Connect with us

Auto-Moto

Formula 1 – GP Τουρκίας: Ο Λιούις Χάμιλτον νικητής και… Πρωταθλητής!

forumal1 tourkia

Ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να βγει νικητής στη μάχη… επιβίωσης υπό δύσκολες συνθήκες στο πλαίσιο του Grand Prix Τουρκίας, σφραγίζοντας και μαθηματικά την κατάκτηση του έβδομου παγκόσμιου τίτλου του.

Δεδομένου του προβαδίσματος που είχε έναντι του teammate του στη βαθμολογία, ήταν θέμα χρόνου. Και παρότι το πρώτο μισό του αγώνα της Κωνσταντινούπολης ήταν χαοτικό και έδειχνε να μην εξελίσσεται καλά για εκείνον, ο Βρετανός ανέκαμψε, εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών και με… στιλ, ισοφάρισε το ρεκόρ επτά τίτλων του Michael Schumacher.

 

O Sergio Perez της Racing Point και ο Sebastian Vettel της Ferrari συμπλήρωσαν το βάθρο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η πίστα της Κωνσταντινούπολης φιλοξένησε τον δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Υποδέχθηκε ξανά ομάδες και οδηγούς με βροχή και κρύο. Παρότι δεν έβρεχε την ώρα της εκκίνησης, η πίστα ήταν μούσκεμα ενώ η πρόβλεψη μιλούσε για 60% πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ο Lance Stroll είχε πανηγυρίσει την παρθενική pole position της καριέρας του, ενώ ο Max Verstappen εκκινούσε δίπλα του. Ο συνδυασμός Racing Point/Red Bull συνεχιζόταν και στη δεύτερη σειρά του grid με τους Sergio Perez και Alex Albon, στην τρίτη σειρά ήταν ο Daniel Ricciardo (Renault) και ο Lewis Hamilton (Mercedes) ενώ στην τέταρτη οι Esteban Ocon (Renault) και Kimi Raikkonen (Alfa Romeo).

 

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Verstappen έχασε πολύ έδαφος, το ίδιο και ο Albon, ενώ οι Racing Point έφυγαν μπροστά σε σχηματισμό. Πίσω τους, οι Renault είχαν επαφή που οδήγησε σε τετ α κε για τον Ocon αλλά και για τον Valtteri Bottas που έπεσε τελευταίος καθώς είχε και δεύτερο τετ α κε λίγο αργότερα!

 

Ενώ οι Racing Point άνοιγαν διαφορά, ο Verstappen άρχισε να ανακάμπτει και στον δεύτερο γύρο πέρασε τον Lewis Hamilton και βρέθηκε τέταρτος, πίσω από τη Ferrari του Sebastian Vettel που είχε… εκτοξευθεί από την ενδέκατη θέση! Με τον Albon να τον ακολουθεί.

 

Πιο πίσω, ο Carlos Sainz (McLaren) και ο Pirerre Gasly (AlphaTauri) είχαν κερδίσει από έξι θέσεις και είχαν ανέβει στην ένατη και τη δέκατη-Τρίτη αντίστοιχα.

Στον έβδομο γύρο ο Charles Leclerc που ήταν εκτός δεκάδας, τόλμησε να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά. Ένα γύρο μετά τον μιμήθηκε και ο Bottas, με τους χρόνους του Μονεγάσκου να δείχνουν ήδη πως η κατάσταση της πίστας είχε βελτιωθεί.

 

Έτσι στο γύρο 9 η Ferrari φώναξε και τον Vettel στα pit, πράγμα που έκανε και η Mercedes με τον Hamilton, με τη στρατηγική να μπαίνει πλέον στο παιχνίδι.

Στο δέκατο γύρο η Racing Point κάλεσε και τον πρωτοπόρο της κατάταξης, Stroll, ενώ οι Perez-Verstappen-Albon συνέχιζαν με τα ελαστικά για βροχή. Ειδικά ο Ολλανδός, ζήτησε να καθυστερήσει η αλλαγή, πράγμα που στήριξε σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο!

Αντίθετα η Racing Point κάλεσε ένα γύρο μετά και τον Perez, αφήνοντας τους «ταύρους» στην κορυφή. Ωστόσο το 1.45.872 του Hamilton που ήταν 5sec κάτω από τον αντίστοιχο χρόνο του Verstappen, ανάγκασε τη Red Bull να τον καλέσει.

Και δεν ήταν γρήγορο pit stop αφού οι μηχανικοί του προσπάθησαν να αφαιρέσουν κάτι από τους αεραγωγούς των φρένων εμπρός δεξιά. Και πάλι όμως, πρόλαβε να επιστρέψει ακριβώς πίσω από τον Perez και μπροστά από τους Vettel-Hamilton.

 

Στο γύρο 13 ήρθε η σειρά του Albon να βάλει κι αυτός ενδιάμεσα, όμως σε αντίθεση με τον teammate του, ο Ταϊλανδός έχασε θέσεις και έπεσε έκτος, αφήνοντας και πάλι τα ηνία στον Stroll που μετά τα pit stops είχε ανοίξει τη διαφορά του στα 10 δευτερόλεπτα.

