Πολιτική
ΚΙΝ.Α.Λ.: Η Ελλάδα έχει ανάγκη από Προοδευτική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί «επιστροφή» στο χθες. Στο σύνολό του σχεδόν αποτελείται από διατάξεις για τη διοίκηση, τις εξετάσεις, τη βαθμολογία και για τεχνικές ρυθμίσεις!
Δεν υπάρχει κανένα συνολικό σχέδιο για τη αναβάθμιση του σχολείου, καμιά νέα ιδέα. Μια συντηρητική πνοή διατρέχει το νομοσχέδιο. Από το λαϊκισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. οδηγούμαστε στο διοικητισμό της Ν.Δ., από τη μια αδιέξοδη πολιτική στην άλλη. Η ουσία του σχολείου λείπει. Η εκπαίδευση και πολύ περισσότερο η παιδεία δεν είναι ούτε καν στα ζητούμενα.
Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης – αντίθετα αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, γεγονός που επιβαρύνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και της διαπαιδαγώγησης. Η επιχειρούμενη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διακριτών γνωστικών αντικειμένων δείχνει την πλήρη άγνοια του Υπουργείου για το περιεχόμενο του τόσο σημαντικού θεσμού του νηπιαγωγείου.
Εισάγει το Υ.ΠΑΙ.Θ. ένα άκρως αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο στην εγγραφή των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. θέτοντας όριο ηλικίας τα 17 έτη! Είναι προφανές ότι η Ν.Δ. ωθεί ένα μέρος των νέων προς την κατάρτιση και την ιδιωτική εκπαίδευση για κομματικούς και ιδεολογικούς λόγους.
Στην ανώτατη εκπαίδευση, το νομοσχέδιο δεν συμβάλει στη χάραξη μιας εθνικής πολιτικής για την εκπαίδευση και την έρευνα μέσω της εκπόνησης ενός «Εθνικού Οδικού Χάρτη».
Επιβεβαιώνονται για ακόμα μια φορά οι Δέσμες, ως σύστημα πρόσβασης, οι οποίες προκαλούν πολλές στρεβλώσεις στο λύκειο και υπονομεύουν την κύρια μορφωτική αποστολή του επιβάλλοντας στους μαθητές ένα μονομερές περιεχόμενο ημιτελούς γενικής εκπαίδευσης.
Το Εθνικό Απολυτήριο, χαρακτηριστικό στοιχείο των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, που το διαλαλούσε υποκριτικά η Ν.Δ., εξαφανίστηκε. Επιμένουμε στη θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου, ενός διαχρονικού μεταρρυθμιστικού αιτήματος, που μπορεί να αποτελέσει λύση σε πολλά χρονίζοντα προβλήματα, που θα έχει αξιόπιστο περιεχόμενο και θα επιλύει οριστικά το σύστημα πρόσβασης.
Ανάγκη της κοινωνίας είναι να υπερβούμε κομματικά στεγανά σε ό,τι αφορά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και να δημιουργούμε συναινέσεις, που θα ενώνουν τους εκπαιδευτικούς, που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αφού θα πρόκειται για πολιτικές μακρόπνοες με ένα συλλογικό όραμα για το τι σχολείο θέλουμε σε μια κοινωνία, σε έναν κόσμο που αλλάζουν διαρκώς.
Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ θεωρεί ότι το νομοσχέδιο γυρίζει την εκπαίδευση σε παλιές περπατησιές. Ζητά να μην κατατεθεί πριν διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος. Η εκπαίδευση δεν είναι διοικητικός οργανισμός. Είναι κοινωνικός και πολιτικός, μορφωτικός και παιδαγωγικός θεσμός. Θέλει σχέδιο και όραμα. Θέλει πολιτική πρόταση, που να διαποτίζεται από τις σύγχρονες αλλαγές και να δημιουργεί το αύριο.