Auto-Moto
Formula 1 – GP Βραζιλίας: Θρίαμβος Φερστάπεν σε ένα συγκλονιστικό αγώνα!
Ο Max Verstappen πανηγύρισε στη Βραζιλία την όγδοη νίκη της καριέρας του, σε ένα Grand Prix με συνεχείς ανατροπές, παιχνίδια στρατηγικής, κρίσιμες προσπεράσεις και τρομερές εναλλαγές συναισθημάτων!
Δεύτερος τερμάτισε ο Pierre Gasly με την Toro Rosso και τρίτος ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, η θέση του οποίου κινδυνεύει όμως, καθώς είχε επαφή με τον Alex Albon στη μεταξύ τους μάχη για τη δεύτερη θέση, στον προτελευταίο γύρο. Δράμα για τη Ferrari με τους οδηγούς της να αλληλοεξουδετερώνονται.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Ιντερλάγκος υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο επιτέλους να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος είχε σκαρφαλώσει στους 39 – η υψηλότερη που είχαμε δει φέτος στη Βραζιλία (και που στην πορεία του αγώνα σκαρφάλωσε ως τους 46).
Ο Max Verstappen βρισκόταν στην pole position για δεύτερη φορά στην καριέρα του, έχοντας πλάι στη Red Bull του τη Ferrari του Sebastian Vettel. Πίσω τους είχαν τις δύο Mercedes, με τον Charles Leclerc που είχε καταταχθεί τέταρτος στη μάχη της pole, να έχει ποινή δέκα θέσεων για αλλαγή υβριδικής μηχανής και να εκκινεί δέκατος-τέταρτος.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Verstappen έφυγε μπροστά και έστριψε πρώτος ενώ πίσω του ο Hamilton πέρασε τον Vettel από την εξωτερική, σε μία εκκίνηση χωρίς απρόοπτα. Πιο πίσω ο Leclerc πήρε τρεις θέσεις στον πρώτο γύρο και μπήκε στη δεκάδα στον τέταρτο, όντας πρωταγωνιστής στις όπως πάντα εντυπωσιακές μάχες του midfield.
Με την κατάσταση στην κορυφή σταθερή, η προσοχή είχε στραφεί στον Μονεγάσκο που στον πέμπτο γύρο είχε περάσει και τις δύο Haas ανεβαίνοντας όγδοος. Δύο γύρους μετά, εκμεταλλεύτηκε τη χρήση DRS και πέρασε και την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen. Κι όλα αυτά, παρότι είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα ενώ οι ανταγωνιστές του είχαν τη μαλακή.
Το πρώτο απρόοπτο ήρθε στο γύρο 8, με την προσπάθεια του Daniel Ricciardo να προσπεράσει τον Kevin Magnussen, να οδηγεί σε σύγκρουση. Ο οδηγός της Renault πλήγωσε την εμπρός αεροτομή του και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pit για αλλαγή ενώ εκείνος της Haas έκανε τετ α κε. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Αυστραλό που θεωρήθηκε υπαίτιος της σύγκρουσης.
Στο δέκατο πέρασμα ο Leclerc πέρασε και τον «best of the rest» Pierre Gasly και βρέθηκε έκτος, μόλις 15 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή. Εκεί ο Verstappen δεν είχε πίεση, ήταν 2.3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος είχε αντίστοιχο προβάδισμα έναντι του Vettel.
Στον γύρο 21 άρχισε η μάχη στρατηγικής. Η Mercedes κυνήγησε το underuct και κάλεσε στα pit τον Hamilton που είχε εν τω μεταξύ μειώσει τη διαφορά από τον Verstappen κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα.
Ένα γύρο μετά τον μιμήθηκε ο Ολλανδός και παρότι οι μηχανικοί της Red Bull έκαναν εξαιρετικό pit stop με χρόνο 1.9 δευτερόλεπτα, ο 22χρονος βρήκε μπροστά του στο pit lane τη Williams του Kubica χάνοντας χρόνο αφού ο Πολωνός παραλίγο να τον στείλει στον τοίχο.
Έτσι επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους Leclerc-Hamilton. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής απαλλάχθηκε άμεσα από τη Ferrari όμως το ίδιο έκανε και ο Verstappen. Και μπαίνοντας στον γύρο 23 ο Verstappen επιτέθηκε στον Hamilton και τον πέρασε καθοδόν για την πρώτη στροφή!
Στον γύρο 26 μπήκε για αλλαγή ελαστικών και ο Vettel, αφήνοντας στην πρωτοπορία τον Bottas που ακόμα δεν είχε κάνει αλλαγή. Όμως η Ferrari επέλεξε τη μέση γόμα, πράγμα που επέτρεπε στον Γερμανό να φτάσει μέχρι τέλους χωρίς άλλη αλλαγή, σε αντίθεση με τους Verstappen-Hamilton.
Μία ενδιαφέρουσα επιλογή την οποία ακολούθησε και η Mercedes με τον Bottas, επιλέγοντας όμως για τον Φινλανδό τη σκληρή γόμα της Pirelli! Κι εδώ είχαμε ξεκάθαρα στρατηγική ενός pit stop.
Φτάνοντας στον γύρο 30 ήρθε και η σειρά του Leclerc για αλλαγή αφού τα ελαστικά του σημείωναν σημαντική πτώση σε απόδοση. Με 41 γύρους μπροστά, δεν μπορούσε να βάλει τη μαλακή άρα καθώς η Scuderia ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop, του έβαλε τη σκληρή γόμα.
Φτάνοντας στα μισά του δρόμου, ο Verstappen είχε πάρει ξανά ανάσα όντας σχεδόν 3 δευτερόλεπτα μπροστά αλλά όντας «κλειδωμένος» στην ίδια στρατηγική με τον Hamilton. Πίσω τους ο Vettel ήταν 10 δευτερόλεπτα μακριά αλλά ελπίζοντας να κρατήσει «ζωντανά» τα ελαστικά του μέχρι τέλους και άλλα δέκα πιο πίσω ο Bottas που δεν χρειαζόταν άλλο pit stop.
Κι όμως το έκανε και το έκανε πριν από όλους, με τη Mercedes να ξαφνιάζει τον ανταγωνισμό βάζοντας τη μέση γόμα στον Φινλανδό, βλέποντας πως η σκληρή δεν απέδιδε τα αναμενόμενα.
Στον γύρο 44 μπήκε στα pit το μονοθέσιο #44, η άλλη Mercedes, με τον Hamilton να κυνηγάει ξανά το undercut. Η Red Bull αντέδρασε άμεσα, έκανε ξανά pit stop που κράτησε μόλις 1.9 δευτερόλεπτα αλλά αυτή τη φορά ο «ταύρος» επέστρεψε στην πίστα μπροστά. Αμφότεροι έβαλαν τη μέση γόμα.
Επί σειρά γύρων η προσοχή στράφηκε στη μάχη για την πέμπτη θέση, με τον Leclerc να έχει ελαστικά σκληρής γόμας, κατά 12 γύρους πιο ταλαιπωρημένα από τα ελαστικά μέσης γόμας του Bottas. Κι όμως η Ferrari κρατιόταν μπροστά.
Στον γύρο 50 ολοκληρώθηκαν οι αλλαγές για τον Vettel που έβαλε μαλακή γόμα για το τελευταίο του stint και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον teammate του.
Φτάνοντας στον γύρο 52 ήρθαν κακά μαντάτα για τη Mercedes καθώς καπνός άρχισε να βγαίνει από το πίσω μέρος της W10 του Bottas, προκαλώντας την εγκατάλειψη του Φινλανδού. Με καθυστέρηση ο διευθυντής αγώνα Michael Masi αποφάσισε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.
Κι εκεί η στρατηγική βρέθηκε ξανά στο προσκήνιο. Ο πρωτοπόρος Verstappen μπήκε στα pit και έβαλε τη μαλακή γόμα, ο Leclerc έκανε το ίδιο. Αντίθετα Hamilton και Vettel παρέμειναν στην πίστα, με τον Βρετανό πλέον στην πρωτοπορία αλλά με ελαστικά 8 γύρους πιο παλιά και κατά ένα σκαλί πιο σκληρά από εκείνα του Verstappen. Όπως και οι Vettel (κατά 4 γύρους), Albon (4) και κυρίως ο Leclerc (11).
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του γύρου 59 από τους 71 και ο Verstappen κατάφερε να περάσει τον Hamilton στην πρώτη κιόλας στροφή! Πίσω του ο Albon πέρασε τον Vettel, με τη Red Bull να είναι η κερδισμένη της επανεκκίνησης.
Στο ξεκίνημα του γύρου 65 ο Vettel προσπάθησε με αρωγό το DRS να κλέψει μία θέση από τον Ταϊλανδό αλλά ο 23χρονος «έβγαλε αγκώνες» και αμύνθηκε σθεναρά.
Στο επόμενο πέρασμα από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ο Leclerc πέρασε τον teammate του, ο Vettel αντεπιτέθηκε και η ανεπαίσθητη επαφή ανάμεσα στους πίσω αριστερό τροχό του Γερμανού και τον εμπρός δεξιά του Μονεγάσκου, είχε ως αποτέλεσμα να τεθούν αμφότεροι εκτός αγώνα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε ξανά την εμφάνισή του και τότε ήταν ο Hamilton αυτός που τόλμησε να αλλάξει ελαστικά, χάνοντας μία θέση από τον Gasly. Την πήρε πίσω με το που άρχισε ξανά η δράση στον γύρο 70 από τους 71 και έπειτα επιτέθηκε στον Albon.
Η κόντρα τους εξελίχθηκε σε επαφή, με τον Albon να κάνει τετ α κε και να χάνει από τα χέρια του το πρώτο βάθρο της καριέρας του. Όσο για τον Lewis, πλήγωσε την εμπρός αεροτομή του και έπεσε ξανά πίσω από τον Gasly, τον οποίο δεν κατάφερε να περάσει.
Έτσι ο Verstappen πήρε τη νίκη που του είχε στερήσει ο Ocon δώδεκα μήνες νωρίτερα, ο Gasly πανηγύρισε το καλύτερο πλασάρισμα της καριέρας του ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο, εκεί που βρέθηκε και ο Hamilton αν και οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως θα εξετάσουν το συμβάν.
Τέταρτος τερμάτισε ο Carlos Sainz που ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, παρότι εκκίνησε τελευταίος! Ακολούθησαν οι δύο Alfa Romeo, η Renault του Ricciardo, η McLaren του Lando Norris, η Racing Point του Sergio Perez και η Toro Rosso του Daniil Kvyat.
Αναλυτικά η κατάταξη:
UPDATE: Τιμωρήθηκε τελικά ο Hamilton, στο βάθρο McLaren και Sainz!
Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr