστηκε, με τον Γερμανό να ξεσηκώνει του συμπατριώτες του αφήνοντας τρίτο τον Kvyat, δεν είχε όμως αρκετό χρόνο για να κυνηγήσει τον Verstappen.

Έτσι ο Mad Max πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη, σε μία ανέλπιστη επιτυχία για τη Honda σε αυτή τη συνεργασία που έχει φέρει καρπούς πολύ νωρίτερα απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Vettel και Kvyat συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Ρώσο να ισοφαρίζει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του και να ανεβαίνει εκεί για πρώτη φορά από την Κίνα το 2016. Όσο για την Toro Rosso, ήταν μόλις το δεύτερό της βάθρο, μετά την επική Μόντσα του 2008 και τη νίκη τότε του Vettel.

Stroll, Sainz, Albon, Raikkonen, Giovinazzi, Grosjean και Magnussen συμπλήρωσαν το βάθρο σε έναν αγώνα που θα θυμόμαστε για χρόνια.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

190728182506 Germany19 race times1000

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014