Connect with us

Auto-Moto

Formula 1 – GP Ιταλίας: Επική νίκη για Γκασλί και AlphaTauri!

formula1 italia

O Πιέρ Γκασλί πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, επικρατώντας στο χαοτικό  Grand Prix Ιταλίας!

Ο Γάλλος εκμεταλλεύτηκε την ποινή που έριξε πίσω στην κατάταξη τον Lewis Hamilton και οδηγώντας μαεστρικά, επανέλαβε το θαύμα που είχε πετύχει το 2008 ο Sebastian Vettel, με την AlphaTauri να ονομάζεται τότε Scuderia Toro Rosso!

O Carlos Sainz ήταν δεύτερος με τη McLaren στο καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η Racing Point του Lance Stroll! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο «Ναός της Ταχύτητας» υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 28 βαθμούς, ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 45.

Ο Lewis Hamilton είχε πανηγυρίσει την 94η νίκη του, σημειώνοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία του σπορ! Ο Valtteri Bottas τον είχε πλαισιώσει για πολλοστή φορά, με τη McLaren του Carlos Sainz και τη Racing Point του Sergio Perez στη δεύτερη σειρά του grid ενώ στην τρίτη ήταν η Red Bull του Max Verstappen και η δεύτερη McLaren με τον Lando Norris.

 

Με τα σκληρά ελαστικά εκκίνησαν ο ενδέκατος Daniil Kvyat και ο δέκατος-έβδομος Sebastian Vettel ενώ με τη μέση οι υπόλοιποι που εκκίνησαν από τη δέκατη τέταρτη θέση και πίσω.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton κράτησε τα ηνία αλλά ο Bottas δεν είχε την ίδια τύχη. Ο Φινλανδός έστριψε τρίτος, πίσω από τη McLaren του Sainz αλλά σταδιακά έχασε κι άλλες θέσεις.

Πρώτα από τη δεύτερη McLaren με τον Norris που τον εκτόπισε στο δεύτερο chicake, έπειτα από τη Racing Point του Sergio Perez και μετά τη Renault του Daniel Ricciardo. Έτσι ο Bottas βρέθηκε μετά από δύο γύρους στην έκτη θέση.

Κακή εκκίνηση έκανε και ο Max Verstappen, που βρέθηκε όγδοος, ενώ πιο πίσω, στο στρίμωγμα του πρώτου chicane, υπήρξε σύγκρουση ανάμεσα στην AlfaTauri του Pierre Gasly και τη Red Bull του Alex Albon, χωρίς συνέπειες αλλά και χωρίς ποινές.

Όμως ο Ταϊλανδός είχε ένα ακόμα συμβάν, στο ξεκίνημα του δεύτερου γύρου, όπου στρίμωξε τη Haas του Romain Grosjean, με τους αγωνοδίκες να toy επιβάλλουν ποινή 5 δευτερολέπτων,

Μετά από 5 γύρους κι ενώ ο Hamilton είχε ήδη ανοίξει διαφορά 4 δευτερολέπτων από τον Sainz ενώ ο Norris κρατούσε πίσω του όσους ακολουθούσαν, είχαμε ένα ακόμα δράμα για τη Ferrari.

Η Scuderia προειδοποίησε τον Γερμανό για πρόβλημα στο πίσω αριστερά μέρος της SF1000 αλλά προτού προλάβει να κάνει οτιδήποτε, συνειδητοποίησε στο τέλος της ευθείας πως… δεν είχε φρένα!

 

Το κόκκινο μονοθέσιο συνέχισε ευθεία διαλύοντας τις πινακίδες από αφρολέξ και με τα φρένα στον πίσω αριστερά τροχό να έχουν πάρει φωτιά. Η τελευταία εμφάνιση του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή στη Μόντσα ως οδηγός της Ferrari, ολοκληρώθηκε πρόωρα και άδοξα.

 

Οι γύροι περνούσαν, ο Hamilton είχε ανοίξει διαφορά 10 δευτερολέπτων από τον Sainz, ο τρίτος Norris δεν ένιωθε ασφυκτική πίεση και ο Bottas δεν μπορούσε να κερδίσει έδαφος.

Η Mercedes έκανε λόγω για υπερθέρμανση στο μονοθέσιό του, η τελική του ταχύτητα στις κατατακτήριες ήταν 5 χιλιόμετρα/ώρα κάτω από εκείνη του Ricciardo τον οποίο ακολουθούσε και για πολλοστή φορά, φαινόταν πως οι Mercedes δεν αρέσκονται στο να ακολουθούν άλλα μονοθέσια.

Στο γύρο 18 ο Charles Leclerc μπήκε για αλλαγή σε σκληρά ελαστικά, ενώ μαχόταν μακριά από τους βαθμούς, σε ένα δύσκολο απόγευμα για τη Scuderia.

Στο γύρο 20 ο Kevin Magnussen εγκατέλειψε, παρκάροντας τη Haas λίγο πριν την είσοδο του pit lane, με αποτέλεσμα την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Lewis Hamilton και Antonio Giovinazzi έσπευσαν για αλλαγή ελαστικών όμως το pit lane ήταν κλειστό αφού δεν είχε απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Δανού!

 

Οι υπόλοιποι περίμεναν να ανοίξει το pit lane για να ορμήξουν στα pit και προέκυψε χάος στην κατάταξη. Με τον Hamilton μπροστά αλλά υπό απειλή ποινής, τον Lance Stroll να ακολουθεί χωρίς να έχει κάνει pit stop, τον Leclerc και τις Alfa Romeo που είχαν ήδη αλλάξει ελαστικά να είναι πίσω τους και τις McLaren στις θέσεις 7 και 8, ενώ ο Bottas ήταν ένατος.

Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να αποχωρεί στο τέλος του γύρου 22 είχαμε δύο  γύρους με τρομερές μάχες, προτού εμφανιστεί ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Charles Leclerc που έχασε το πίσω μέρος της SF1000 στη Παραμπόλικα.

 

Παρότι το κόκκινο μονοθέσιο έπεσε με υψηλή ταχύτητα στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά, ευτυχώς ο Μονεγάσκος δεν τραυματίστηκε. Ωστόσο, η εκτεταμένη ζημιά στον προστατευτικό τοίχο, προκάλεσε κόκκινη σημαία και διακοπή αγώνα στον γύρο 27 (από τους 53). Την πρώτη στο ιταλικό Grand Prix από το 1995!

 

 

Μπαίνοντας στο pit lane σχεδόν όλοι έσπευσαν να βάλουν φρέσκα σετ και να παραταχθούν στο pit lane αναμένοντας την επανεκκίνηση.

Τότε ανακοινώθηκε η απόφαση των αγωνοδικών, να τιμωρηθεί ο Hamilton με ποινή stop & go 10 δευτερολέπτων για την παράνομη είσοδο στο pit lane. Την ίδια ποινή έλαβε και ο Giovinazzi.

 

Έτσι, με τον Hamilton να πρέπει να λάβει αυτή την ποινή που θα τον ρίξει πολύ πίσω δεδομένου πως οι διαφορές θα έχουν εκμηδενιστεί, ο αγώνας απέκτησε ανέλπιστο ενδιαφέρον. Ακολουθούσαν η Racing Point του Stroll, η AlphaTauri του Pierre Gasly, οι Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και του Giozinazzi που θα πρέπει επίσης να εκτίσει ποινή, οι δύο McLaren, η Mercedes του Bottas, η Williams του Nicholas Latifi, ενώ οι δύο Renault είχαν ανάμεσά τους τη Red Bull του Verstappen.

Στην επανεκκίνηση ο Hamilton έφυγε μπροστά αλλά ο Strolls έχασε έδαφος, έπεσε πίσω από τον Gasly και τις Alfa Romeo.

Ολοκληρώνοντας το γύρο ο Hamilton έσπευσε να εκτίσει την ποινή του, με αποτέλεσμα να πέσει τελευταίος, αφήνοντας τα ηνία του αγώνα στον Γάλλο της AlphaTauri.

Μεγάλος χαμένος στην επανεκκίνηση ήταν ο Verstappen που κατρακύλησε στη δέκατη-τέταρτη θέση ενώ πιο πίσω, ο Sainz πέρασε τον Stroll κι ανέβηκε αρχικά τέταρτος κι έπειτα τρίτος, όταν ο Giovinazzi μπήκε και εκτίσει την ποινή του.

Στο γύρο 31 ήρθε το τέλος του δρόμου για τον Verstappen που εγκατέλειψε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή της Honda, χάνοντας μία μεγάλη ευκαιρία να εκμεταλλευτεί όσα συνέβησαν με τις Mercedes και να τις πλησιάσει στη βαθμολογία.

 

Στο γύρο 34 ο Sainz πέρασε τον μαχητικό Raikkonen και ανέβηκε δεύτερος, με τον Gasly να έχει ανοίξει διαφορά 4 δευτερολέπτων. Ένα γύρο μετά ο Kimi υπέκυψε και στην πίεση του Stroll κι έπειτα διαδοχικά στις επιθέσεις των Norris, Bottas και Ricciardo αφού η Alfa δεν είχε την ταχύτητα να του επιτρέψει να αμυνθεί.

Δέκα γύρους πριν το τέλος, η διαφορά Gasly-Sainz ήταν στα 2.2 δευτερόλεπτα, με τον Stroll άλλα τόσα πιο πίσω. Και με κάθε πέρασμα, οι διαφορές μειώνονταν, αυξάνοντας κατακόρυφα την αγωνία.

 

Εν τω μεταξύ, στο γύρο 46 ο Hamilton κατάφερε να επιστρέψει εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας.

Παρότι ο Sainz πίεσε, δεν κατάφερε να κλέψει από τον Gasly την πρώτη νίκη της καριέρας του! Έτσι οι Gasly, Sainz, Stroll συνέθεσαν ένα τόσο μα τόσο ανέλπιστο βάθρο!

 

 

Τέταρτος τερμάτισε ο Norris συμπληρώνοντας το εξαιρετικό απόγευμα για τη McLaren, με πέμπτο τον Bottas και έκτο τον Ricciardo.

O Hamilton σκαρφάλωσε τελικά στην έβδομη θέση, με τη Renault του Ocon, την AlphaTauri του Kvyat και τη Racing Point του Perez να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

200906183027 F1 2020 Rd8 Monza race Times a1000short

Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014