Με διαδοχικές ερωτήσεις (448/30-08-2019 και 4526/27-2-2020) σας έχω θέσει τα σοβαρά προβλήματα του οδικού άξονα Λαμία – Μπράλος – Ιτέα – Αντίρριο, που καθιστούν αναγκαία έργα που θα το καταστήσουν ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Πρόκειται για τον άξονα που συνδέει τις Περιφέρειες Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας, με το σημερινό οδικό δίκτυο να μην παρέχει την ασφάλεια ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στον διαγώνιο άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, θα δημιουργήσει πολύ σημαντικές προοπτικές σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, υπέρ της εθνικής μας οικονομίας αλλά και τον τοπικών κοινωνιών. Ο άξονας αυτός θα προσφέρει ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις και θα συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό και τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης. Θα αποτελέσει συνεπώς τη διασύνδεση μεταξύ ανατολικού και δυτικού άξονα, τη διασύνδεση μεταξύ των Περιφερειών Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου. Με τον τρόπο αυτό, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης της περιοχής, με τον τουρισμό, τις μεταφορές και εν γένει την τοπική οικονομία να εισέρχονται σε ένα νέο κεφάλαιο.
Η σπουδαιότητα του άξονα αυτού τονίσθηκε μάλιστα και στην Τελική Έκθεση για το Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία (Έκθεση Πισσαρίδη), ως έργο υποδομής που μπορεί να ενισχύσει την κινητικότητα, την προσβασιμότητα και την περιφερειακή σύγκλιση στο σύνολο της χώρας. Το ζήτημα αναδείχθηκε και πάλι μέσα από τηλεδιάσκεψη που διοργάνωσε ο συνάδελφος Βουλευτής Φωκίδας κ. Ιωάννης Μπούγας, με τη συμμετοχή Βουλευτών, φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παραγωγικών φορέων και υπηρεσιακών παραγόντων από τη Φωκίδα, την Αιτωλοακαρνανία και τη Φθιώτιδα.
Ο διαγώνιος άξονας θα αποτελέσει έργο πνοής για τη Στερεά Ελλάδα και επιβάλλεται συνεπώς τα αρμόδια Υπουργεία να προωθήσουν άμεσα τις διαδικασίες για την κατασκευή του, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες που δίνουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια προς όφελος της οικονομίας και της ανάπτυξης της περιοχής. Να σημειωθεί δε, ότι για το έργο αυτό έχει εκπονηθεί προμελέτη ήδη από το 2001 και στη συνέχεια, το 2009, υπεγράφησαν οι συμβάσεις των κυρίως μελετών για τα τμήματα «Άμφισσα – Ναύπακτος» και «Μπράλος-Άμφισσα». Απομένει λοιπόν η απόφαση εκ μέρους των Υπουργείων για την εκτέλεση του έργου.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
- Σκοπεύουν τα αρμόδια Υπουργεία να προωθήσουν την κατασκευή του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο;
- Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός των αρμόδιων Υπουργείων για την κατσκευή του έργου, το χρονοδιάγραμμα και τη χρηματοδότησή του;
- Ποια είναι η εξέλιξη στην υλοποίηση του έργου για την κατασκευή 2 σηράγγων και 8 γεφυρών στο τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, του οποίου οι μελέτες έχουν παραληφθεί από το 2016 και στο έργο «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη» συνολικού μήκους 4,7 χιλιομέτρων, του Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα –Αντίρριο», το οποίο έχει ενταχθεί στο περιφερειακό πρόγραμμα της Στερεάς Ελλάδας από τον Μάιο του 2019;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
|