Στο γύρο 14 είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, διότι ο Antonio Giovinazzi πάρκαρε την Alfa Romeo στην άκρη του δρόμου στη στροφή 9.

 

Στο γύρο 16 είχαμε πάλι πράσινη σημαία, με τον Hamilton να επιτίθεται στον Vettel. Όμως αντί να κερδίσει μία θέση, έχασε μία, αφού ο Albon εκμεταλλεύτηκε το λάθος του παγκόσμιου πρωταθλητή και τον πέρασε. Μερικές εκατοντάδες μέτρα μετά, πέρασε και τον Vettel.

 

Επιστρέψαμε λοιπόν σε 1-2 των Racing Point και 3-4 των Red Bull, με τον Perez να παλεύει με νύχια και με δόντια να κρατηθεί μπροστά από τον Verstappen.

 

Η μάχη τους εντάθηκε στο γύρο 18, με τον Verstappen να κολλάει πίσω του αλλά να χάνει εντυπωσιακά τον έλεγχο. Το τετ α κε διαρκείας κατέστρεψε τα ελαστικά του αλλά ήταν τυχερός που δεν χτύπησε κάπου. Συνέχισε, μπήκε στα pit για νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών και έπεσε όγδοος.

 

Φτάνοντας στο γύρο 23, το προβάδισμα του Stroll είχε μειωθεί στα 3.8sec, με τον Perez να βλέπει τον Albon να τον πλησιάζει συνεχώς, καθώς η διαφορά τους είχε πέσει στα 4.8sec. Ο Vettel ήταν 14sec μακριά, ο Hamilton άλλα 17, με τους Ricciardo, Sainz, Verstappen, Leclerc και Kevin Magnussen να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Φτάνοντας στα μισά του αγώνα, λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα χώριζαν τους πρώτους πέντε, με την πίστα να στεγνώνει και την απειλή βροχής να απομακρύνεται.

Αντίστοιχα, στη μάχη της έκτης θέσης, Ricciardo-Sainz-Verstappen είχαν το δικό τους τρενάκι. Κι όταν ο Αυστραλός έχασε μία θέση από τον Ισπανό, μπήκε στα pit για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Λίγο νωρίτερα είχε κάνει το ίδιο και ο Leclerc.

Γύρος 34 και βάζει και ο Vettel νέα ενδιάμεσα, με το pit stop της Ferrari να είναι αργό. Την ίδια ώρα, ο Albon έχανε τον έλεγχο στη στροφή 4 και μαζί, την τέταρτη θέση από τον Hamilton. Αναγκαστικά, μπήκε στα pit για νέο σετ ελαστικών και έπεσε έκτος.

 

Στην κορυφή οι διαφορές μειώνονταν συνεχώς. Στο γύρο 36 ο Perez κόλλησε πίσω από τον Stroll, με τον Hamilton να τους πλησιάζει γρήγορα.

 

Έτσι στο γύρο 37 ο Stroll μπήκε για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, με τον Καναδό να επιστρέφει στην πίστα πίσω από τον Verstappen, την ώρα που ο Hamilton είχε πλέον κολλήσει πίσω από τον Perez και με αρωγό το DRS, τον πέρασε στη στροφή 12 και ανέλαβε τα ηνία του αγώνα!

 

Τα πράγματα συνέχισαν να παίρνουν αρνητική τροπή για τη Racing Point όταν στον γύρο 40 ο Vettel πέρασε τον Stroll που αντιστάθηκε, με αποτέλεσμα να χάσει μία θέση και από τη Ferrari του Leclerc. Κι ένα γύρο μετά, άλλη μία από τον Albon.

Την ίδια ώρα, ο Leclerc περνούσε τον teammate του στη στροφή 12 και πλέον η κατάταξη ήταν Hamilton, Perez, Verstappen, Leclerc, Vettel, Albon, Stroll, Sainz, Ricciardo.

Η πτώση του Stroll συνεχίστηκε, χάνοντας θέση και από τον Sainz, ενώ ο Bottas συνέχισε τα τετ α κε, σε ένα εφιαλτικό απόγευμα, που τον έβρισκε ήδη ένα γύρο πίσω από τον teammate του!

Καθώς πλησιάζαμε στο φινάλε, κάποιες ψιχάλες έκαναν ξανά την εμφάνισή τους και ενδεχομένων έπαιξαν ρόλο στη… χορογραφία των Raikkoen – Verstappen που την ίδια ώρα έκαναν πιρουέτες στη στροφή 4. Χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

 

Παρά τη νέα απειλή βροχής, αυτή δεν εντάθηκε και δίχως προβλήματα, ο Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία, γράφοντας ιστορία.

 

Πίσω του, ο Leclerc προσπάθησε στις… καθυστερήσεις να περάσει τον Perez, δεν τα κατάφερε κα έχασε μία θέση και από τον Vettel που βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο!

 

 

Τη πεντάδα συμπλήρωσε ο Sainz που έκανε έναν αθόρυβο αλλά ουσιαστικό αγώνα. Verstappen, Albon, Norris, Stroll και Ricciardo συμπλήρωσαν τις βαθμολογούμενες θέσεις. Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

201115142834 turkey 2020 rd14 race times

Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014