Auto-Moto
Formula 1 – GP Πορτογαλίας: «Έσπασε» το ρεκόρ του Σουμάχερ o Χάμιλτον
Την 92η νίκη της καριέρας του στη Formula 1 πανηγύρισε ο Λιούις Χάμιλτον, βλέποντας πρώτος την καρό σημαίας στο παρθενικό Grand Prix στην πίστα του Πορτιμάο!
Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έσπασε το ρεκόρ περισσότερων νικών που ανήκε στον Michael Schumacher και για έβδομη φορά φέτος μοιράστηκε το βάθρο με τον teammate του στη Mercedes, Valtteri Bottas και τον Max Verstappen της Red Bull Racing.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Νότιας Πορτογαλίας υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, τον ουρανό να βαραίνει όσο περνούσε η ώρα και την πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα, να ανεβαίνει στο 40%. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους.
Ο Hamilton είχε πανηγυρίσει την 97η pole position της καριέρας του, ηγούμενος του 1-2 της Mercedes. Ωστόσο ο Verstappen είχε καταταχθεί πολύ κοντά και η διαφορά ήταν πως θα εκκινούσε με τη μαλακή γόμα ενώ οι Mercedes αλλά και η Ferrari του Charles Leclerc με τον οποίο μοιραζόταν τη δεύτερη σειρά του grid.
Ακολουθούσαν η Racing Point του Sergio Perez και η δεύτερη Red Bull Racing με τον Alex Albon, ενώ η τέταρτη σειρά της εκκίνησης ανήκε στις McLaren.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έστριψε πρώτος, με τον Verstappen να περνάει τον Bottas αλλά μόνο προσωρινά, καθώς μερικές σταγόνες βροχής και η απουσία πρόσφυσης με τα ελαστικά κρύα, έφεραν συνεχείς αλλαγές θέσεων!
Ο Bottas ανέκτησε απαιτητικά τη θέση του και μετά πέρασε και τον Hamilton, αναλαμβάνοντας τα ηνία. Την ίδια ώρα ο Verstappen που εκτοπίστηκε εκτός πίστας από τον Φινλανδό, είχε επαφή με τον Perez με αποτέλεσμα ο Μεξικανός να πέσει τελευταίος.
Αλλά με τη μαλακή γόμα να έρχεται άμεσα σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας, αυτός που βγήκε κερδισμένος ήταν ο Carlos Sainz που από την έβδομη θέση, σκαρφάλωσε στην πρώτη!
Οι McLaren βρέθηκαν στις θέσεις 1 και 4, με τις Mercedes ανάμεσά τους και τον Verstappen πέμπτο, ενώ έκτος είχε βρεθεί ο Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo, που είχε εκκινήσει μόλις δέκατος έκτος!
Φτάνοντας στον Γύρο 5 ο Verstappen πέρασε τον Lando Norris ενώ στον επόμενο γύρο, είχαμε αλλαγή και στην κορυφή. Με τη βροχή να έχει σταματήσει, ο Sainz δεν μπορούσε να κρατήσει πίσω του τις Mercedes ενώ στον γύρο 8, βρέθηκε πίσω και από τον Verstappen.
Στο ξεκίνημα του έκτου γύρου ο Leclerc πέρασε τον Norris και ανέβηκε πέμπτος ενώ πίσω του, ο Daniel Ricciardo πέρασε τον Raikkonen, πράγμα που σύντομα έκανε και ο Pierre Gasly με την AlphaTauri.
Στο γύρο 12 ο Leclerc πέρασε και τη McLaren του Sainz, ενώ ο Raikkonen έμπαινε για αλλαγή ελαστικών, άφησε τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση. Με τα μαλακά ο Verstappen γκρίνιαζε και έχανε έδαφος έναντι των Mercedes ενώ ο Gasly κέρδιζε δύο δευτερόλεπτα στο γύρο από τον Sainz.
Διαφοροποιήσεις λογικές σε έναν αγώνα που αποτελούσε ταξίδι στο άγνωστο σε ότι αφορούσε στα ελαστικά και τις στρατηγικές. Με τις χαμηλές θερμοκρασίες να παίζουν το ρόλο τους.
Φτάνοντας στο γύρο 15 ο Bottas είχε διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Hamilton που επίσης γκρίνιαζε για την κατάσταση των ελαστικών του (παρότι είχε εκκινήσει με τη μέση), ενώ ο Verstappen είχε πέσει άλλα 8 δεύτερα πιο πίσω.
Στο γύρο 18 ο Lance Stroll συγκρούστηκε με τον Norris. Στην πρώτη στροφή, όπως συνέβη με τον Verstappen στα ελεύθερα. Ο Καναδός έκανε μία μάλλον αισιόδοξη προσπάθεια από την εξωτερική, που κατέληξε σε επαφή και τετ α κε.
Εν τω μεταξύ ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Bottas και μπαίνοντας στο γύρο 20, πέρασε τον teammate του και ανέλαβε τα ηνία του αγώνα, την ώρα που ο Verstappen έχανε συνεχώς έδαφος, επιδιώκοντας να φτάσει όσο γινόταν πιο μακριά με τη μαλακή γόμα.
Στον γύρο 24 ο Ολλανδός μπήκε για τη μοναδική (βάσει πλάνου) αλλαγή ελαστικών, έβαλε φρέσκο σετ μέσης γόμας (είχε διαθέσιμο ενώ οι Mercedes όχι) και επέστρεψε στην πίστα έκτος. Όμως δεν είχε και τόσο καλύτερο ρυθμό με αυτό.
Ο οδηγός της Red Bull Racing ανέκτησε την τρίτη θέση στο γύρο 35 όταν ήρθε η ώρα για το μοναδικό pit stop του Leclerc, που έβαλε τη σκληρή γόμα, την ώρα που οι Mercedes συνέχιζαν. Μάλιστα ο Hamilton εξακολουθούσε να είναι ταχύτερος του Verstappen.
Στο γύρο 41 ήρθε η ώρα της αλλαγής ελαστικών για τον Hamilton, που έβαλε τη σκληρή γόμα, επέστρεψε στην πίστα δεύτερος και 21 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen.
Ο teammate του τον ακολούθησε ένα γύρο μετά, παρότι σκέφτηκε να βάλει τη μαλακή γόμα αφού είχε άλλωστε διαθέσιμο απάτητο ελαστικό, του έβαλαν τη σκληρή σε μία ξεκάθαρη διαχείριση θέσεων ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes.
Μάλιστα ο Bottas δυσκολεύτηκε πολύ στην αρχή με το νέο σετ ελαστικών, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο. Έπεσε 14 πίσω από τον Hamilton και 7 μπροστά από τον Verstappen.
Πιο πίσω ο Leclerc συνέχιζε τον πολύ καλό αγώνα, όντας τέταρτος και με καλό ρυθμό, ενώ είχε ενδιαφέρον η μάχη εντός πίστας ανάμεσα στον Esteban Ocon της Renault και τον Perez.
Ο Ocon συνέχιζε χωρίς pit stop ενώ ο Perez που είχε κάνει μία στάση μετά το συμβάν του πρώτου γύρου, μπήκε ξανά και έβαλε τη μαλακή γόμα για να πιέσει στο τέλος.
Τελικά ο Ocon επισκέφτηκε το pit lane 11 γύρους πριν το τέλος και επέστρεψε στην πίστα όγδοος, μπροστά από τον teammate του, ενώ στα τελικά στάδια του αγώνα η προσοχή στράφηκε στη μάχη της πέμπτης θέσης.
Ο Perez δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Gasly, αρχικά αντιστάθηκε αλλά έχασε τη θέση στο γύρο 65. Και ένα γύρο μετά, έχασε άλλη μία θέση από τον Sainz.
Στην κορυφή, παρότι κάποια στιγμή παραπονέθηκε πως υπέφερε από κράμπα (!), ο Hamilton δεν προβληματίστηκε και πήρε τη νίκη με διαφορά 25 δευτερόλεπτων, με τους Bottas-Verstappen να ακολουθούν και τον Leclerc τέταρτο για λογαριασμό της Ferrari.
Μόνο αυτοί βρέθηκαν στον ίδιο γύρο με τον νικητή, με τους Gasly, Sainz, Perez, Ocon, Ricciardo και Sebastian Vettel να συμπληρώνουν τη δεκάδα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr