Connect with us

Ειδήσεις

Ιόνια Οδός: Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Αμφιλοχία-Άρτα

dji 0090

Το υπό παράδοση τμήμα ξεκινά στο 102,3 χλμ. της Ιόνιας Οδού και φθάνει έως το 129,6 χλμ. (δηλαδή ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Αμφιλοχίας και φθάνει έως την Παράκαμψη Άρτας)

Με την παράδοση αυτών των ενδιάμεσων 27 χιλιομέτρων, η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων. Με το νέο τμήμα, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από Α/Κ Αμφιλοχίας έως και Παράκαμψη Άρτας,μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω υφιστάμενης εθνικής οδού, δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.

Το σύνολο του τμήματος είναι διπλής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση. Στην κεντρική νησίδα εφαρμόζεται αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey.

Αναλυτικά, τα πλάτη των λωρίδων είναι:
• 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 14,50μ. [2x(3,50+3,75)].
• 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) με την αντίστοιχη εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 5,00μ.[2x(2,25+0,25)].
• Κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,50μ.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος περιλαμβάνονται συνολικά 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί. Στις Χ.Θ. 105+250, 116+000 και 128+000 στη διάθεση των χρηστών βρίσκονται χώροι προσωρινής στάθμευσης με W.C, ενώ στη Χ.Θ. 111+277 βρίσκεται ο μετωπικός σταθμός διοδίων Μενιδίου.
Τέλος, στο τμήμα συναντάται ο Ημικόμβος Κομποτίου στη Χ.Θ. 125+700 ο οποίος συνδέει την Ιόνια Οδό με την υφιστάμενη εθνική οδό Αντιρρίου – Άρτας. Η μορφή του κόμβου είναι μισό διαμάντι. Ο κλάδος 1 εξυπηρετεί την έξοδο του αυτ/μου προς την Άρτα και ο κλάδος 2 εξυπηρετεί την είσοδο στον αυτ/μου προς το Αγρίνιο.

Γέφυρα Μενιδίου, Γέφυρα ρέματος Χαβα και Γέφυρα ρέματος Κακαβάκια

 Γέφυρα Μενιδίου (BR 43) Χ.Θ. 118+300. Η μεγαλύτερη γέφυρα της Ιόνιας Οδού, συνολικού μήκους 539 μέτρων και μέγιστου ύψους 33 μέτρων.
Γέφυρα με 2 ανεξάρτητους κλάδους μήκους L=539m ,διαμήκης κλίση 5% και εγκάρσια κλίση 6.50%
Μέθοδος κατασκευής με προκατασκευασμένες δοκούς (Η= 2.05μ.) και πρόπλακες πάχους 8εκ. Εγχυτο σκυρόδεμα επί τόπου ελάχιστου πάχους 20 εκ. Συνολικό πάχος καταστρώματος min 28εκ. Κάθε κλάδος αποτελείται από 14 ανοίγματα 39μ.Το πρώτο και τελευταίο άνοιγμα είναι 35,50μ.Στο άνοιγμα κάθε κλάδου 4 προκ δοκοί-σύνολο 112 δοκοί (56 δοκοί/ανά κλάδο) Σύνολο βάθρων 13 εκ των οποίων μόνο το βάθρο M8 θεμελιώνεται με κεφαλόδεσμο επί (6 πασσάλων D=120εκ και μήκους (βάθους) 6μ για τον αρ. κλάδο & 9μ για το δεξιό κλάδο. Τα υπόλοιπα βάθρα επί επιφανειακού θεμελίου (πέδιλου) πάχους 2.50μ Πλάτος κάθε κλάδου 13,26μ (11,45 2 λωρ. κυκλοφορίας – +1,25 εξ. πεζοδρόμιο +0,56 N.J). Διάκενο ανάμεσα στους 2 κλάδους 0.68m.

• Γέφυρα ρέματος Χαβα (G029): Το τεχνικό διαμορφώνεται σε δύο ανεξάρτητους στατικά κλάδους, τεσσάρων ανοιγμάτων ο καθένας (28.75+30.0+30.0+28.75) m.
Η χάραξη του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή τού τεχνικού είναι οριζοντιογραφικά σε αριστερόστροφη καμπύλη ακτίνας R= 750.00m και μηκοτομικά σε καμπύλη ακτίνας 15000.00m με μεταβλητή ανοδική κλίση 1.3%-1.6%.Η αρχή της γέφυρας του Δεξιού Κλάδου είναι στη Χ.Θ. 106+371.66 και το πέρας στη Χ.Θ. 106+488.35. Αντίστοιχα η αρχή της γέφυρας του Αριστερού Κλάδου είναι στη Χ.Θ. 106+370.83 και το πέρας στη Χ.Θ. 106+489.17. Η γέφυρα αποτελείται από δύο ανεξάρτητους στατικά κλάδους. Κάθε κλάδος αποτελείται από φορέα τεσσάρων ανοιγμάτων, συνολικού μήκους μεταξύ των αξόνων στήριξης επί των ακροβάθρων 117.50m. Το συνολικό πλάτος κάθε κλάδου είναι 13.26m. Το πλάτος του καταστρώματος είναι 11.45m. Προβλέπεται πεζοδρόμιο πλάτους 1.25m με στηθαίο ΣΑΟ στην δεξιά (εξωτερική) οριογραμμή του κάθε κλάδου και στηθαίο τύπου New Jersey στην αριστερή (εσωτερική) οριογραμμή. Μεταξύ των δύο κλάδων μεσολαβεί απόσταση 0.68m. Ο φορέας κάθε ανοίγματος των δύο κλάδων αποτελείται από τέσσερις (4) αμφιέρειστες προκατασκευασμένες δοκούς από προεντεταμένο σκυρόδεμα Β45 (C40/50), συνολικού μήκους 29.00m. Οι δοκοί είναι διατομής Τ με πεπλατυσμένο κάτω πέλμα. Το ύψος τους είναι 2.03m, το πλάτος του άνω πέλματος είναι 1.60m, του κάτω πέλματος 0.85m και το πάχος του κορμού 0.25m. Οι δοκοί τοποθετούνται ανά 3.35m αξονική απόσταση μεταξύ τους. Στις δοκούς αυτές θα έχει προηγηθεί η επιβολή του συνόλου της προέντασης (προένταση σε μία φάση). Η πλάκα του καταστρώματος κατασκευάζεται συνεχής και κατά μήκος με τη σκυροδέτηση τμήματος αποκαταστάσεως συνεχείας πάνω από τις θέσεις των μεσόβαθρων και επί μήκους 2.00m περίπου.

• Γέφυρα ρέματος Κακαβάκια (G031): Το τεχνικό διαμορφώνεται σε δύο ανεξάρτητους στατικά κλάδους, τριών ανοιγμάτων ο καθένας (23.75+25.0+23.75) m.
Η χάραξη του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή τού τεχνικού είναι οριζοντιογραφικά σε αριστερόστροφη καμπύλη ακτίνας R= 750.00m και μηκοτομικά σε καμπύλη ακτίνας 15000.00m με μεταβλητή ανοδική κλίση 1.3%-1.6%. Η αρχή της γέφυρας του Δεξιού Κλάδου είναι στη Χ.Θ. 106+961.75 και το πέρας στη Χ.Θ. 107+033.80. Αντίστοιχα η αρχή της γέφυρας του Αριστερού Κλάδου είναι στη Χ.Θ. 106+961.29 και το πέρας στη Χ.Θ. 107+034.25. Η γέφυρα αποτελείται από δύο ανεξάρτητους στατικά κλάδους. Κάθε κλάδος αποτελείται από φορέα τριών ανοιγμάτων, συνολικού μήκους μεταξύ των αξόνων στήριξης επί των ακροβάθρων 72.50m. Το συνολικό πλάτος κάθε κλάδου είναι 13.26m. Το πλάτος του καταστρώματος είναι 11.45m. Προβλέπεται πεζοδρόμιο πλάτους 1.25m με στηθαίο ΣΑΟ στην δεξιά (εξωτερική) οριογραμμή του κάθε κλάδου και στηθαίο τύπου New Jersey στην αριστερή (εσωτερική) οριογραμμή. Μεταξύ των δύο κλάδων μεσολαβεί απόσταση 0.68m. Ο φορέας κάθε ανοίγματος των δύο κλάδων αποτελείται από τέσσερις (4) αμφιέρειστες προκατασκευασμένες δοκούς από προεντεταμένο σκυρόδεμα Β45 (C40/50), συνολικού μήκους 24.00m. Οι δοκοί είναι διατομής Τ με πεπλατυσμένο κάτω πέλμα. Το ύψος τους είναι 2.03m, το πλάτος του άνω πέλματος είναι 1.60m, του κάτω πέλματος 0.85m και το πάχος του κορμού 0.25m. Οι δοκοί τοποθετούνται ανά 3.35m αξονική απόσταση μεταξύ τους. Στις δοκούς αυτές θα έχει προηγηθεί η επιβολή του συνόλου της προέντασης (προένταση σε μία φάση). Η πλάκα του καταστρώματος κατασκευάζεται συνεχής και κατά μήκος με τη σκυροδέτηση τμήματος αποκαταστάσεως συνεχείας πάνω από τις θέσεις των μεσόβαθρων και επί μήκους 2.00m περίπου.

Advertisement

Τελευταία νέα →

AgrinioTimes ©2014